Швидкість завантаження сайту як один з факторів ранжування: Що необхідно знати вже зараз
Швидкість завантаження сайту як один з факторів ранжування: Що необхідно знати вже зараз
Компанія Google прагне зробити свою пошукову систему кращою на ринку і для цього особливу увагу компанія приділяє зручності користувачів. Крім релевантності стосовно до пошукового запиту з недавніх пір компанія взяла курс на експертність і правдивість контенту. Крім того, швидкість завантаження незабаром також стане одним з основоположних факторів ранжирування для сайтів, що просувають в Google.
Оновлення вийшло в червні та вже ввело кілька додаткових факторів ранжирування та надалі кількість факторів пов'язаних зі швидкістю завантаження і відображення сайту на моніторі користувача буде лише збільшуватися. Для того, щоб не втратити свої позиції в пошуковій видачі сайтам слід вже зараз підготуватися до подальших змін. Для цього необхідно оптимізувати сторінки, їх завантаження і багато іншого. Але з чого почати? На що варто звернути увагу в першу чергу і як прискорити процес оптимізації? Про це ми й поговоримо далі, почнемо!
Завантаження сайту і його етапи: як завантаження сайту виглядає з боку пошукової системи
Будь-який користувач інтернету бачить як завантажується сторінка сайту. Перш за все ви клікаєте на адресу сайту або його заголовок в пошуковій видачі. Після цього починається процес завантаження, спостерігати, за яким ви можете в різних точках в залежності від використовуваного вами браузера. У той час як ви терпляче чекаєте закінчення завантаження – пошукова система обробляє обраний вами сайт, і в кінцевому підсумку відображає обрану вами сторінку.
Хороший показник завантаження сайту це завантаження швидше ніж за 4 секунди. Те що для вас є лише миттю – для пошукової системи є цілим джерелом інформації для вдосконалення ранжирування і поліпшення досвіду користувача надалі. Але що ж конкретно відстежує пошукова система в процесі завантаження сайту? Для того, щоб підготуватися до наступного оновлення Google вам слід ознайомитися з кожним етапом, відстежуваним системою. Так ви зможете зрозуміти, які параметри та результати здатні позначитися на ранжируванні вашого сайту і вплинувши на них – отримаєте краще ранжування.
Під час завантаження створеного на замовлення інтернет-магазину пошукова система Google звертає увагу на:
- Як швидко користувач може побачити, що завантаження вже почалося.
- Через якийсь час користувач може отримати найбільшу кількість інформації для ознайомлення з нею.
- Яку кількість часу користувачеві необхідно витратити на те, щоб отримати можливість працювати з сайтом.
- Чи змінюють своє місце розташування елементи сайту під час завантаження і якщо так – то який ризик того що користувач випадково клікне на елемент – який не представляє для нього інтересу.
Кожен з перерахованих моментів ліг в основу створення нового ряду алгоритмів. Кожен з нових алгоритмів зможе впливати на ранжування створеного на замовлення інтернет-магазину, а значить вам потрібно як слід підготуватися до появи цих алгоритмів – оптимізувавши свій сайт.
Якщо ви тільки плануєте замовити створення інтернет-магазину або в ваших планах розробка корпоративного сайту під ключ – кращим рішенням буде відразу звернутися до фахівців. Річ у тому що швидкість завантаження сайту це далеко не єдиний параметр, здатний вплинути на ранжування. Довіривши розробку онлайн магазину студії яка тільки починає, ви ризикуєте втратити весь потенціал свого інтернет-ресурсу, закладений в нього вашими ідеями. Водночас замовивши створення інтернет-магазину у спеціалістів і лідерів даної ніші – ви додатково убезпечите свій інтернет-ресурс. Крім того, лідери в ніші створення інтернет-магазинів і корпоративних сайтів на замовлення – нададуть вам інтернет-ресурс найвищої якості, так що над тим, щоб замовити сайт у такій студії безумовно варто подумати. Якщо ж ви вже прийняли рішення про створення інтернет-магазину під ключ і на замовлення, але до сих пір не визначилися зі студією, якій готові це довірити – зверніться до фахівців веб студії Глянець. Веб студія Глянець вже 12 років займається розробкою онлайн магазинів і створенням корпоративних сайтів на замовлення. Фахівці студії — це професіонали своєї справи з багаторічним досвідом, а в портфоліо Глянець ви можете переконатися в компетентності команди студії.
Довірте створення інтернет-магазину під ключ фахівцям, тим самим уникнувши тривалих правок і отримайте можливість відразу ж після закінчення розробки – запустити просування. Займіть своє місце в обраній ніші та почніть просування свого інтернет-ресурсу до верхівки пошукової видачі, разом з фахівцями веб студії Глянець.
На які алгоритми слід орієнтуватися на поточний момент
У червні компанія Google випустила чергове оновлення, в яке вже були впроваджені алгоритми, що спостерігають за різними етапами завантаження сайтів і їх сторінок. Ці метрики вже зараз можуть впливати на ефективність просування створеного недавно інтернет-магазину, а також можуть уповільнити або навпаки прискорити просування вашого інтернет-ресурсу.
Для того, щоб як слід підготувати інтернет-ресурси до нового оновлення – компанія Google заздалегідь опублікувала всі метрики та інформацію про те, що конкретно вони будуть відстежувати. Таким чином компанія вирішила допомогти власникам інтернет-ресурсів і створила однакові умови для всіх сайтів. Враховуючи зміни, що наближаються – незабаром можна очікувати помітних змін в пошуковій видачі та до її верхівки доберуться ті, хто якомога швидше адаптується до нових вимог.
Нові метрики та алгоритми будуть ретельно відстежувати кожен сайт. Так що навіть якщо ви тільки почали створення інтернет-магазину або замовили розробку корпоративного сайту – у вас є відмінна можливість одними з перших оптимізувати свій інтернет-ресурс під нові вимоги. Для того, щоб розуміти, що конкретно необхідно оптимізувати – варто для початку ознайомитися з метриками. Саме про метрики, які незабаром будуть відстежуватися пошуковою системою і впливати на ранжування вашого інтернет-ресурсу, ми й поговоримо далі.
TTFB
Дана метрика відповідає за час, необхідний браузеру, для того, щоб завантажити перший байт обраного користувачем сайту. Даний параметр був відібраний пошуковою системою для відстеження якості сервера. Якщо браузер очікує відповіді від сервера понад 600 мс — це призводить до помилки.
Вся річ у тому що користувачі не люблять тривалих завантажень. Чим довше завантажується створений вами інтернет-магазин – тим більше шансів на те що користувач просто відмовиться від завантаження, і віддасть перевагу звернутися до ваших конкурентів. Такий результат може відчутно позначитися на показниках вашого інтернет-ресурсу, і особливо відбитися на показниках відмов.
Даний показник зараз не має впливу на ранжування, проте може побічно вплинути на реакцію пошукових роботів на ваш сайт. Якщо врахувати, що крім показника відмов також може знизитися відвідуваність сайту – стає ясно чому дана метрика була обрана пошуковим гігантом.
Причиною тривалого завантаження першого байта може послужити якість сервера, використовуваного для вашого сайту. Також причиною повільного завантаження може бути величезна кількість даних, які вашому серверу необхідно відправити браузеру для відображення сторінки. Для того, щоб вплинути на ситуацію, вам необхідно внести кілька коригувань в роботу вашого сервера, а саме:
- Оптимізація логіки сервера – логіка серверного додатка має величезне значення і вплив на тривалість збору необхідних для відображення сторінки даних. Якщо ви використовуєте серверну структуру для налаштування серверного додатка – в ній можуть знаходитися рекомендації про те, як саме варто налаштувати додаток.
- Оптимізація запиту даних – вплинути на швидкість відгуку сервера можна також внісши зміни в те як ваш сервер запитує дані. Ви також можете перейти на швидші системи, тим самим збільшивши швидкість відгуку і прискоривши завантаження сторінки вашого сайту після кліка за її адресою.
- Оновити обладнання – нарешті останньою причиною тривалого завантаження створеного на замовлення інтернет-магазину може стати надто застаріле обладнання. Якщо ваш сервер використовує старе обладнання – це може впливати на швидкість завантаження сторінок вашого сайту. Для того, щоб уникнути подібної ситуації та знизити ризик падіння швидкості завантаження вашого інтернет-магазину для користувача – вам варто задуматися над оновленням свого серверного обладнання.
Вдавшись до всіх перерахованих змін ви можете вплинути на швидкість отримання браузером клієнта першого байта вашого сайту. Якщо ви плануєте досягти успіху зі своїм сайтом і вивести його в топ пошукової видачі – обов'язково зверніть увагу на своє серверне обладнання.
FCP
Дана метрика відстежує тривалість між кліком користувача в браузері на адресу вашого інтернет-ресурсу і до моменту першого відображення, тобто до моменту поки ваш клієнт зможе побачити хоч щось.
У процесі пошуку необхідного товару ваш потенційний клієнт вводить свій запит у форму пошуку системи. Натиснувши пошук користувач запускає пошук необхідної йому інформації або пошук сайтів, які володіють необхідною йому інформацією. В процесі завантаження першої сторінки пошукової видачі користувач спочатку бачить те що він ввів в пошукову форму, а вже після отримує готовий результат у вигляді переліку сайтів, релевантних його пошуковому запиту. Момент коли користувач після натискання кнопки пошук отримав перше зображення, тобто власний пошук і відображення завантаження — і є предметом відстеження FCP.
Вплинути на результат даної метрики можна і варіантів того як це зробити досить багато. Перелік можливостей вплинути на результати FCP виглядає наступним чином:
- Скасування ресурсів здатних перешкодити рендерінгу
- Мінімізація CSS
- Видалення зайвих елементів CSS
- Попереднє підключення до необхідних для відображення джерел
- Зменшення часу відповіді сервера
- Зменшення кількості переадресацій в процесі завантаження сторінки сайту
- Попереднє завантаження ключових запитів
І багато інших.
Кожен з перерахованих методів здатний вплинути на результати FCP і дозволити вашому сайту швидше завантажувати інформацію і зменшити кількість часу, які клієнту необхідно провести перед екраном завантаження. Не зважаючи на те, що даний параметр виглядає як абсолютно некритичний – насправді ж FCP позначається на лояльності та зацікавленості клієнта. Якщо процес завантаження головної сторінки створеного на замовлення інтернет-магазину займає багато часу через кількість даних, і у користувача немає можливості відволіктися хоча б на якусь крупицю інформації з головної сторінки сайту – висока ймовірність відмови з боку користувача який продовжує очікувати завантаження. Скорегувавши результат даної метрики та дозволивши своєму клієнтові відволіктися на інформацію яка поступово з'являється, ви можете зберегти зацікавленість клієнта в завантаженні обраної ним сторінки та тим самим зберегти шанс на покупку клієнтом товару з вашого каталогу.
Враховуючи той факт що незабаром FCP матиме прямий вплив на ранжування інтернет-ресурсу – кращим рішенням буде задуматися над оптимізацією результатів даної метрики прямо зараз. Так що якщо ви тільки почали розробку онлайн магазину або перебуваєте в пошуках веб студії, якій ви можете довірити створення інтернет-магазину на замовлення для вашої майбутньої компанії – врахуйте оптимізацію даного параметра. Таким чином ви не тільки зможете заощадити час, але й убезпечите свій інтернет-ресурс від втрати позицій в пошуковій видачі в момент, коли нові метрики почнуть свою роботу.
LCP
Даний параметр відповідає за тривалість завантаження найбільшого елемента обраної користувачем сторінки. Якщо на головній сторінці вашого інтернет-магазину знаходиться величезний банер з логотипом і переліком чому ви кращі – цей банер і є найбільшим елементом завантаження. Кількість часу, який буде потрібно на завантаження цього банера між кліком клієнта по заголовку сайту — і безпосередньою появою банера в полі видимості клієнта і є показником метрики LCP.
Історично склалося так що відстежувати завантаження сайту розробникам завжди було складно. Даний параметр має найбільше значення для користувача так, як може відбитися на його мотивації чекати закінчення завантаження. Клієнту важливо бачити що сайт завантажується, але чим довше триватиме цей процес – тим більше інформації необхідно клієнту, для того, щоб прийняти рішення про продовження очікування.
Якщо спростити, то для того, щоб потенційний клієнт розробленого недавно онлайн магазину дочекався повного завантаження сторінки – необхідно надати йому найбільш важливу і релевантну інформацію найпершою. Таким чином якщо знижки з вашого каталогу товарів відображенні на головній сторінці вашого інтернет-магазину або розміщені на головному банері сторінки – саме цей банер і повинен завантажуватися швидше інших елементів сторінки. Оптимізувавши швидкість завантаження цього банера і давши можливість користувачеві залишитися зацікавленим в результаті завантаження — ви можете зберегти бажання купити товар у свого клієнта – тим самим збільшивши ймовірність замовлення на вашому сайті.
З огляду на те що пошукова система Google наразі прагне надати максимальний рівень зручності своїм користувачам – не дивно чому ця метрика стала однією з найважливіших для системи. З її запуском сайти, не здатні надати клієнту найголовнішу інформацію в першу чергу – швидше за все втратять свої позиції в пошуковій видачі. Це відмінна можливість для інтернет-магазинів, які тільки розробляються на замовлення, бо оптимізація даного параметра для вже створеного сайту інтернет-магазину вимагає набагато більше часу і ресурсів, ніж впровадження оптимізації на етапі розробки онлайн магазину. Так що якщо ви тільки замовили створення інтернет-магазину під ключ – зверніть увагу на даний показник або ознайомте фахівців з власними побажаннями на цей рахунок. Так ви зможете заощадити час і збільшити шанси на швидкий успіх для свого майбутнього інтернет-ресурсу.
CLS
Дана метрика відстежує наскільки, зсувається шаблон і елементи сайту під час завантаження і після її закінчення. Даний параметр має велике значення для досвіду користувача, а тому не дивно, чому дана метрика увійшла до переліку запланованих для запуску найближчим часом.
Зрушення елементів сторінки під час її завантаження це часте явище, яке, проте може позначатися на якості досвіду користувача. Якщо елементи головної сторінки вашого інтернет-магазину надто сильно з'їжджають в процесі завантаження – великий ризик того, що при їх першому відображенні користувач зробить клік на елемент, який йому не цікавий. Як правило, після такої помилки слідує закриття сторінки вашого інтернет-магазину і пошук сайту, який не схильний до таких зсувів під час завантаження.
Найчастіше зміщення елементів викликає у користувачів лише роздратування і тільки. Але бувають ситуації коли зміщення шаблону в найнесподіваніший для клієнта момент може принести до реального збитку. Так може бути з клієнтом вашого інтернет-магазину, який вибравши певний товар – додає в кошик іншу позицію, через несподіване зміщення шаблону. Теж стосується і вибору методу оплати, адже кнопки "купити з доставкою" і "оплатити зараз" можуть поміняти своє місце розташування відносно один одного, якщо на сторінці спостерігається надто сильний зсув шаблону. Подібна ситуація може привести як мінімум до того, що вашому клієнту буде потрібно витрачати додаткову кількість часу на те, щоб вийти з випадково обраної сторінки або скасувати придбання товару, який був доданий в кошик через зміщення шаблону. У гіршому ж випадку таке зміщення шаблону може влетіти користувачеві в копієчку, якщо мова йшла про вибір методу оплати, а банківська карта додана в аккаунт користувача.
Є кілька методів уникнути надмірно сильного зсуву шаблону під час завантаження елементів сторінки та після її закінчення. Перелік дій, які можуть вам допомогти в даній ситуації виглядає наступним чином:
- Беззастережне використання атрибутів розміру при використанні фото і відео елементів – подібне обмеження дозволить уникнути надмірної або несподіваної зміни розмірів елементів або їх місця розташування. Закріпивши межі, в яких зображення і відео елементи можуть пересуватися на сторінці вашого сайту, ви тим самим можете повністю уникнути зрушень шаблону під час завантаження сайту.
- Відмова від використання контенту поверх іншого контенту – це часта практика на інтернет-ресурсах з сумнівною безпекою. Нерідко такі сайти розміщують над кнопкою "оплатити" або "завантажити" іншу кнопку, що закликає користувача, наприклад "закрити рекламу". Річ у тому що той елемент що розташований вище – може бути абсолютно не клікабелен, а значить в спробі закрити рекламне повідомлення користувач може втратити своїх грошей. Пошукові системи вкрай негативно ставляться до таких ресурсів, цей факт є однією з причин того чому дана метрика увійшла до переліку метрик найближчого оновлення.
- Використовуйте анімацію перетворення замість анімації властивостей – таким чином ви зможете мінімізувати ймовірність випадкового натискання з боку клієнта і зберегти його лояльність до свого ресурсу.
Перераховані метрики є лише невеликою частиною тих метрик, що входять в плани пошукового гіганта Google. Не зважаючи на те, що даний перелік не до кінця повний – вже зараз дивлячись на ці метрики ви можете перетворити свій інтернет-ресурс і оптимізувавши конкретні місця – підвищити його шанси на успіх. Ви також можете звернутися до фахівців веб студії Глянець, які розроблять для вас інтернет-магазин під ключ з урахуванням всієї наявної інформації щодо нових метрик і алгоритмів. Крім того, розробники компанії Глянець разом з маркетологами можуть оптимізувати ваш інтернет-ресурс і створити рекламну кампанію, яка виразно приверне увагу представників вашої цільової аудиторії.
Якщо ви зацікавлені в тому, щоб збільшити шанси свого майбутнього сайту на успіх в пошуковій видачі, і хороших показниках в статистиці – замовте створення інтернет-магазину у нас. Для цього вам буде потрібно лише зателефонувати за номером телефону, який розташований на головній сторінці сайту веб студії Глянець – або зв'язатися з нашим менеджером за допомогою онлайн чату. Онлайн чат для зв'язку з представниками компанії розміщений на всіх сторінках сайту компанії Глянець.
Почніть розробку інтернет-магазину у 2021 році з аналізу нових метрик і вимог до сайтів, або просто довірте це фахівцям веб студії Глянець!