Швидкість завантаження сайту як один з факторів ранжування: Що необхідно знати вже зараз

Компанія Google прагне зробити свою пошукову систему кращою на ринку і для цього особливу увагу компанія приділяє зручності користувачів. Крім релевантності стосовно до пошукового запиту з недавніх пір компанія взяла курс на експертність і правдивість контенту. Крім того, швидкість завантаження незабаром також стане одним з основоположних факторів ранжирування для сайтів, що просувають в Google.
Оновлення вийшло в червні та вже ввело кілька додаткових факторів ранжирування та надалі кількість факторів пов'язаних зі швидкістю завантаження і відображення сайту на моніторі користувача буде лише збільшуватися. Для того, щоб не втратити свої позиції в пошуковій видачі сайтам слід вже зараз підготуватися до подальших змін. Для цього необхідно оптимізувати сторінки, їх завантаження і багато іншого. Але з чого почати? На що варто звернути увагу в першу чергу і як прискорити процес оптимізації? Про це ми й поговоримо далі, почнемо!
Завантаження сайту і його етапи: як завантаження сайту виглядає з боку пошукової системи
Будь-який користувач інтернету бачить як завантажується сторінка сайту. Перш за все ви клікаєте на адресу сайту або його заголовок в пошуковій видачі. Після цього починається процес завантаження, спостерігати, за яким ви можете в різних точках в залежності від використовуваного вами браузера. У той час як ви терпляче чекаєте закінчення завантаження – пошукова система обробляє обраний вами сайт, і в кінцевому підсумку відображає обрану вами сторінку.
Хороший показник завантаження сайту це завантаження швидше ніж за 4 секунди. Те що для вас є лише миттю – для пошукової системи є цілим джерелом інформації для вдосконалення ранжирування і поліпшення досвіду користувача надалі. Але що ж конкретно відстежує пошукова система в процесі завантаження сайту? Для того, щоб підготуватися до наступного оновлення Google вам слід ознайомитися з кожним етапом, відстежуваним системою. Так ви зможете зрозуміти, які параметри та результати здатні позначитися на ранжируванні вашого сайту і вплинувши на них – отримаєте краще ранжування.
Під час завантаження створеного на замовлення інтернет-магазину пошукова система Google звертає увагу на:
- Як швидко користувач може побачити, що завантаження вже почалося.
- Через якийсь час користувач може отримати найбільшу кількість інформації для ознайомлення з нею.
- Яку кількість часу користувачеві необхідно витратити на те, щоб отримати можливість працювати з сайтом.
- Чи змінюють своє місце розташування елементи сайту під час завантаження і якщо так – то який ризик того що користувач випадково клікне на елемент – який не представляє для нього інтересу.
Кожен з перерахованих моментів ліг в основу створення нового ряду алгоритмів. Кожен з нових алгоритмів зможе впливати на ранжування створеного на замовлення інтернет-магазину, а значить вам потрібно як слід підготуватися до появи цих алгоритмів – оптимізувавши свій сайт.
Якщо ви тільки плануєте замовити створення інтернет-магазину або в ваших планах розробка корпоративного сайту під ключ – кращим рішенням буде відразу звернутися до фахівців. Річ у тому що швидкість завантаження сайту це далеко не єдиний параметр, здатний вплинути на ранжування. Довіривши розробку онлайн магазину студії яка тільки починає, ви ризикуєте втратити весь потенціал свого інтернет-ресурсу, закладений в нього вашими ідеями. Водночас замовивши створення інтернет-магазину у спеціалістів і лідерів даної ніші – ви додатково убезпечите свій інтернет-ресурс. Крім того, лідери в ніші створення інтернет-магазинів і корпоративних сайтів на замовлення – нададуть вам інтернет-ресурс найвищої якості, так що над тим, щоб замовити сайт у такій студії безумовно варто подумати. Якщо ж ви вже прийняли рішення про створення інтернет-магазину під ключ і на замовлення, але до сих пір не визначилися зі студією, якій готові це довірити – зверніться до фахівців веб студії Глянець. Веб студія Глянець вже 12 років займається розробкою онлайн магазинів і створенням корпоративних сайтів на замовлення. Фахівці студії — це професіонали своєї справи з багаторічним досвідом, а в портфоліо Глянець ви можете переконатися в компетентності команди студії.
Довірте створення інтернет-магазину під ключ фахівцям, тим самим уникнувши тривалих правок і отримайте можливість відразу ж після закінчення розробки – запустити просування. Займіть своє місце в обраній ніші та почніть просування свого інтернет-ресурсу до верхівки пошукової видачі, разом з фахівцями веб студії Глянець.
На які алгоритми слід орієнтуватися на поточний момент
У червні компанія Google випустила чергове оновлення, в яке вже були впроваджені алгоритми, що спостерігають за різними етапами завантаження сайтів і їх сторінок. Ці метрики вже зараз можуть впливати на ефективність просування створеного недавно інтернет-магазину, а також можуть уповільнити або навпаки прискорити просування вашого інтернет-ресурсу.
Для того, щоб як слід підготувати інтернет-ресурси до нового оновлення – компанія Google заздалегідь опублікувала всі метрики та інформацію про те, що конкретно вони будуть відстежувати. Таким чином компанія вирішила допомогти власникам інтернет-ресурсів і створила однакові умови для всіх сайтів. Враховуючи зміни, що наближаються – незабаром можна очікувати помітних змін в пошуковій видачі та до її верхівки доберуться ті, хто якомога швидше адаптується до нових вимог.
Нові метрики та алгоритми будуть ретельно відстежувати кожен сайт. Так що навіть якщо ви тільки почали створення інтернет-магазину або замовили розробку корпоративного сайту – у вас є відмінна можливість одними з перших оптимізувати свій інтернет-ресурс під нові вимоги. Для того, щоб розуміти, що конкретно необхідно оптимізувати – варто для початку ознайомитися з метриками. Саме про метрики, які незабаром будуть відстежуватися пошуковою системою і впливати на ранжування вашого інтернет-ресурсу, ми й поговоримо далі.
TTFB
Дана метрика відповідає за час, необхідний браузеру, для того, щоб завантажити перший байт обраного користувачем сайту. Даний параметр був відібраний пошуковою системою для відстеження якості сервера. Якщо браузер очікує відповіді від сервера понад 600 мс — це призводить до помилки.
Вся річ у тому що користувачі не люблять тривалих завантажень. Чим довше завантажується створений вами інтернет-магазин – тим більше шансів на те що користувач просто відмовиться від завантаження, і віддасть перевагу звернутися до ваших конкурентів. Такий результат може відчутно позначитися на показниках вашого інтернет-ресурсу, і особливо відбитися на показниках відмов.
Даний показник зараз не має впливу на ранжування, проте може побічно вплинути на реакцію пошукових роботів на ваш сайт. Якщо врахувати, що крім показника відмов також може знизитися відвідуваність сайту – стає ясно чому дана метрика була обрана пошуковим гігантом.
Причиною тривалого завантаження першого байта може послужити якість сервера, використовуваного для вашого сайту. Також причиною повільного завантаження може бути величезна кількість даних, які вашому серверу необхідно відправити браузеру для відображення сторінки. Для того, щоб вплинути на ситуацію, вам необхідно внести кілька коригувань в роботу вашого сервера, а саме:
- Оптимізація логіки сервера – логіка серверного додатка має величезне значення і вплив на тривалість збору необхідних для відображення сторінки даних. Якщо ви використовуєте серверну структуру для налаштування серверного додатка – в ній можуть знаходитися рекомендації про те, як саме варто налаштувати додаток.
- Оптимізація запиту даних – вплинути на швидкість відгуку сервера можна також внісши зміни в те як ваш сервер запитує дані. Ви також можете перейти на швидші системи, тим самим збільшивши швидкість відгуку і прискоривши завантаження сторінки вашого сайту після кліка за її адресою.
- Оновити обладнання – нарешті останньою причиною тривалого завантаження створеного на замовлення інтернет-магазину може стати надто застаріле обладнання. Якщо ваш сервер використовує старе обладнання – це може впливати на швидкість завантаження сторінок вашого сайту. Для того, щоб уникнути подібної ситуації та знизити ризик падіння швидкості завантаження вашого інтернет-магазину для користувача – вам варто задуматися над оновленням свого серверного обладнання.
Вдавшись до всіх перерахованих змін ви можете вплинути на швидкість отримання браузером клієнта першого байта вашого сайту. Якщо ви плануєте досягти успіху зі своїм сайтом і вивести його в топ пошукової видачі – обов'язково зверніть увагу на своє серверне обладнання.
FCP
Дана метрика відстежує тривалість між кліком користувача в браузері на адресу вашого інтернет-ресурсу і до моменту першого відображення, тобто до моменту поки ваш клієнт зможе побачити хоч щось.
У процесі пошуку необхідного товару ваш потенційний клієнт вводить свій запит у форму пошуку системи. Натиснувши пошук користувач запускає пошук необхідної йому інформації або пошук сайтів, які володіють необхідною йому інформацією. В процесі завантаження першої сторінки пошукової видачі користувач спочатку бачить те що він ввів в пошукову форму, а вже після отримує готовий результат у вигляді переліку сайтів, релевантних його пошуковому запиту. Момент коли користувач після натискання кнопки пошук отримав перше зображення, тобто власний пошук і відображення завантаження — і є предметом відстеження FCP.
Вплинути на результат даної метрики можна і варіантів того як це зробити досить багато. Перелік можливостей вплинути на результати FCP виглядає наступним чином:
- Скасування ресурсів здатних перешкодити рендерінгу
- Мінімізація CSS
- Видалення зайвих елементів CSS
- Попереднє підключення до необхідних для відображення джерел
- Зменшення часу відповіді сервера
- Зменшення кількості переадресацій в процесі завантаження сторінки сайту
- Попереднє завантаження ключових запитів
І багато інших.
Кожен з перерахованих методів здатний вплинути на результати FCP і дозволити вашому сайту швидше завантажувати інформацію і зменшити кількість часу, які клієнту необхідно провести перед екраном завантаження. Не зважаючи на те, що даний параметр виглядає як абсолютно некритичний – насправді ж FCP позначається на лояльності та зацікавленості клієнта. Якщо процес завантаження головної сторінки створеного на замовлення інтернет-магазину займає багато часу через кількість даних, і у користувача немає можливості відволіктися хоча б на якусь крупицю інформації з головної сторінки сайту – висока ймовірність відмови з боку користувача який продовжує очікувати завантаження. Скорегувавши результат даної метрики та дозволивши своєму клієнтові відволіктися на інформацію яка поступово з'являється, ви можете зберегти зацікавленість клієнта в завантаженні обраної ним сторінки та тим самим зберегти шанс на покупку клієнтом товару з вашого каталогу.
Враховуючи той факт що незабаром FCP матиме прямий вплив на ранжування інтернет-ресурсу – кращим рішенням буде задуматися над оптимізацією результатів даної метрики прямо зараз. Так що якщо ви тільки почали розробку онлайн магазину або перебуваєте в пошуках веб студії, якій ви можете довірити створення інтернет-магазину на замовлення для вашої майбутньої компанії – врахуйте оптимізацію даного параметра. Таким чином ви не тільки зможете заощадити час, але й убезпечите свій інтернет-ресурс від втрати позицій в пошуковій видачі в момент, коли нові метрики почнуть свою роботу.
LCP
Даний параметр відповідає за тривалість завантаження найбільшого елемента обраної користувачем сторінки. Якщо на головній сторінці вашого інтернет-магазину знаходиться величезний банер з логотипом і переліком чому ви кращі – цей банер і є найбільшим елементом завантаження. Кількість часу, який буде потрібно на завантаження цього банера між кліком клієнта по заголовку сайту — і безпосередньою появою банера в полі видимості клієнта і є показником метрики LCP.
Історично склалося так що відстежувати завантаження сайту розробникам завжди було складно. Даний параметр має найбільше значення для користувача так, як може відбитися на його мотивації чекати закінчення завантаження. Клієнту важливо бачити що сайт завантажується, але чим довше триватиме цей процес – тим більше інформації необхідно клієнту, для того, щоб прийняти рішення про продовження очікування.
Якщо спростити, то для того, щоб потенційний клієнт розробленого недавно онлайн магазину дочекався повного завантаження сторінки – необхідно надати йому найбільш важливу і релевантну інформацію найпершою. Таким чином якщо знижки з вашого каталогу товарів відображенні на головній сторінці вашого інтернет-магазину або розміщені на головному банері сторінки – саме цей банер і повинен завантажуватися швидше інших елементів сторінки. Оптимізувавши швидкість завантаження цього банера і давши можливість користувачеві залишитися зацікавленим в результаті завантаження — ви можете зберегти бажання купити товар у свого клієнта – тим самим збільшивши ймовірність замовлення на вашому сайті.
З огляду на те що пошукова система Google наразі прагне надати максимальний рівень зручності своїм користувачам – не дивно чому ця метрика стала однією з найважливіших для системи. З її запуском сайти, не здатні надати клієнту найголовнішу інформацію в першу чергу – швидше за все втратять свої позиції в пошуковій видачі. Це відмінна можливість для інтернет-магазинів, які тільки розробляються на замовлення, бо оптимізація даного параметра для вже створеного сайту інтернет-магазину вимагає набагато більше часу і ресурсів, ніж впровадження оптимізації на етапі розробки онлайн магазину. Так що якщо ви тільки замовили створення інтернет-магазину під ключ – зверніть увагу на даний показник або ознайомте фахівців з власними побажаннями на цей рахунок. Так ви зможете заощадити час і збільшити шанси на швидкий успіх для свого майбутнього інтернет-ресурсу.
CLS
Дана метрика відстежує наскільки, зсувається шаблон і елементи сайту під час завантаження і після її закінчення. Даний параметр має велике значення для досвіду користувача, а тому не дивно, чому дана метрика увійшла до переліку запланованих для запуску найближчим часом.
Зрушення елементів сторінки під час її завантаження це часте явище, яке, проте може позначатися на якості досвіду користувача. Якщо елементи головної сторінки вашого інтернет-магазину надто сильно з'їжджають в процесі завантаження – великий ризик того, що при їх першому відображенні користувач зробить клік на елемент, який йому не цікавий. Як правило, після такої помилки слідує закриття сторінки вашого інтернет-магазину і пошук сайту, який не схильний до таких зсувів під час завантаження.
Найчастіше зміщення елементів викликає у користувачів лише роздратування і тільки. Але бувають ситуації коли зміщення шаблону в найнесподіваніший для клієнта момент може принести до реального збитку. Так може бути з клієнтом вашого інтернет-магазину, який вибравши певний товар – додає в кошик іншу позицію, через несподіване зміщення шаблону. Теж стосується і вибору методу оплати, адже кнопки "купити з доставкою" і "оплатити зараз" можуть поміняти своє місце розташування відносно один одного, якщо на сторінці спостерігається надто сильний зсув шаблону. Подібна ситуація може привести як мінімум до того, що вашому клієнту буде потрібно витрачати додаткову кількість часу на те, щоб вийти з випадково обраної сторінки або скасувати придбання товару, який був доданий в кошик через зміщення шаблону. У гіршому ж випадку таке зміщення шаблону може влетіти користувачеві в копієчку, якщо мова йшла про вибір методу оплати, а банківська карта додана в аккаунт користувача.
Є кілька методів уникнути надмірно сильного зсуву шаблону під час завантаження елементів сторінки та після її закінчення. Перелік дій, які можуть вам допомогти в даній ситуації виглядає наступним чином:
- Беззастережне використання атрибутів розміру при використанні фото і відео елементів – подібне обмеження дозволить уникнути надмірної або несподіваної зміни розмірів елементів або їх місця розташування. Закріпивши межі, в яких зображення і відео елементи можуть пересуватися на сторінці вашого сайту, ви тим самим можете повністю уникнути зрушень шаблону під час завантаження сайту.
- Відмова від використання контенту поверх іншого контенту – це часта практика на інтернет-ресурсах з сумнівною безпекою. Нерідко такі сайти розміщують над кнопкою "оплатити" або "завантажити" іншу кнопку, що закликає користувача, наприклад "закрити рекламу". Річ у тому що той елемент що розташований вище – може бути абсолютно не клікабелен, а значить в спробі закрити рекламне повідомлення користувач може втратити своїх грошей. Пошукові системи вкрай негативно ставляться до таких ресурсів, цей факт є однією з причин того чому дана метрика увійшла до переліку метрик найближчого оновлення.
- Використовуйте анімацію перетворення замість анімації властивостей – таким чином ви зможете мінімізувати ймовірність випадкового натискання з боку клієнта і зберегти його лояльність до свого ресурсу.
Перераховані метрики є лише невеликою частиною тих метрик, що входять в плани пошукового гіганта Google. Не зважаючи на те, що даний перелік не до кінця повний – вже зараз дивлячись на ці метрики ви можете перетворити свій інтернет-ресурс і оптимізувавши конкретні місця – підвищити його шанси на успіх. Ви також можете звернутися до фахівців веб студії Глянець, які розроблять для вас інтернет-магазин під ключ з урахуванням всієї наявної інформації щодо нових метрик і алгоритмів. Крім того, розробники компанії Глянець разом з маркетологами можуть оптимізувати ваш інтернет-ресурс і створити рекламну кампанію, яка виразно приверне увагу представників вашої цільової аудиторії.
Якщо ви зацікавлені в тому, щоб збільшити шанси свого майбутнього сайту на успіх в пошуковій видачі, і хороших показниках в статистиці – замовте створення інтернет-магазину у нас. Для цього вам буде потрібно лише зателефонувати за номером телефону, який розташований на головній сторінці сайту веб студії Глянець – або зв'язатися з нашим менеджером за допомогою онлайн чату. Онлайн чат для зв'язку з представниками компанії розміщений на всіх сторінках сайту компанії Глянець.
Почніть розробку інтернет-магазину у 2021 році з аналізу нових метрик і вимог до сайтів, або просто довірте це фахівцям веб студії Глянець!
Продажі з мобільного: як PWA підвищує прибуток

Продажі з мобільного: як PWA підвищує прибуток
Чому мобільна оптимізація — ключ до виживання онлайн-магазину
Сьогодні понад 70 % користувачів заходять до інтернет-магазинів із мобільних пристроїв, і саме якість мобільного досвіду визначає, чи залишиться відвідувач на сайті, чи піде до конкурентів. Якщо сайт не оптимізований під смартфони та планшети, покупці стикаються з кількома критичними проблемами.Повільне завантаження та нефункціональний інтерфейс
Коли сторінки важать надто багато і не мають адаптивної верстки, мобільний браузер завантажує контент повільно, а кнопки, поля вводу та меню часто виходять за межі екрана. У користувача виникає відчуття, що інтерфейс «бурмоче», і він просто закриває вкладку.
Користувачеві незручно взаємодіяти з елементами керування
Посилання і кнопки на неадаптивних сторінках зазвичай розміщені надто близько одне до одного, що ускладнює навігацію пальцем, викликає випадкові кліки й фрустрацію.
Бракує мобільних функцій, які полегшують процес покупки
Відсутність автозаповнення у формах, інтеграції з Apple Pay або Google Pay, неможливість зручно переглядати каталог — усе це створює зайве когнітивне навантаження і забирає в користувача час.
Застарілий контент і неадаптований дизайн
Фотографії товарів надто «важкі», відео не підлаштовуються під вертикальну орієнтацію, а тексти можуть виходити за межі екрана. Сайт справляє враження застарілого.
Як поганий мобільний досвід знищує продажі та лояльність
Реальні дані підтверджують: занедбаний мобільний інтерфейс має прямий вплив на дохід.
Критичні метрики, що свідчать про втрати
Якщо сторінка вантажиться більше трьох секунд, понад половина користувачів (53 %) закривають сайт. Час перебування на неадаптованих сайтах зазвичай удвічі або навіть утричі коротший. Через складне оформлення замовлення з телефона бізнес втрачає до 25 % конверсій. 79 % користувачів, які мали негативний досвід на мобільному сайті, більше не повертаються.
Галузеві особливості втрат
У сегменті fashion — 40 % відмов через незручне масштабування зображень. У B2B — до 30 % втрат через складність оформлення великих замовлень зі смартфона.
Операційні витрати зростають
Підвищується навантаження на контакт-центр, менеджери витрачають час на допомогу клієнтам, а кількість повернень зростає через невідповідність між очікуванням і враженням від товару.
PWA проти класичного мобільного сайту: у чому різниця
Недоліки статичного мобільного сайту
Класичний мобільний сайт має жорстку верстку, обмежену інтерактивність і повну залежність від стабільного інтернету. Кожна зміна потребує нової сторінки та перезавантаження.
Що дає перехід на PWA
PWA побудований за принципом односторінкового застосунку (SPA), працює швидко, кешує дані через Service Worker, підтримує офлайн-доступ, надсилає push-повідомлення й працює на будь-якій платформі без потреби публікації в маркетах.
Чому інвестиції в PWA — вигідне рішення для бізнесу
Зменшення витрат і спрощення підтримки
Розробка PWA обходиться дешевше, ніж створення нативних застосунків для кількох платформ. Один код — менше оновлень і тестування.
Вплив на конверсію та прибуток
Швидкий та інтерактивний UX підвищує конверсію на 15–20 %, а зручність користування — лояльність і повторні покупки.
Технологічні переваги PWA: що отримує ваш магазин
Швидкість завантаження нижча за межу сприйняття
Повторні візити — менше 200 мілісекунд. Це дозволяє зменшити відмови й збільшити кількість завершених покупок.
Робота навіть без інтернету
Клієнти можуть додавати товари до кошика та переглядати каталог у режимі офлайн.
Push-сповіщення з високим open rate
Нагадування про кошики, акції чи статус доставки працюють значно ефективніше за email.
Іконка на екрані смартфона
Магазин легко зберігається як програма, підвищуючи бренд і зменшуючи шлях до покупки.
Адаптація під будь-який пристрій
Інтерфейс автоматично підлаштовується до розмірів екрана та його орієнтації.
Як компанія «Глянець» впроваджує мобільну оптимізацію та PWA
Аудит і аналіз сайту
Оцінюємо швидкість, вагу ресурсів, адаптивність, юзабіліті й формуємо план дій.
Побудова архітектури PWA
Розробляємо Service Worker, кешування, офлайн-режим, механізми оновлення.
Продуманий мобільний дизайн
Макети створюються з урахуванням зони досяжності пальця, швидкого пошуку та оформлення без зайвих переходів.
Інтеграція з внутрішніми системами
Підключення CRM, CMS, ERP — для синхронізації товарів, сповіщень, автоматизації замовлень.
Тестування на пристроях
Реальні сценарії, різні мережі, ОС і браузери — для перевірки стабільності та зручності.
Аналітика й постійне вдосконаленняІнтеграція Lighthouse, Web Vitals, відстеження LCP, CLS, FID — на базі яких ми оптимізуємо PWA і додаємо нові функції
Купимо вашу маркетингову агенцію, SMM або вебстудію — вигідно та без складнощів

Ринок digital-послуг росте, але не завжди приносить очікуваний прибуток чи стабільність. Якщо ви — власник SMM-агенції, вебстудії або маркетингової агенції, і розглядаєте варіант виходу з бізнесу — ми тут, щоб купити його чесно, швидко та без посередників.
Чому ми викуповуємо digital-бізнеси
Наша команда розвиває власну digital-екосистему, тому зацікавлена у викупі готових рішень, команд і клієнтських баз. Купівля працюючих компаній дозволяє масштабуватись, не витрачаючи роки на створення з нуля.
Купимо ваш бізнес напряму. Без оголошень, без аукціонів, без ризику.
Які компанії нас цікавлять
Ми розглядаємо:
- SMM-агенції, що працюють із контентом, таргетингом, веденням соцмереж;
- Вебстудії, які розробляють сайти, лендінги, інтернет-магазини;
- Маркетингові агенції повного циклу (performance, контент, SEO, PPC, брендинг тощо).
Нас не лякає:
- якщо бізнес має борги;
- якщо компанія тимчасово "спить";
- якщо частина команди вже пішла.
Ми гнучко підходимо до кожного випадку.
Як проходить процес
- Ви заповнюєте коротку форму з основними даними про компанію.
👉 Перейти до форми - Ми вивчаємо інформацію про ваш бізнес
Чим більше даних надаєте — тим точніше можемо оцінити потенціал. - Обговорюємо умови: формат, вартість, перехід клієнтів, участь вашої команди після продажу.
- Оформлюємо угоду юридично — офіційно, швидко і без бюрократії.
Що ви отримаєте
- Прозору ринкову оцінку вашого бізнесу
- Офіційний викуп бізнесу — з юридичним оформленням
- Можливість залишити команду або частину клієнтів у бізнесі
- Прозорі умови — без прихованих вимог і комісій
- Наша мета — вигідна угода для обох сторін.
Часті запитання
Чи купуєте компанії з боргами?
Так, але кожен випадок розглядається індивідуально.
Що буде з моїми клієнтами?
Ми готові інтегрувати їх у нашу систему та продовжити обслуговування на високому рівні.
Чи залишиться моя команда?
Ми цінуємо людей і проєкти, які вони створили. Якщо команда є і готова працювати далі — ми це враховуємо.
Чи можу залишити частку або брати участь після продажу?
Так, можливі моделі часткового викупу або партнерства.
Готові продовжити?
Якщо ви замислюєтесь над тим, щоб продати свою smm-агенцію, вебстудію або маркетингову агенцію, ми відкриті до діалогу:
📩 Заповнити форму на оцінку компанії →
⏰ Форма — без жодних зобов’язань. Усі дані конфіденційні.
Зручність соціальних мереж чи пастка для прибутку? Чому онлайн-магазини втрачають дохід, працюючи лише через Direct, Instagram або месенджери.

Зручність соціальних мереж чи пастка для прибутку?
Чому онлайн-магазини втрачають дохід, працюючи лише через Direct, Instagram або месенджери.
Початкова привабливість відкриття онлайн-магазину на платформах соціальних мереж, таких як Instagram, Facebook і Telegram, є безперечною: низький поріг входу, прямий зв'язок з потенційними клієнтами та використання існуючої бази користувачів.
Проте, у міру зростання бізнесу та зміни очікувань клієнтів, покладання виключно на ці прямі канали може стати суттєвою перешкодою для прибутковості та довгострокової стійкості. Ця стаття досліджує, чому цей, здавалося б, зручний підхід часто призводить до втрати доходу і чому наявність спеціалізованого вебсайту електронної комерції є вирішальним кроком для масштабування та максимізації прибутків на онлайн-ринку.
Ручна обробка замовлень: Шлях до втрачених прибутків
Реальність управління замовленнями через прямі повідомлення полягає у постійному моніторингу численних вхідних скриньок, ручному запису деталей замовлень та високому ризику пропустити або втратити запити.
Такий ручний підхід нагадує застарілі методи продажів і погано пристосований до вимог сучасної електронної комерції. Йому не вистачає структури та автоматизації, необхідних для ефективного управління замовленнями. У міру збільшення кількості замовлень ручні зусилля зростають у геометричній прогресії, що ускладнює обробку пікових сезонів або швидке зростання бізнесу.
Затримки у відповіді на запити, наданні інформації про товари або підтвердженні замовлень можуть призвести до розчарування клієнтів і, зрештою, до втрати продажів.
Статистика втрат через повільну комунікацію
Сучасні онлайн-покупці мають дуже високі очікування щодо часу відповіді. Дослідження показують:
90% клієнтів вважають "негайну" відповідь важливою;
60% очікують її протягом 10 хвилин;
72% — протягом 30 хвилин;
31,2% — не більше 15 хвилин для електронної пошти.
Ручна обробка в соціальних мережах часто не відповідає цим очікуванням, що веде до втрат лояльності та продажів. 40–60% покупців не чекають відповіді довше ніж 15 хвилин — і просто йдуть.
Автоматизація vs. Ручне управління: Порівняння на користь прибутку
Кожне замовлення при ручному управлінні потребує комунікації, введення даних, перевірки, що займає час і створює ризики помилок. Автоматизовані системи (CRM, онлайн-кошик, ERP) забезпечують:
Миттєве розміщення замовлення клієнтом;
Автоматичний запис і обробку;
Мінімізацію людських помилок;
Можливість обробки великої кількості замовлень;
Централізацію даних про клієнтів і запаси;
Масштабування бізнесу без росту навантаження.
Автоматизація дає можливість працювати швидше, точніше і ефективніше, що напряму впливає на прибутковість.
Що дає сайт із CRM, інтеграцією, фільтрами, аналітикою
Підтвердження замовлень на пошту — клієнт спокійний.
Інтерфейс сайту дозволяє обирати розміри, кольори тощо без зайвих запитів.
Централізоване збереження замовлень — легше обробляти, аналізувати, масштабувати.
Інтеграція з платіжками та доставкою — менше помилок, швидше виконання.
CRM — краще знання клієнта, персоналізація, підвищення лояльності.
Аналітика — бачити, що працює, і масштабувати.
Це — сучасний стандарт електронної комерції, якого не досягти через соцмережі та Direct.
Як компанія Глянець допомагає вирішити ці проблеми
Компанія Глянець спеціалізується на створенні вебсайтів електронної комерції з урахуванням потреб українського бізнесу. Ми:
Розробляємо сайти з зручною навігацією та простим оформленням замовлень;
Впроваджуємо автоматичні підтвердження, інтеграцію з оплатою та доставкою;
Підключаємо CRM та інші бізнес-інструменти;
Забезпечуємо техпідтримку та оновлення;
Допомагаємо перейти з Direct у прибуткову eCommerce-модель.
Це дає змогу підприємцям вирішити проблеми з ручною обробкою, затримками та втратами прибутку — і будувати надійну систему продажів.
Сайт vs соцмережі: де насправді живе продаж у 2025 році

САЙТ VS СОЦМЕРЕЖІ: ДЕ НАСПРАВДІ ЖИВЕ ПРОДАЖ У 2025 РОЦІ
У світі цифрової комерції, що постійно розвивається, соціальні мережі, такі як Instagram та TikTok, набули значної популярності як платформи для ведення бізнесу. Легкість створення профілю та миттєвий доступ до мільйонів користувачів зробили їх привабливим варіантом для багатьох підприємців. Однак, попри їхню видиму ефективність, існує фундаментальна різниця між платформою для комунікації та повноцінним інструментом для продажів. Більшість бізнесів, особливо малих та середніх, часто недооцінюють цю різницю, помилково вважаючи соціальні мережі основною рушійною силою своїх онлайн-продажів.
ЧОМУ СОЦМЕРЕЖІ НЕ ЗАМІНЯТЬ ВЕБСАЙТ
Незважаючи на поширену думку про високу ефективність соціальних мереж для продажів, реальність часто виявляється значно складнішою. Багато підприємців, які покладаються виключно на Instagram, Facebook або TikTok для свого онлайн-бізнесу, стикаються з низкою серйозних проблем. Однією з ключових проблем є втрачені замовлення, ручна обробка та відсутність контролю над процесом продажів.
НЕСТАЧА СТРУКТУРИ І СИСТЕМНОСТІ
Ще однією суттєвою слабкістю продажів через соціальні мережі є відсутність чіткої структури та актуальної інформації про наявність товарів. На відміну від повноцінного інтернет-магазину з каталогом товарів та автоматизованим обліком залишків, соціальні мережі часто не надають ефективних інструментів для управління запасами.
РИЗИКИ АЛГОРИТМІВ І БЛОКУВАННЯ
Крім того, бізнеси, які повністю залежать від соціальних мереж, наражаються на значні ризики, пов’язані з залежністю від алгоритмів та можливістю блокування акаунтів. Алгоритми ранжування контенту постійно змінюються, що може призвести до раптового зниження органічного охоплення.
ОБМЕЖЕННЯ АНАЛІТИКИ ТА ВИМІРЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ
Соціальні мережі мають суттєві обмеження у сфері повноцінної аналітики. На відміну від вебсайтів, де можна використовувати Google Analytics та Hotjar, соцмережі надають лише базову статистику.
СТАТИСТИКА, ЯКА ГОВОРИТЬ САМА ЗА СЕБЕ
Згідно з дослідженнями Statista за 2023 рік, 58% споживачів не довіряють покупкам через соціальні мережі, якщо у компанії немає вебсайту. Meta for Business показує, що бізнес втрачає до 35% лідів через ручну обробку замовлень в Instagram. А за даними BigCommerce, середня конверсія з Instagram — лише 0,6%, тоді як з вебсайту — 2–3%.
ПЕРЕВАГИ ВЛАСНОГО E-COMMERCE САЙТУ
Переваги власного сайту — очевидні: повний контроль над платформою, незалежність від алгоритмів, свобода у виборі дизайну та функціоналу.
SEO-ПРОСУВАННЯ І НОВИЙ ТРАФІК
Сайт дозволяє налаштувати SEO-просування, що забезпечує стабільний приплив зацікавлених користувачів з пошуку Google.
АВТОМАТИЗАЦІЯ ПРОДАЖІВ І CRM-ІНТЕГРАЦІЯ
Інтернет-магазин автоматизує обробку замовлень, оплати, підключення CRM, що зменшує помилки й вивільняє ресурси.
АНАЛІТИКА ТА ОПТИМІЗАЦІЯ
Сайт відкриває повний доступ до даних — від ефективності каналів до ретаргетингу. Це допомагає приймати точні бізнес-рішення.
МАСШТАБУВАННЯ БІЗНЕСУ
Власний сайт дозволяє під’єднувати нові платформи, продавати мультиканально та централізувати керування.
ПОВТОРНІ ПРОДАЖІ І ЛОЯЛЬНІСТЬ
Shopify у 2024 році повідомляє, що власники сайтів мають на 47% більше повторних продажів, ніж ті, хто працює лише через соцмережі.
РІШЕННЯ ВІД КОМПАНІЇ ГЛЯНЕЦЬ
Компанія Глянець пропонує розробку e-commerce сайтів з фокусом на UX/UI, SEO, адаптивність під мобільні пристрої, підтримку запуску та зростання.
ВИСНОВОК: СОЦМЕРЕЖІ — ЦЕ ВІТРИНА, А НЕ МАГАЗИН
У 2025 році власний сайт — це фундамент бізнесу. Соцмережі — це канал залучення. Вебсайт — це конверсія, автоматизація, аналітика і стабільність.
Повернення товарів через поганий UX: як невдалий дизайн сайту зменшує прибуток інтернет-магазину

НЕВИДИМИЙ ПРОДАВЕЦЬ ТА ЦІНА ПОГАНОГО ДОСВІДУ
У сучасному світі онлайн-торгівлі проблема повернення товарів набуває все більшої актуальності. Власники інтернет-магазинів часто стикаються з ситуацією, коли значна частина покупок повертається, і причини цього не завжди криються у якості самого продукту. Як показують дослідження, нерідко вирішальним фактором стає те, наскільки зручно та зрозуміло клієнт зміг обрати цей товар на сайті. Статистика свідчить про те, що понад 20–30% онлайн-замовлень повертаються , що є значним показником, який безпосередньо впливає на прибутковість бізнесу.
КОРИСТУВАЦЬКИЙ ДОСВІД ЯК КЛЮЧ ДО УСПІХУ
Експерти в галузі електронної комерції все частіше наголошують на тому, що користувацький досвід (UX) відіграє ключову роль в успіху онлайн-продажів. UX можна порівняти з "невидимим продавцем", який або сприяє здійсненню покупки, або відштовхує потенційних клієнтів. Якщо цей "продавець" працює неефективно, якщо інтерфейс сайту є незручним та заплутаним, це неодмінно призводить до зниження продажів та зростання кількості повернень. Саме тому аналіз та оптимізація UX є критично важливими для будь-якого інтернет-магазину, який прагне до стабільного зростання та високих прибутків.
ЯК ПОГАНИЙ UX ПРОВОКУЄ ПОВЕРНЕННЯ ТОВАРІВ
Низькоякісний користувацький досвід може проявлятися у багатьох аспектах дизайну веб-сайту, кожен з яких здатен спровокувати повернення товарів.
ФОТОГРАФІЇ НИЗЬКОЇ ЯКОСТІ
Однією з найпоширеніших проблем є неякісні фотографії товарів. Якщо на сайті представлено лише одне фото без можливості збільшення або розглядання товару з різних ракурсів, клієнт не може повноцінно оцінити його деталі. Якісні фотографії, згідно зі статистикою, підвищують коефіцієнт конверсії на 94% порівняно з фото низької якості. Близько 26% споживачів відмовляються від кошика, якщо на сайті відсутні або є неточними фотографії товарів. Крім того, низька якість зображень може підірвати довіру до бренду в цілому , адже 90% онлайн-покупців вважають якість фотографій найважливішим фактором при здійсненні покупки.
НЕПОВНІ ТА НЕЗРОЗУМІЛІ ОПИСИ
Ще однією значною проблемою є неповні або незрозумілі описи продуктів. Якщо в описі бракує важливої інформації про розміри, матеріали, характеристики або особливості використання товару, це неминуче призводить до помилкових покупок. Статистика показує, що 64% покупців повертали онлайн-покупки саме через неточні описи товарів , а 31% усіх повернень пов'язані з тим, що товар не відповідав своєму опису. В результаті, клієнти повертають товари, оскільки їхні очікування щодо продукту не справджуються. Важливо зазначити, що 87% онлайн-покупців вважають описи товарів вирішальними при прийнятті рішення про покупку.
ЗАПЛУТАНА НАВІГАЦІЯ
Неінтуїтивна навігація по сайту також є серйозною перешкодою для користувачів. Якщо структура сайту заплутана, а переміщення між сторінками є нелогічним, користувачі витрачають багато часу та зусиль на пошук потрібних товарів. Близько 40% онлайн-покупців покидають веб-сайти саме через заплутану навігацію. Така навігація викликає роздратування та часто призводить до відмови від покупки. Клієнти просто не готові витрачати свій час на безрезультатні пошуки та покидають сайт, якщо не можуть швидко знайти потрібну інформацію. В результаті, погана навігація безпосередньо впливає на зниження коефіцієнта конверсії. Дослідження показують, що більше половини споживачів, які вже готові до покупки, не можуть її завершити саме через проблеми з навігацією , а 25% покупців відмовляються від кошика через складність навігації.
СКЛАДНІ ОПЦІЇ ВИБОРУ
Проблеми з заплутаними опціями вибору товару (розмір, колір, кількість) також є значною причиною повернень. Якщо процес вибору опцій є складним, неочевидним або використовує незручні елементи керування (наприклад, неінтуїтивні випадаючі списки), це часто призводить до помилок при замовленні. Особливо часто це стосується вибору розміру, адже неправильно обраний розмір є однією з найпоширеніших причин повернень, особливо для одягу та взуття.
НЕПРАЦЮЮЧІ ФІЛЬТРИ
Відсутність або некоректна робота фільтрів також негативно впливає на користувацький досвід. Фільтри є важливим інструментом, який допомагає користувачам швидко знаходити потрібні товари серед великого асортименту. Якщо на сайті відсутні фільтри або вони працюють неправильно, це значно ускладнює процес пошуку. Без ефективних фільтрів користувачі можуть просто пропустити товари, які могли б їх зацікавити.
СКЛАДНИЙ ПРОЦЕС ПОВЕРНЕННЯ
Нарешті, складний процес повернення товарів також може стати причиною негативного досвіду та, як наслідок, відмови від повторних покупок. Якщо політика повернення є непрозорою або процес повернення є заплутаним та вимагає значних зусиль з боку клієнта (наприклад, відсутність очевидної кнопки "повернути" або незрозуміла інструкція), це викликає негативні емоції. Статистика показує, що 80% онлайн-покупців у США кажуть, що поганий досвід повернення знижує ймовірність їхніх майбутніх покупок у цього продавця. Непрозора політика повернення просто відлякує потенційних покупців , а ускладнений процес повернення призводить до втрати лояльності клієнтів. Сучасні клієнти очікують простого та зрозумілого процесу повернення , адже 92% споживачів вважають легкість повернення важливим фактором при виборі інтернет-магазину.
РІШЕННЯ ВІД ГЛЯНЕЦЬ
Компанія Глянець є вашим надійним партнером у сфері UX/UI-дизайну сайту та розробки інтернет-магазинів. Маючи за плечима 16-річну історію успішної роботи на ринку веброзробка , ми пропонуємо комплексні рішення, які допоможуть вам уникнути проблем, пов'язаних з поганим UX, та значно зменшити кількість повернень товарів.
Наша команда експертів розробляє UX/UI-дизайн сайту з особливим фокусом на потреби вашого покупця. Ми створюємо зручні та адаптивні інтерфейси, де кожен елемент продуманий до дрібниць. Особливу увагу ми приділяємо структурі картки товару , забезпечуючи наявність якісних фотографій (галерея, відео, зум), детальних та вичерпних описів, а також інтуїтивно зрозумілих опцій вибору.
Ми також пропонуємо послугу аудиту юзабіліті ваших існуючих сайтів. Наші фахівці проведуть глибокий аналіз UX, виявлять проблемні зони та нададуть чіткі рекомендації щодо покращення інтерфейсу сайту. Одним із важливих аспектів є оптимізація навігації, включаючи впровадження зручних та релевантних фільтрів з можливістю множинного вибору. Якісні фільтри є ключем до зручного пошуку товарів.
Для тих, хто планує запуск нового онлайн-магазину або хоче кардинально оновити існуючий, ми пропонуємо послуги з розробки інтернет-магазинів. Ми проводимо глибокий аналіз UX, переробляємо структуру та створюємо вебсайт, який працює на результат.
Всього один крок до вашого бездоганного сайту