Розробка конкурентного онлайн магазину у 2021 році: що врахувати, щоб досягти мети
Розробка конкурентного онлайн магазину у 2021 році: що врахувати, щоб досягти мети
Створення інтернет-магазину це процес, під час, якого ціла команда фахівців працює над одним веб ресурсом. У процесі розробки онлайн магазину вирішується безліч питань, в тому числі питання структури сайту, його оформлення та подальшого плану оптимізації. Не зважаючи на те, що розробка онлайн магазину і його оптимізація в загальному розумінні – процеси нерозривні, в 90% випадку власники ресурсів спочатку запускають сайт, і тільки після запуску через деяку кількість часу – починають замислюватися над оптимізацією.
Оптимізація інтернет-магазину це метод, завдяки якому сайт поступово починає просуватися в пошуковій видачі, прагнучи зайняти вищі позиції. Чим вище позиція вашого інтернет-магазину – тим простіше клієнту вас знайти та тим відповідно вище ваш дохід, і товарообіг сайту. Але як досягти успіху в просуванні, з урахуванням нинішньої конкуренції? Які аспекти варті уваги в першу чергу і чому у 2021 році так важливо SEO – найповільніший маркетинговий канал? Розберімось!
Найпоширеніша помилка у всьому інтернеті
Саме так можна іменувати той факт, що оптимізацію свого ресурсу власники сайтів починають вже після розробки сайту. Насправді з точки зору ефективності не так важливо, в який саме момент ви почнете оптимізацію сайту, але відповідь на це питання важливе з комерційної точки зору. Річ у тому, що в процесі створення кожної окремої сторінки, блогу, каталогу та інших елементів інтернет-магазину – поступово оптимізувати їх куди простіше, ніж вже після запуску сайту занурюватися в надра структури інтернет-магазину. Теж стосується й оптимізації зображень, швидкості завантаження і досвіду користувача.
Для того, щоб досягти хороших показників і планомірно просуватися вгору пошукової видачі, ваш інтернет-магазин повинен бути релевантним, швидко завантажуватися і надавати користувачеві цінний досвід. Досягти такого результату проводячи оптимізацію вже після створення сайту – досить складно, проте це реально.
Інша справа – це вартість подібних робіт на етапі коли інтернет-магазин вже запущений. Не виключено, що якісна оптимізація після запуску інтернет-магазину в мережу може зробити непогану дірку в бюджеті, бо фахівці в ніші пошукового просування та оптимізації неохоче беруться за оптимізацію вже запущених сайтів, особливо якщо проблем в них хоч відбавляй. Звернувшись до такого фахівця, вам перш за все доведеться почекати поки буде проведено поглиблений аудит сайту, після цього фахівець зможе представити звіт про помилки та орієнтовний час, який знадобиться на їх виправлення. Процес оптимізації створеного інтернет-магазину може надовго викинути ресурс з колії, а тим часом ваші конкуренти будуть і далі просуватися до верхівки пошукової видачі.
Саме через високу конкуренцію, а також час, який вам доведеться витратити для оптимізації сайту після його запуску – важливо щоб сайт оптимізувався під час його розробки. Замовивши створення інтернет-магазину і його оптимізацію в однієї компанії, ви можете не тільки помітно знизити витрати на обидва процеси, але також скоротити кількість часу, який вони зажадають. Таким чином, ви зможете прискорити свій вихід на ринок, а значить шанс, що ви досягнете успіху – зросте. Якщо ви хочете якомога швидше запустити свій ресурс, але при цьому ви б хотіли максимально якісний інтернет-магазин – замовте створення сайту інтернет-магазину у провідної компанії в даній ніші, веб студії Глянець. Глянець – лідер серед студій України. Наша компанія представляє повний спектр послуг, пов'язаних зі створенням, просуванням і оптимізацією інтернет-ресурсів, а тому працюючи з нами – у вас є можливість отримати ресурс найвищої якості, адже ми – це команда кращих фахівців України. Команда Глянець складається з розробників, маркетологів, оптимізаторів і дизайнерів, які разом здатні створити будь-який інтернет-ресурс з урахуванням всіх ваших побажань і сучасних трендів в інтернет-індустрії. Але що ж належить зробити оптимізаторам для того, щоб ваш сайт міг максимально ефективно просуватися в обраній вами ніші? На це питання ми й відповімо далі.
З чого складається оптимізація інтернет-магазину і які дії необхідно зробити оптимізатору для досягнення найкращого результату
Ще зовсім недавно на думку багатьох маркетологів SEO було мертве, але вже зараз пошукове просування знову стає одним з найбільш передових і ефективних маркетингових каналів. Але як же так сталося? Насправді всьому виною бум серед компаній на розробку сайтів, викликаний карантинними обмеженнями та неможливістю працювати безпосередньо з клієнтами – оффлайн. Через те, що багато магазинів, студій й виробників не могли поширювати свої товари та послуги безпосередньо оффлайн – вони були змушені швидко створити собі сайт, щоб не розгубити всю клієнтську базу. На тлі цього в Україні з'явилися сотні нових закладів доставки їжі, а також це торкнулося і магазинів. Деякі магазини так і залишилися оффлайн, але пропонували за допомогою сайту – доставку продуктів додому, а магазини, що спочатку створювалися в інтернеті – щосили намагалися вижити в нових умовах, попутно використовуючи РРС. РРС – це до недавніх пір найефективніший, швидкий і простий канал маркетингу, до якого вдавалося більшість маркетологів. РРС – це реклама з оплатою за клік, тобто для вас кожен клік потенційного клієнта по рекламному банеру – коштує грошей. Варто врахувати, що для різних ніш і маркетингових кампаній вартість цього самого кліка була різна, і варіювалася в залежності від популярності ніші. У момент коли пандемія накрила Україну – для того, щоб впоратися з конкуренцією, більшість інтернет-магазинів стали запускати маркетингові кампанії використовуючи саме РРС. В результаті вартість кліка злетіла до небес, а оплата такої кампанії з легкістю могла б збанкрутувати невелике підприємство або онлайн магазин з продажу дрібногабаритних доступних товарів.
Оцінивши ситуацію і провівши відповідні дослідження компанія Google водночас прийшла до думки, що для досягнення своїх корпоративних цілей необхідно модифікувати пошукову систему. Зробити її чистішою від реклами та подарувати користувачам можливість швидко і просто знаходити необхідну їм інформацію. Також компанія взяла за мету надати клієнту сайти з найбільш релевантною і правдивою інформацією. Не дивно, що після того, як компанією були презентовані нові фактори ранжування, а весь світ дізнався, що незабаром саме контент буде правити пошуковою видачею – всі власники сайтів стали звертатися до SEO фахівців за допомогою. Але якої допомоги вони хотіли домогтися і з чого в принципі складається робота SEO фахівця в умовах оптимізації розроблюваного онлайн магазину? Якщо розібрати роботу SEO оптимізатора поетапно, то вийде наступний перелік завдань і дій:
1. Оцінка конкурентів і їх успіхів в ніші
У конкуренції є свої мінуси, але є і плюси. Як мінімум за допомогою конкуренції SEO фахівець може оцінити, на які показники можна орієнтуватися при пошуковому просуванні, чого варто чекати від використання тих чи інших маркетингових каналів, а також за допомогою яких маркетингових стратегій у конкурентів вийшло домогтися наявних у них позицій. Весь цей масив даних дуже корисний для SEO оптимізатора, бо проаналізувавши дані він зможе створити маркетингову стратегію в обхід помилок, які вже допускали ваші конкуренти.
Також аналіз конкурентів може допомогти з визначенням особливостей лінкової маси та темами контенту, які показують хороші результати в обраній вами ніші. Володіючи даними про лінкову масу і контент, SEO фахівець може не тільки під'єднати посилання для просування сайту, але також дати рекомендації вашим авторам щодо контенту, який необхідно публікувати для успішного просування інтернет-ресурсу.
Не зважаючи на те, що аналіз конкурентів це лише перший етап SEO просування та оптимізації сайту, він має фундаментальне значення для успіху сайту. Саме відштовхуючись від досвіду конкурента, ви можете помітно заощадити час і не допустити тих помилок, що вже зробили ваші опоненти. Володіючи перерахованим обсягом даних SEO фахівець може розробити стратегію і рекомендації для інших фахівців з вашої команди, що в кінцевому підсумку помітно збільшить ефективність виконаної роботи.
2. Розробка семантичного ядра та його важливість щодо просування
Для того, щоб зрозуміти, чому семантичне ядро настільки важливо для просування, необхідно розібратися, що воно з себе представляє.
Семантичне ядро – це таблиця ключових запитів, за якими й буде надалі просуватися ваш інтернет-магазин. За допомогою ключових запитів, інтегрованих в сторінки вашого сайту, їх сніпети та опублікований контент – фахівець у сфері SEO просування може збільшити релевантність сторінок вашого сайту щодо пошукового запиту користувача. Таким чином ваш сайт буде частіше опинятися в пошуковій видачі, що надалі призведе до збільшення показника відвідуваності та загальної кількості трафіку вашого інтернет-магазину.
Для того, щоб зібрати ефективне семантичне ядро, фахівцеві знадобиться час. В середньому семантичне ядро інтернет-магазину складається з декількох сотень тисяч запитів, а тому збірка цього ядра займає пристойну кількість часу. Чи не прискорює роботу і той факт, що крім пошуку ключових запитів фахівця також необхідно позбутися від так званих мінус слів.
Мінус слова – це слова, які пов'язані відразу з декількома нішами. Також до мінус слів можна віднести слова які мають кілька протилежних значень. Проблема таких слів і їх використання під час оптимізації полягає в тому, що завдяки їм на ваш сайт буде надходити нецільовий трафік. Нецільовий трафік це користувачі, які зайшли на ваш сайт з інтересу або випадково, при цьому не плануючи купувати у вас товари або послуги. Незалежно від причини відвідування вашого сайту – такий трафік погано позначається на показниках конверсій, який вираховується завдяки співвідношенню користувачів які вчинили дію стосовно загальної кількості користувачів, які відвідали сайт. Крім того, мінус слова можуть негативно відбиватися на вартості маркетингової кампанії якщо ви використовуєте РРС, бо завдяки мінус словам ваша реклама буде миготіти перед очима абсолютно не зацікавлених користувачів, а ті своєю чергою можуть зробити клік з інтересу.
Після того як збірка семантичного ядра завершена – отримане ядро необхідно кластеризувати. Кластеризація у випадку семантичного ядра – це розподіл ключових слів за темами, частотою та ефективністю, залежно від того яку градацію вибере фахівець. Якісна кластеризація допомагає впоратися з хаосом, коли вам потрібні ключові слова для певної групи товарів, але щоб їх знайти – вам необхідно відбудувати всі сторінки семантики. Кластеризація позбавляє від цієї проблеми та допомагає зробити процес пошуку ключових слів, що належать до конкретної теми – простішим.
3. Створення структури сайту
Одним з найважливіших аспектів для ранжування в наші дні, є зручність користувача та користь, яку користувач може отримати відвідавши ваш сайт. Досвід користувача ваших клієнтів багато в чому залежить від структури сайту, бо саме вона часто стає справжньою проблемою.
Для того, щоб структура вашого інтернет-магазину не викликала подив у потенційних покупців необхідно, щоб вона була якомога більш логічною, послідовною та інтуїтивною. Чим швидше користувач зможе знайти необхідний йому товар – тим вище шанс, що він його купить. Крім того, зростає лояльність до вашого ресурсу, а з точки зору пошукових роботів ваш сайт стає більш значущим і комфортним для клієнтів. Водночас чим довше користувач знаходиться на вашому сайті та чим частіше він залишає порожній кошик – тим гірше для просування, і тим менше оборот товарів на вашому сайті.
Для того, щоб уникнути подібної ситуації, вам слід звернутися до фахівців у сфері розробки інтернет-ресурсів. Вони розроблять для вас грамотну структуру, завдяки, якій ваші клієнти зможуть швидко і просто знаходити саме те, що їм потрібно. Також не варто забувати й про перелінковку, відмінному інструментові для спрощення навігації. Звернувшись до SEO фахівця, ви можете отримати грамотну перелінковку, засновану не тільки на ключових словах, але також і на темах ваших статей і товарів магазину. В кінцевому підсумку ваш клієнт зможе відвідати сторінку яка його зацікавила прямо посеред читання статті, адже він вже знайшов ту сторінку, що його зацікавила.
4. Запуск сайту інтернет-магазину
Після того як всі перераховані вище дії були виконані – залишається справа за малим. Не зважаючи на цю фігуру мови, насправді SEO фахівцеві ще належить розібратися з дублями, підготувати технічну будівлю для авторів, розібратися з усіма тонкощами інтеграції між сайтом і соціальними мережами та багатьом іншим.
Навіть після того, як ваш інтернет-магазин буде готовий і запущений – робота SEO фахівця не буде закінчена. Після запуску йому належить збирати дані, аналізувати показники та на їх підставі вибудовувати нові маркетингові стратегії, або доповнювати вже наявні плани з розвитку і просування.
Підбиваючи підсумки даної статті хочеться відзначити, що успіх інтернет-магазину залежить від безлічі факторів. Для досягнення лідерства у своїй ніші, вам необхідна ціла команда фахівців з досвідом і розумінням того, як саме вивести ваш сайт в топ пошукової видачі. Знайти таких фахівців непросто, але якщо ви потребуєте створення інтернет-магазину високого класу, його оптимізації та ефективному просуванні – зверніться до нас!
Веб студія Глянець вже понад 13 років займається розробкою онлайн магазинів і корпоративних сайтів, лендінгів і новинних порталів. За час своєї роботи ми створили понад 1500 сайтів з кожним, з яких ви можете познайомитися особисто, відвідавши портфоліо Глянець. Також наша команда постійно вдосконалюється, щоб сайти наших клієнтів швидше опинялися в топах своєї ніші, а кількість трафіку завжди збільшувалася.
Дізнатися більше про співпрацю з нами і її результати, ви можете ознайомившись з відгуками. Замовити створення інтернет-магазину під ключ, ви можете зв'язавшись з нами електронною поштою, або скориставшись номер телефону, вказаним на головній сторінці сайту веб студії Глянець.