Як вибрати нішу для інтернет-магазину або компанії: Чек лист на що орієнтуватися при виборі
Як вибрати нішу для інтернет-магазину або компанії: Чек лист на що орієнтуватися при виборі
Створення інтернет-магазину і запуск бізнесу у сфері інтернет торгівлі це радісна подія, якій передує цілий набір складних виборів і рішень. Одним з найскладніших рішень в питаннях запуску інтернет-магазину та й бізнесу в цілому є вибір ніші та типу товарів, якими ви будете займатися. Від цього вибору може залежати все, починаючи від вашого виторгу та закінчуючи тим, чи вдасться вам домогтися успіхів в комерції. Так чи інакше питання вибору ніші виникає у всіх підприємців і зупинитися на чомусь одному дуже складно. Ще складніше стає в моменті, коли вже хочеться замовити створення інтернет-магазину під ключ у фахівців, а ви так і не визначилися з нішею.
Ринок постійно змінюється, також змінюються й інтереси у людей. Це ще більше ускладнює процес вибору ніші вашого майбутнього бізнесу в інтернеті. Для того, щоб спростити вам завдання і допомогти знайти відповідь на питання "а яка ж ніша моя?" ми створили невеликий чек лист. За допомогою пунктів, які ми обговоримо далі — ви зможете відповісти на питання яким би бізнесом ви хотіли б займатися? На які параметри слід звернути увагу при виборі ніші та нарешті – як зрозуміти, чи буде бізнес прибутковим чи ні – ще до моменту його запуску, почнемо!
Вибір ніші та напрямку інтернет-магазину: На чому сконцентруватися в першу чергу і на що орієнтуватися в останню
Вибираючи нішу для свого інтернет-магазину ви буквально приймаєте найголовніше рішення в житті вашого бізнесу. Від того наскільки грамотно ви виберете нішу – будуть залежати успіхи вашої справи. Тому підійти до цього питання слід якомога більш ґрунтовно. Для того, щоб полегшити вам завдання – ми вирішили створити короткий чек лист питань, на які вам необхідно відповісти. Відповівши на ці питання ви зможете прийняти вірне рішення, і запустити розробку онлайн магазину – вже знаючи в якій ніші ви хочете працювати.
Перелік питань і пунктів, на які вам необхідно звернути увагу при виборі ніші для інтернет-магазину насправді невеликий. Проте кожен з далі описаних пунктів має величезне значення, і здатний вплинути на ваше рішення. Що ж стосується самого чек-листа, то перелік його пунктів виглядає наступним чином:
1. Особисті бажання і переваги
Перше на що слід звернути увагу при виборі ніші для створення інтернет-магазину або сайту компанії під ключ – це ваші власні бажання. У якій ніші ви б хотіли працювати? Які послуги або товари надавати своїм клієнтам? Відповіді на ці питання допоможуть вам підібрати нішу, з якою ви зможете домогтися успіху.
Звичайно ж кожен підприємець створює бізнес для того, щоб поліпшити свій матеріальний стан і збільшити власний бюджет. Але для досягнення висот важливо щоб вам подобалося те, чим ви займаєтеся. Подібна симпатія до тієї, чи іншої ніші, може викликати у вас додатковий інтерес, а значить обсяг знань про нішу яка вам сподобалася – буде куди більше. Крім того – не варто забувати й про кризові ситуації. Перебуваючи в кризі та займаючись справою яка вам не подобається, ризик того що ви опустите руки, куди вище, ніж якби ви вибрали нішу, яка вас приваблює. Таким чином орієнтуючись на власні переваги та бажання в питаннях вибору ніші, ви з одного боку можете додати собі трохи мотивації в розширенні багажу знань, пов'язаних з обраної нішею – а з іншого убезпечити себе від передчасного опускання рук.
Для того, щоб визначитися з нішею, яка імпонує вам найбільше – складіть список ніш, які вам подобаються. Цей список ще знадобиться вам для наступних пунктів цього чек-листа, адже він зможе допомогти вам зробити вибір, який буде правильним – з усіх боків.
2. Багаж знань, досвіду і практик в обраній ніші
Даний пункт не настільки обов'язковий для інтернет-магазинів, бо вам аж ніяк не обов'язково знати все про шкіряні гаманці або чохли для мобільних телефонів. Але плануючи замовити створення сайту під ключ для компанії, що надає ряд послуг – важливо щоб ви розуміли, як саме ці послуги надаються і які фахівці для них вам знадобляться. Крім того, володіючи знаннями у сфері маркетингу або розробки – ви зможете відрізнити компетентного фахівця від амбітного новачка, що буває дуже важливим для старту успішного бізнесу. Також ви будете захищені на випадок форс-мажорів. Якщо один з ваших фахівців не прийшов на роботу або вирішив різко звільнитися – вашого багажу знань повинно бути достатньо, для того, щоб покрити його завдання. Звичайно ж можна звернутися до іншого фахівця або швидко знайти нового працівника, але нерідко поспіх в таких питаннях призводить до ще більшого хаосу, а це вкрай негативно позначається на успіхах бізнесу.
Не зважаючи на те, що вам варто володіти багажем знань – є ніші, в яких одного фахівця буде надто мало. Наприклад, якщо мова йде про агентство створення сайтів – то для його функціонування необхідна ціла команда фахівців. Спробувавши звалити на себе всі обов'язки та поступово розвивати компанію – швидше за все ви зіткнетеся з відсутністю очікуваних результатів. Один фахівець не здатний покрити всі потреби компанії – а значить ви або зможете продавати дуже обмежену кількість своїх послуг, або ж постраждає якість виконання замовлених клієнтами послуг.
Плануючи створення сайту для компанії важливо врахувати, що на досягнення результатів вашою організацією не менший вплив, ніж вибір ніші – грає якість вашого сайту. Запускаючи бізнес в інтернеті та використовуючи сайт для продажу своїх послуг – ви повинні буквально створити "обличчя" компанії, яким і стане ваш інтернет-ресурс. Таким чином для досягнення хороших позицій в пошуковій видачі та досягнення бажаних показників і збільшення трафіку – вам буде потрібно співпрацювати з провідними веб студіям або відразу звернутися до лідера – компанії Глянець. Веб студія Глянець вже понад десять років займається розробкою інтернет-ресурсів для лідерів ринку в Україні. Наша компанія не планує зупинятися на досягнутому, а тому ми розширюємо свої горизонти та співпрацюємо і з зарубіжними компаніями. Серед клієнтів веб студії Глянець – лідери безлічі ніш, а приклади наших робіт з їх сайтами ви можете оцінити відвідавши портфоліо веб студії Глянець.
Для того, щоб дізнатися більше про послуги веб студії Глянець і вирішити який же ресурс вам необхідний – досить скористатися відповідними вкладками в меню сайту Глянець. Там же ви можете виявити контакти нашої компанії, скориставшись, якими ви зможете замовити створення інтернет-магазину під ключ або розробку корпоративного сайту – у фахівців своєї справи. Довірте створення сайту своєї майбутньої компанії лідерам – почніть свою історію з якісного веб ресурсу.
3. Дослідження ринку
До того моменту як ви сформували список ніш, що залучають вас – і виключили з нього ті ніші, в яких ви нічого не розумієте – варто перейти до дослідження ринку і прогнозування результатів вашої компанії. Як ми й говорили раніше – ринок споживачів і їх бажань постійно змінюється. Постійно залишатися "на коні" у вас не вийде, але і вибирати свідомо збиткову нішу явно не варто. Для того, щоб вирішити, яка з решти в списку ніш підійде вам найбільше – вам варто звернути увагу на кілька факторів, а саме:
- Наявність і рівень попиту
Заперечувати той факт, що компанії створюються з метою збагачення – нерозумно, саме тому першим пунктом, на який вам варто звернути увагу в кожній з вподобаних вам ніш – це попит серед споживачів. У кожного товару і кожної ніші є свій певний попит. У якихось нішах товари швидко стають популярними, і так само швидко втрачають трендовість. В інших же нішах продукти поступово стають все популярнішими та популярнішими, після чого вже не повертаються на свої колишні місця і залишаються на вершині ринку.
Залежно від того яку нішу ви вибрали – вам буде потрібно досліджувати попит на її товари. Перш за все варто відповісти на питання "а чи купив би я це?”. Орієнтуватися на отриману відповідь не варто, бо інтереси у користувачів можуть бути абсолютно різними. Проте звернувшись до маркетологів – ви можете досліджувати поняття попиту в обраній вами ніші більш детально. Ґрунтуючись на дослідженнях частот пошукових запитів і загальній присутності бренду, послуги або іншого товару в інтернеті, маркетолог може підказати вам, яка група товарів є найбільш стабільною, а яка навпаки, постійно змінює своїх лідерів. Отримавши ці дані ви зможете куди предметніше міркувати про доцільність обраної ніші та бізнесу в цілому, а тому переоцінити важливість цих даних вкрай складно.
- Конкуренція
Не варто забувати й про те, що у вас однозначно будуть конкуренти. Домогтися відсутності конкурентів можна тільки в тому випадку, якщо ви зробили відкриття і дбайливо запатентували його. Таким чином ви можете випускати розроблений продукт одноосібно – або продавати права на патент, тим самим обзавівшись новими партнерами та спонсорами.
Конкуренція на ринку інтернет торгівлі останні кілька років помітно зросла, через що зайняти топове місце в пошуковій видачі стає все складніше. Проте зупинивши свій вибір і зробивши акцент на самих трендових товарах – ваш інтернет-магазин або корпоративний сайт зможе швидко, а головне ефективно просуватися в пошуковій видачі, поступово покращуючи свої позиції в результатах пошуку.
- Цільова аудиторія
Нарешті одним з найголовніших пунктів, на які вам варто звернути увагу – це на вашу цільову аудиторію. Саме цільова аудиторія приносить вам прибуток, а тому її дослідження і створення певних гіпотез на підставі отриманих даних – є невід'ємною частиною розробки будь-якого інтернет-ресурсу і бізнесу в цілому.
Для того, щоб знайти цільову аудиторію, яка допоможе вам не тільки відбити розробку онлайн магазину, але і його просування, а також залишити прибуток – необхідно дуже ретельно підійти до цього питання. Варто пам'ятати, що, вирішуючи, продавати м'які іграшки, вашої цільовою аудиторією нехай і є діти – але купувати ці іграшки у вас будуть їхні батьки, також і в безлічі інших ніш. Оцінивши попит і дослідивши аудиторію, яка зацікавлена в тих чи інших групах товарів і послуг – ви зможете отримати важливі цифри, які стануть в пригоді вам для прийняття подальших рішень.
4. Виграшні пропозиції та можливість їх створити
У будь-якому бізнесі та ніші існують болі користувачів і можливості їх вирішити. Нерідко компанії через низьку конкурентність в ніші – просто не користуються такими можливостями, плекаючи думки про те що скоро вони стануть єдиною компанією в конкретній ніші – але це не так. Насправді практика показує що самі порожні ніші – отримують найбільший стрибок конкуренції через кризові ситуації, а значить від того що його обійдуть – не захищений ніхто.
Для того, щоб домогтися такого результату за короткий час, вам необхідно оцінити можливість створення особливих пропозицій. Особлива пропозиція це ваша авторська думка, або чужа думка – доведена до ідеалу, яка здатна привернути увагу громадськості та зокрема представників вашої ЦА – до товарів і послуг вашої компанії. Придумавши особливу пропозицію, здатна зручно, швидко і доступно вирішити всі болі вашого клієнта – ви зможете домогтися лояльності найвищого рівня, що надалі неодмінно відіб'ється на результативності маркетингових кампаній, результатах просування в цілому і звичайно ж – вашого підсумкового прибутку.
5. Попередні розрахунки доходів і витрат
Нарешті, після того, як ви вже оцінили обсяги цільової аудиторії та відсоток зацікавлених користувачів, придумали особливу пропозицію і визначилися з нішами, що вас приваблюють – настав час цифр. Для того, щоб запустити дійсно успішний і прибутковий бізнес – вам необхідно враховувати всі ризики та можливості створення компанії. Оцінивши передбачуваний дохід компанії, і кількість витрат, які знадобляться для її створення, ви можете отримати графік, за допомогою якого оцінка рентабельності тієї чи іншої ідеї стане можливою.
Звичайно ж, не варто думати що цей графік буде точно описувати реальність і майбутнє бізнесу, адже ситуація на ринку і у світі в цілому може швидко змінитися. Але подібні ситуації швидше виняток з правила, ніж правило. Зіставивши дані про витрати та передбачувані доходи, і порівнявши отримані графіки всіх обраних вами ніш – ви нарешті зможете зупинитися на тій, що є найвигіднішою з фінансової та ідейної точки зору.
Після того як рішення буде прийнято, ви сміливо зможете замовити інтернет-магазин або корпоративний сайт для своєї компанії. Процес розробки онлайн магазину або веб сайту для компанії може зайняти чималу кількість часу. А тому задуматися над оформленням замовлення варто відразу після того, як ви визначилися з посадами, перспективами та планами на новоспечений бізнес.
Ну, а якщо ви вже визначилися зі штатом, і хочете якомога швидше почати просування свого сайту в пошуковій видачі – зверніться до фахівців веб студії Глянець. Фахівці Глянець розроблять онлайн магазин найвищого рівня, який буде відповідати всім вашим бажанням і очікуванням. Також розробники та дизайнери веб студії Глянець можуть створити для вас оформлення корпоративного сайту, а маркетологи своєю чергою – допомогти з його оптимізацією і просуванням. Таким чином замовивши створення, оптимізацію і просування нового сайту у фахівців Глянець, ви можете цілком підготувати свій веб ресурс до ефективного просування.
Для того, щоб замовити створення сайту у фахівців веб студії Глянець – вам достатньо скористатися контактами наших представників, опублікованих на головній сторінці сайту. Також ви можете скористатися онлайн чатом, для уточнення всіх питань які вас цікавлять. Ознайомитися з прикладами робіт фахівців веб студії Глянець або дізнатися які компанії які співпрацюють з нами – ви можете скориставшись відповідними пунктами в меню сайту Глянець.