Падіння відвідуваності і продажів на сайті, в чому можуть бути причини і як виправити ситуацію
Падіння відвідуваності і продажів на сайті, в чому можуть бути причини і як виправити ситуацію
Продажі в інтернеті це один з найпопулярніших напрямків в бізнесі в даний момент і причин для цього існує маса. Однією з таких причин є зручність як для клієнта так і для продавця, адже у покупця є можливість перебуваючи вдома вибрати необхідний йому товар, в той час як у продавця нема потреби утримувати оффлайн точку видачі товарів, досить відправити куплений товар покупцеві поштою.
Для того щоб побудувати дійсно успішний бізнес в інтернеті підприємцям доводиться враховувати безліч факторів. Постійне зростання конкуренції на ринку в сукупності з постійно мінливими віяннями з боку споживачів змушують їх постійно вдосконалюватися і придумувати все нові методи залучення уваги користувачів, часто в цьому їм допомагає контекстна реклама і SEO-оптимізація.
Попри професійний підхід і увагу до деталей нерідко підприємці відчувають складнощі з просуванням сайту, а іноді й зовсім буває так, що відвідуваність і конверсії випаровуються в один момент. Але в чому ж причина? Через що відвідуваність вашого ресурсу може різко знизитися, а товарообіг опуститися до нуля? У цій статті ми розглянемо всі аспекти, які здатні стати причиною подібного результату і розповімо вам як з ними впоратися, почнемо!
Розробка онлайн магазину і його просування
Будь-який бізнес в інтернеті будується навколо певної платформи або декількох платформ, які дозволяють вам пропонувати потенційним клієнтам ваші товари та послуги. Найчастішим і успішним методом презентації своїх товарів є сайт компанії, на якому ви вільні робити все для розвитку свого бізнесу. За допомогою сайту ви можете потрапити в результати пошукової видачі своїх потенційних клієнтів і запропонувати їм свої товари.
Також не варто забувати й про можливості контекстної реклами, яка так чи інакше зможе збільшити кількість трафіку на ваш сайт і просувати його вище в результатах пошукової видачі. Трафік має безпосередній вплив на обіг товарів вашої компанії, адже чим більше потенційних клієнтів знають про ваше існування — тим більше шансів що хтось із відвідувачів підтвердить покупку. Але чому відвідуваність вашого сайту може випаровуватися? Як це пов'язано з самим сайтом?
Насправді дуже важливо зрозуміти, відвідуваність зникла, або її не було зовсім. У разі якщо ви тільки створили сайт і запустивши його не побачили бажаних цифр в статистиці ресурсу — можливо причина в самому ресурсі.
Розробка сайту інтернет-магазину це складний і копіткий процес, а для того щоб створити успішний ресурс, вам потрібно витратити багато часу, сил і засобів, і навіть в такому випадку гарантувати успіх вам ніхто не зможе. Також варто врахувати те, що розробка сайту ділиться на безліч різних етапів, в кожному з яких сотні можливостей зробити помилку.
Не виключено що причина низької відвідуваності вашого ресурсу або і зовсім її відсутності криється в помилках структури, оптимізації або відсутності індексації вашого ресурсу. Для того, щоб ваш сайт з'являвся в пошуковій видачі ваших потенційних покупців ваш ресурс повинен пройти індексацію пошукової системи. У випадку з Google неправильне налаштування сайту може розтягнути цей процес на кілька місяців. Ваш ресурс також може і не запускатися зовсім, або "крашитися " в момент, коли ваш потенційний клієнт клацає на ту чи іншу вкладку.
Для того, щоб прирівняти ймовірність проблем і помилок на сайті до нуля ми рекомендуємо вам звертатися виключно до професіоналів, створюючи веб-ресурс для свого бізнесу. Так ви зможете не переживати про якість сайту і його працездатності, адже створювати його будуть фахівці. Якщо ви хочете розробити сайт свого інтернет-магазину, зверніться до фахівців веб-студії Глянець. Студія сайтів Глянець вже 12 років лідирує на ринку розробки та запуску веб-ресурсів і не планує зупинятися на досягнутому. Ознайомитися з прикладами робіт студії та замовити створення сайту для свого бізнесу ви можете відвідавши відповідні вкладки у меню сайту.
Створення і просування інтернет-магазину: Оновлення дизайну і зміни в структурі
Ще одна ймовірна причина того, що ваш ресурс став втрачати свою популярність, це зміни, які ви внесли нещодавно. Якщо не так давно ви поміняли дизайн сайту або переналаштували його структуру — перевірте всі вкладки вашого ресурсу на працездатність. Не виключено, що через новий дизайн частина вкладок може не відкриватися, а каталог та кошик й зовсі, загубитися за графікою або слайдами.
Якщо причина зниження відвідуваності вашого ресурсу полягає саме в цьому, то вам безумовно варто доопрацювати новий дизайн або звернутися до фахівців, щоб вони допомогли вам з вирішенням цієї проблеми. Що ж стосується змін в структурі, тут також краще буде звернутися до фахівця, оскільки намагаючись виправити одну проблему ви можете створити десяток нових, вирішення яких займе в рази більше часу, а значить і вплине на доходи вашого інтернет-магазину в момент його простою.
Але що крім проблем на етапі розробки сайту і наступних змінах в його зовнішньому вигляді може послужити причиною падіння відвідуваності та конверсій? Далі ми детально розглянемо всі варіанти, здатні привести до таких результатів і розповімо про те, як з ними впорається.
Продажі дорівнюють нулю: Що могло стати причиною і як виправити ситуацію
Крім проблем і помилок на сайті є маса причин, через які відвідуваність вашого ресурсу могла впасти, а оборот товарів зупинитися на позначці нуль. Більшість проблем, які могли б вплинути на відвідуваність веб ресурсу ви можете вирішити самостійно і далі ми детально розглянемо кожну з них. До нюансів, які могли б привести до падіння відвідуваності вашого сайту і зниження товарообігу відносяться:
Закінчення сезону і спад популярності товарів
Якщо ваш сайт займається продажем товарів, і в каталозі є позиції сезонного призначення — не виключено, що причиною спаду товарообігу могло послужити закінчення сезону. Так, наприклад, якщо в каталозі нашого магазину є окрема сторінка з новорічними товарами та атрибутикою — то напередодні Нового року та інших зимових свят ця категорія товарів буде приносити відчутний прибуток і впливати на загальний товарообіг. Але варто врахувати, що з настанням тепла і закінченням зимового сезону товари цієї групи втратять свій попит, що також відіб'ється на продажу товарів.
Падіння попиту на сезонні товари це природний процес з яким стикаються всі магазини, в чиїх каталогах є сезонні позиції. Для того, щоб повернути колишній товарообіг, вам необхідно лише додати в каталог товари, що відповідають нинішньому сезону і користуються попитом у споживачів в даний момент. Таким чином ви не будете втрачати потенційних клієнтів через зміну їх інтересів, і урізноманітните каталог свого інтернет-магазину.
Також вам безперечно варто задуматися над оформленням категорій вашого інтернет-магазину, відповідно до поточного сезону, або сезону, для якого підходять товари певної групи. Таким чином ви не тільки зможете більш ефективно продавати свої товари, але і дасте можливість вашому покупцеві насолодитися чудовим оформленням категорій зимових, літніх, осінніх і весняних товарів. Це безумовно позначиться на вашому товарообігу і допоможе вам отримати більше прибутку від свого бізнесу.
Закінчення акційного періоду
Акції це ефективний інструмент залучення клієнтів, нерідко саме завдяки акціям у вас виходить відчутно підвищити товарообіг. Завдяки тому, що акції діють тільки в певний період — клієнти набагато охочіше купують товари за зниженими цінами, боячись не встигнути до моменту, поки товар або акція закінчаться.
Але у проведення акцій є і зворотна сторона. Після того, як акційний період закінчується — товарообіг повертається до своїх звичних значень, а з точки зору статистики він падає. Якщо товарообіг вашого інтернет-магазину і його відвідуваність стали танути на очах абсолютно раптово, перевірте, можливо зростання відвідуваності та конверсій були наслідком запуску акції. Якщо ваші припущення підтвердяться, то переживати нема про що. Ви завжди можете запустити нову акцію на товари, у продажу яких ви зацікавлені найбільше, і отримати відчутний приріст як до відвідуваності вашого ресурсу, так і до обороту товарів в інтернет-магазині.
Проблеми з менеджерами та операторами
Попри те, що ми живемо в століття розвитку технологій, деякі користувачі все ще підтверджують покупки та замовляють товари за допомогою телефонного зв'язку. Для того, щоб у клієнтів була можливість замовити товар будь-яким зручним для них способом підприємці зазвичай наймають менеджера, який відповідає на всі питання потенційних покупців і їх телефонні дзвінки.
Причиною падіння товарообігу вашого бізнесу може послужити старіння скриптів, якими користуються ваші менеджери або їх небажання "викладатися на повну". В такому випадку ви можете або стимулювати свій персонал і зацікавити його у збільшенні товарообігу вашого інтернет-магазину, або зовсім поміняти команду своїх підлеглих. Вибір, як завжди, залишається за вами, але якщо вам вдасться переконати своїх підлеглих виконувати їх роботу в повній мірі — повернення колишніх значень товарообігу вашого інтернет-магазину довго чекати не доведеться.
Ціноутворення у вашому інтернет-магазині та демпінг цін з боку конкурентів
Той факт, що ваші конкуренти продають ті самі товари що й у вас в магазині за більш привабливою ціною — може відчутно вплинути на зацікавленість потенційних покупців у вашому ресурсі. Якщо ваші конкуренти запустили вигідну акцію або і зовсім, опустили ціни на товари — на жаль єдиним виходом для вас стане відповідати ринку. Це один зі способів зберегти бажані вами показники товарообігу, але це не означає що дане рішення буде правильним.
Якщо у ваших конкурентів є договір з компанією-постачальником на більш вигідних умовах, то не виключено що для підтримки іміджу і товарообігу вам доведеться продавати позиції зі свого каталогу в мінус, подібне рішення може негативно вплинути на ваш бізнес та врешті-решт привести ваш інтернет-магазин до банкрутства. Ви також можете спробувати отримати більш вигідні умови для свого бізнесу, тим самим залишивши прибуток на тому ж рівні й знизивши ціни для клієнтів
Якість товарів не відповідає тому рівню що був раніше
Це вкрай поширена причина падіння показників товарообігу і в цілому популярності інтернет-магазинів. Річ у тому, що ви можете продавати одні й ті самі позиції та моделі товарів, але їх виробник може змінюватися незалежно від вас. Нерідко трапляється так, що показники якості та вимоги до товарів у різних виробників різні, а значить і якість кінцевого продукту може відрізнятися.
Якщо товару який зовсім нещодавно був найпопулярнішим, раптом став втрачати свої позиції, перевірте відгуки про нього і чи не змінився його виробників. Не виключено, що зниження якості та вимог до товару з боку виробника і послужило причиною того, що показник товарообігу вашого інтернет-магазину настільки відчутно постраждав. Якщо саме зміна виробника певної групи товарів стала причиною падіння продажів і відвідуваності вашого інтернет-магазину — дослідіть ринок, можливо вам вдасться закуповувати товар у попереднього виробника за більш вигідними цінами.
Зростання конкуренції та поява нових компаній
Ще однією причиною зниження відвідуваності та товарообігу вашого інтернет-магазину може бути поява нових конкурентів на ринку, чиї умови більш цікаві для споживачів. Для того, щоб розібратися в ситуації та зробити висновки, вам необхідно вивчити ресурси нових конкурентів і проаналізувати їх ціноутворення. Не виключено що падіння популярності вашого інтернет-магазину пов'язано з більш низькими цінами ваших конкурентів. В такому випадку вам варто дізнатися, де саме ваші конкуренти закуповують товар або постаратися отримати ще більш вигідні умови, ніж у ваших опонентів. Таким чином ви зможете надати своїм покупцям можливість купити необхідний їм товар за більш вигідною для них ціною, а це безумовно позначиться на товарообігу вашого інтернет-магазину.
Проблеми з контекстною рекламою та провальна адаптація
Якщо ви вже давно в інтернет бізнесі та володієте успішним інтернет-магазином, ви безумовно хоча б раз користувалися контекстною рекламою або вдавалися до Seo-оптимізації ресурсу.
Якщо незадовго до того, як показники вашого сайту стали опускатися до нуля ви запускали нові рекламні кампанії або проводили оптимізацію веб-ресурсу, можливо при налаштуванні ви допустили ряд помилок, які й спричинили такі наслідки. Але що конкретно може привести до падіння відвідуваності та товарообігу на вашому сайті?
Авто стратегії
Авто стратегії це алгоритм Google, який навчається з часом і на старті показує вкрай низькі результати. Згодом алгоритм починає краще розуміти вашу аудиторію і специфіку ваших товарних позицій, після чого показники спрямовуються вгору. Але якщо ви вирішили підбити підсумки результатів відвідуваності та товарообігу в момент, коли авто стратегія тільки навчається — показники з великою ймовірністю будуть невтішні. Ми рекомендуємо аналізувати успіхи рекламних компаній і сайту в цілому до запуску нових кампаній і проведення ремаркетингу, так ви зможете побачити реальні результати й ніякі сторонні фактори не зможуть на них вплинути.
Зниження ставок
Зниження ставок або їх підвищення при одному і тому ж бюджеті може негативно позначитися на показниках вашої реклами і її охопленнях. Річ у тому, що при зниженні ставок ваші рекламні кампанії публікуються на більш низьких позиціях, а значить і аудиторія, яка ознайомиться з вашою рекламою зменшиться. Теж стосується і підвищення ставок без змін бюджету.
Зміни та коригування рекламних оголошень
Алгоритми Google постійно вдосконалюються і саме навчаються. Зі стартом нової рекламної кампанії алгоритм вчиться розпізнавати найвдаліші моменти та місця для розміщення вашої реклами, в той час як внесення правок і змін змушує його починати все спочатку. Плануючи запустити рекламну компанію постарайтеся зробити її максимально досконалою, адже будь-які зміни та правки після запуск рекламної компанії можуть негативно позначитися на просуванні вашого ресурсу та успішності самої реклами.
Як створити успішну рекламну компанію не допустивши помилок
Якщо ви ніколи не працювали в рекламній сфері та у вас немає досвіду в створенні й запуску контекстної реклами — зверніться до фахівців веб-студії Глянець. Маркетологи студії сайтів Глянець допоможуть вам створити контекстну рекламу для вашого інтернет-магазину, а також займуться її налаштуванням і розміщенням. Для того, щоб отримати відповіді на всі ваші запитання або замовити необхідну вам послугу у фахівців веб-студії Глянець, скористайтеся меню, розташованим у верхньому лівому кутку сайту і виберіть необхідний вам розділ.