Як оцінити ефективність SEO просування і на які показники слід звертати увагу
Як оцінити ефективність SEO просування і на які показники слід звертати увагу
Пошукове просування – один з найбільш популярних і ефективних методів просування інтернет-ресурсу. Замовляючи створення інтернет-магазину під ключ, вам слід заздалегідь визначитися з методами його подальшого просування – в такому випадку пошукова оптимізація і просування стануть відмінним варіантом.
Незалежно від того, який конкретно метод просування ви виберете, для того, щоб оцінити його ефективність – вам необхідно відстежувати метрики. Різні метрики можуть надавати абсолютно різні за своєю суттю і кількістю дані, і чим таких даних більше – тим краще. Фахівці з легкістю можуть провести аналіз отриманих даних і дати відповідь щодо ефективності тієї чи іншої маркетингової кампанії, але як бути якщо ви особисто хочете переконатися в результативності. На що звернути увагу для аналізу успішності пошукової оптимізації та просування? Про це ми й поговоримо сьогодні, почнемо!
Просування інтернет-магазину за допомогою SEO: тонкощі процесу і підмога для результату
Перш ніж відстежувати успішність просування за допомогою пошукової оптимізації, цю оптимізацію необхідно провести. Від того наскільки якісно буде оптимізований ваш сайт багато в чому залежить і ефективність просування. Вартість пошукової оптимізації різниться від компанії до компанії, варто також врахувати, що і запропоновані рекламні кампанії можуть дуже сильно різнитися у своїй якості. Але перш ніж будувати маркетингову стратегію і вибирати конкретні маркетингові канали – давайте розглянемо обов'язкові параметри для ефективного пошукового просування.
Розробка онлайн магазину
Перед тим як оптимізувати інтернет-магазин – вам необхідно його розробити. Послуги з розробки онлайн магазинів надає безліч компаній на ринку, але якби всі студії робили однаково добре – завзяття стати лідером в пошуковій видачі просто не існувало б.
Для того, щоб не помилитися з вибором компанії – кращим рішенням буде відразу замовляти створення інтернет-магазину у веб студії з ім'ям і лідируючими позиціями в даній ніші. Замовивши створення інтернет-магазину у фахівців веб студії Глянець крім самого сайту ви також отримаєте підтримку від фахівців. Таким чином якщо у вас виникнуть якісь питання щодо розробленого для вас онлайн магазину – фахівці завжди зможуть прояснити ситуацію або підказати як саме необхідно вчинити в даній ситуації.
Розробники веб студії Глянець створять для вас інтуїтивну структуру інтернет-магазину. Інтуїтивність структури – один з найважливіших факторів в подальшому просуванні сайту. Річ у тому що пошукова система Google понад усе ставить комфорт своїх користувачів. Таким чином якщо ви хочете домогтися гарних результатів і дійсно запустити сайт, здатний вийти в топ пошукової видачі – вам знадобиться надати максимальний комфорт своїм клієнтам.
Крім структури, яка дозволить будь-якому користувачеві, від малого до великого, розібратися з вашим сайтом – також дуже важливий його дизайн. Дизайнери веб студії Глянець допоможуть вам доповнити вашу власну ідею і перетворити "начерк" в готовий дизайн, що відповідає всім сучасним трендам веб дизайну. Фахівці веб студії Глянець – це дизайнери та розробники з багаторічним досвідом роботи, так що будьте впевнені, будь-яка – навіть найсміливіша ваша ідея втілиться в життя.
Після того як розробники створили структури та всі необхідні вам сторінки, а дизайнери закінчили з оформленням вашого інтернет-ресурсу – в гру вступають маркетологи та SEO-фахівці. Їх завданням є оптимізація вашого інтернет-магазин для його подальшого просування. Для того, щоб досягти хороших результатів – фахівцям доведеться докласти чимало сил і часу. Крім того, важливо щоб ваш сайт спочатку був створений з мінімальною кількістю помилок. Для того, щоб переконатися в тому що на сайті немає критичних помилок, ви можете провести аудит сайту або замовити його створення у нас. Фахівці веб студії Глянець розроблять і оформлять для вас сайт таким чином, щоб під час оптимізації та подальшого пошукового просування у вас не виникло ніяких проблем.
Оптимізація інтернет-магазину
Після того, як всі роботи з боку розробників і дизайнерів були закінчені – в справу вступають маркетолог і SEO фахівці. У той час як маркетологи готують рекламні пропозиції та опрацьовують маркетингові стратегії ґрунтуючись на даних отриманих після вивчення конкурентів і ринку в цілому – SEO фахівці беруться за оптимізацію кожного окремого елемента вашого інтернет-ресурсу. Так, SEO фахівця знадобиться:
Оптимізувати структуру
Не зважаючи на те, що інтуїтивність структури з самого початку її створення може бути на вищому рівні – оптимізація з великою ймовірністю все ж буде потрібна. Вся річ у тому що віяння в SEO постійно змінюються, і нехай це досить старий метод просування – навіть в ньому іноді з'являються зміни.
В наші дні головним параметром для пошукової системи Гугл є зручність і комфорт користувачів. Це означає що потрапивши на ваш інтернет-ресурс клієнт повинен відразу зрозуміти де йому шукати то навіщо він прийшов. Це означає що каталог товарів, умови доставки та нарешті контакти вашого інтернет-магазину повинні бути на самому видному місці.
UX/UI дизайнер або SEO оптимізатор повинні будуть перевірити, наскільки зручно налаштована навігація на вашому сайті з точки зору як пошукових алгоритмів – так і з точки зору досвіду користувача. Річ у тому що для індексації всіх сторінок вашого сайту відразу, роботом пошукової системи потрібно мати можливість швидко їх знайти. Тут дуже важливо щоб на вашому сайті було якомога менше директив і сторінок які знаходяться на відстані більш ніж 4 кліка один від одного. Подібна структура дасть можливість користувачам швидко і комфортно знаходити необхідну їм інформацію. Водночас відсутність великої кількості директив в поєднанні з простою навігацією дозволять вам отримати індексацію всіх сторінок разом, але не витрачаючи на неї свій особистий час
Варто відзначити що іноді пошукові роботи не індексують всі сторінки разом, а для повноцінного просування особливо якщо ви вже розмістили на сторінках оптимізований контент – необхідно щоб всі сторінки сайту брали участь в ранжируванні. Якщо повна індексація з боку пошукової системи не була проведена – ви можете провести її насильно, виславши sitemap.XML пошуковій системі. Таким чином ви звернете увагу пошукових роботів на сторінки, що не були проіндексовані та досягнете повної індексації сайту.
Після того як зі структурою і її інтуїтивністю буде покінчено – настане час оцінки та оптимізації дизайну.
Оптимізація оформлення
Дизайнери веб студії Глянець розроблять для вашого сайту найбільш трендовий дизайн, з урахуванням всіх ваших побажань. Але якщо ви звернулися до іншої студії – гарантії того що вже сформований дизайн не доведеться переробляти – немає. В такому випадку дизайн може або залучати, або відштовхувати користувачів, що так чи інакше має свої наслідки для показників. Для того, щоб домогтися результату за допомогою дизайну – оформлення сайту не повинно виглядати старим. Найкращим рішенням буде формувати дизайн з оглядом на нинішні тренди веб дизайну додаючи свої авторські елементи. Таким чином ваш дизайн буде унікальним і привабливим для потенційних клієнтів.
Зовнішній вигляд інтернет-ресурсу дуже важливий для результату. Чим більше уваги буде залучати ваш сайт і чим зручніше буде його дизайн з точки зору досвіду користувача — тим краще для просування вашого ресурсу. Якщо клієнту зручно працювати з вашим онлайн магазином, і він без праці може використовувати всі запропоновані вами можливості – ваш інтернет-магазин з дуже великою часткою ймовірності стане одним з сайтів, що потрапили до клієнта в закладки браузера. Так, звернувши увагу на оформлення – ви можете заручитися підтримкою постійного клієнта, але що ж ще важливо для оптимізації.
Створення та оптимізація контенту
Наступний крок на шляху оптимізації це аналіз контенту. Кращим рішенням буде почати розробку контенту ще до старту розробки сайту, бо контент вимагає більше часу і для початку його знадобиться багато. Також важливо заручитися підтримкою хорошого SEO фахівця перш ніж ви замовте картки товарів або тексти у авторів.
Вся річ у тому що для отримання результату від контенту – він повинен бути оптимізований під пошукові запити вашої цільової аудиторії. Для цього фахівцем або оптимізатором створюється семантичне ядро сайту. В його основу лягають всі пошукові запити, пов'язані з вашою групою товарів, використовувані клієнтами. Для того, щоб домогтися більш помітних результатів – фахівці відсівають так звані "мінус слова" із загального переліку ключових слів. Мінус слова це слова, які можуть ставитися до декількох ніш одночасно. Використання таких слів в рекламних кампаніях може подарувати вам додатковий трафік, але націленість цього трафіку на оформлення замовлення може бути нульовою.
Для того, щоб не витрачати кошти даремно і використовувати для реклами виключно спрямовані ключові запити – необхідно створити досить велике і різноманітне семантичне ядро. Слова з цього ядра використовуються не тільки в контенті, але і в структурі сайту, так що розробка семантичного ядра – процес, за важливістю порівнянний з розробкою структури та дизайну вашого онлайн магазину.
Після того як семантичне ядро буде затверджено – вашим авторам або SEO фахівцям належить впровадити їх в контент, який ви плануєте публікувати на сайті. Замовляючи створення контенту або оптимізуючи його, вам також не варто забувати про Е.А.Т.
На даний момент Е.А.Т. – це фактори, на які пошукові алгоритми звертають найбільше уваги. Таким чином заручившись допомогою хорошого автора або SEO фахівця і створивши достатню кількість оптимізованого контенту – ви сміливо можете почати просування свого інтернет-магазину.
На які метрики необхідно звертати увагу при аналізі успішності SEO просування
SEO просування це популярний метод, а тому, щоб обігнати своїх конкурентів – вам буде потрібна унікальна стратегія або стратегія з найбільшими шансами на успіх. Буває так що обрана вами або фахівцями стратегія не приносить належних результатів, або приносить, але як про це дізнатися? Крім того, щоб звернутися до фахівців ви також можете особисто ознайомитися з результативністю запущеної маркетингової кампанії за допомогою сервісів, представлених компанією Google.
Найбільшим значенням володіють такі сервіси як Google Ads Google і Search Console. Метрики та дані в цих безкоштовних сервісах мають величезну силу з точки зору аналізу і подальших виправлень в маркетинговій кампанії, але на які параметри слід звернути увагу? Звернувшись до фахівців вам не потрібно самостійно відстежувати показники та проводити їх аналіз, але є кілька простих метрик, які зможуть описати вам просування вашого сайту і його успіхи – в загальних рисах. Перелік таких метрик виглядає наступним чином:
Динаміка обсягу органічного трафіку
Дана метрика – одна з найпростіших і зрозумілих метрик серед інших. Її головним завданням є ілюстрація того, чи зростає органічний трафік на вашому сайті або його показник залишається на місці.
Для того, щоб проаналізувати показники даної метрики, вам буде потрібно скористатися аналітикою від Гугл. Динаміка обсягу органічного трафіку також має сегментування. В даному випадку для оцінки ефективності пошукової кампанії вам буде потрібно вибрати "безкоштовний трафік". Важливо врахувати що сегмент "пошукового трафіку" не дасть вам точних результатів. У "пошуковий трафік" також входить зростання трафіку коштом пошукової контекстної реклами.
Для того, щоб відстежити дані та зростання органічного трафіку вашого онлайн магазину за період коли кампанія була запущена – вам буде потрібно вибрати відповідний відрізок часу. Після того як ви відзначите за яку кількість часу вам необхідні дані – Google Analytics надасть вам дані про збільшення обсягу органічного трафіку з моменту запуску маркетингової кампанії та до обраного вами дня.
Крім звіту за певний проміжок часу, ви також можете зіставити дані декількох маркетингових кампаній – якщо ви раніше вже запускали пошукове просування. Таким чином випробувавши кілька стратегій ви можете порівняти зростання показника обсягу трафіку під час використання кожної, і в кінцевому підсумку зрозуміти яка ж стратегія стала найбільш ефективною з точки зору цього показника.
Сторінки входу
Ви дізналися наскільки виріс або зменшився показник обсягу органічного трафіку за певний проміжок часу, але, для того, щоб переконатися що в цьому замішана запущена маркетингова стратегія – вам варто уточнити, які саме сторінки вашого сайту залучили користувачів.
Для того, щоб отримати цю інформацію, вам достатньо буде скористатися Google Analytics і звітом "сторінки входу". Якщо ж ви користуєтеся новою версією аналітики від Гугл, то в ній даний звіт був скасований. Замість нього ви можете ознайомитися зі звітом "сторінки та екрани" розташованим у вкладці "залучення".
Використання цього звіту дасть вам можливість проаналізувати та відокремити від загальної маси найбільш низькочастотні сторінки. Робота з їх оптимізації та просування може допомогти вам вплинути на загальний показник обсягу трафіку тим самим зробивши маркетингову стратегію, якою ви користуєтеся і маркетингову кампанію, яку ви не так давно запустили – більш ефективною.
Ключові слова
Скориставшись двома попередніми метриками ви дізналися який обсяг трафіку на даний момент надходить на ваш сайт, і навіть уточнили з яких сторінок він приходить. Пора б дізнатися які ключові слова допомогли сторінкам вашого сайту потрапити в пошукову видачу.
Для того, щоб зрозуміти які ключові слова з семантичного ядра вашого сайту, залучають найбільшу кількість користувачів на ваш ресурс – досить відвідати Google Search Console і вибрати вкладку "ефективність". Після того як даний параметр буде обраний – ви можете клікнути на "запити" і отримати звіт по всіх пошукових запитах впроваджених на вашому сайті. Ця інформація може стати в нагоді вам для внесення змін в стратегії просування розробленого онлайн магазину або показати, що використовувані вами ключові слова не надають достатньої кількості контенту.
У будь-якому випадку отримані дані можуть відчутно позначитися на ефективності розробленого онлайн магазину і допомогти вам домогтися найкращого результату.
Перераховані метрики – далеко не єдині, але саме вони можуть допомогти вам як власнику сайту зрозуміти, наскільки запропонована фахівцями маркетингова стратегія ефективна. Ця інформація може заощадити вам бюджет, або показати що витрачені гроші вже приносять результат. Незалежно від отриманих результатів ви отримаєте цінну інформацію, значення, якої для бізнесу – складно описати.
Для того, щоб побачити у звітах позитивну динаміку і відчувати радість кожен раз коли ви ознайомлюєтеся з даними метриками – вам слід приділити багато часу пошукам хороших фахівців. Якщо ж ви не готові витрачати на пошук багато часу, але хочете отримати якісний інтернет-ресурс з хорошими перспективами в просуванні – зверніться до лідерів ніші розробки інтернет-ресурсів – веб студії Глянець. Наші фахівці створять для вас інтернет-магазин під ключ і допоможуть з його подальшим просуванням. Крім того, наші маркетологи можуть розробити для вас кілька стратегій або контекстну рекламну кампанію, завдяки якій ваш сайт отримає перших відвідувачів.
Замовте створення, оптимізацію і подальше просування інтернет магазину у лідерів ніші створення сайтів, покладіть початок своєму новому бізнесу разом з веб студією Глянець!