Як залучити нових клієнтів: канали та значення для бізнесу
Залучення клієнтів (англ. user acquisition) — процес, спрямований на привертання нових людей або компаній до використання ваших товарів або послуг. Це ключовий аспект будь-якого бізнесу, оскільки без постійного потоку нових клієнтів складно забезпечити зростання та стабільність.
Основна мета user acquisition — перетворити відвідувача вебсайту (облікового запису в соцмережах, форуму тощо) на клієнта. У цій статті ми поговоримо про переваги основних каналів залучення клієнтів та способи покращення user acquisition.
Чому важливо залучати нових клієнтів та до чого тут створення інтернет-магазинів
- Розвиток та зростання бізнесу. Молодому бізнесу, який робить перші кроки на ринку, потребує розширення клієнтської бази, щоб як мінімум окупити витрати та отримати перший стабільний дохід. Для бізнесу, що розвивається, нові клієнти допомагають досягти збільшення обсягу продажів, що створює сприятливі умови для масштабування та виходу на новий рівень прибутків.
- Розширення ринкової частки. Залучення нових покупців дозволяє бізнесу посилювати свою конкурентоспроможність та отримувати більшу частку від ринку. Один з варіантів розширення ринкової частки — професійна розробка інтернет-магазину.
- Збільшення впізнаваності бренду. Маркетингові кампанії, спрямовані на залучення клієнтів, можуть значно підвищити привабливість бренду для клієнтів і сприяти збільшенню продажів. Це допомагає зробити бренд більш відомим і впізнаваним серед своєї цільової аудиторії.
- Створення бази постійних клієнтів. Перші враження про взаємодію з бізнесом мають велике значення. Якщо забезпечити високий рівень обслуговування та якості продукту, нові клієнти можуть стати постійними.
- Укріплення фінансової стабільності. Залучення нових клієнтів допомагає зменшити ризик втрати доходів у разі втрати певної групи клієнтів або змін на ринку.
У цілому, залучення клієнтів є ключовим елементом будь-якого бізнесу, оскільки є запорукою стабільності, сприяє його зростанню та покращенню конкурентоспроможності.
Канали залучення клієнтів та їх переваги
Щоб вдосконалювати свій бізнес, важливо розширяти аудиторію. Незалежно від того, чи ви вирішили замовити інтернет-магазин, чи вибрали інший варіант продажу своїх товарів або послуг.
Різні канали залучення клієнтів мають свої переваги, які допомагають підвищувати впізнаваність бренду та збільшувати продажі. Ключовим завданням є вибір оптимальних саме для вашої компанії.
Розглянемо варіанти платформ для залучення клієнтів як у віртуальному просторі (онлайн), так і в реальному середовищі (офлайн).
ЦИФРОВИЙ МАРКЕТИНГ
Якісний сайт є джерелом інформації для інтернет-користувачів та приносить стабільний трафік. Для покращення лідогенерації та реклами послуг і продуктів компанії використовують форму підписки, pop-up (вікно, що з'являється під час відвідування сторінки), а також блог, у якому висвітлюються релевантні теми. Переваги: потужний інструмент, що забезпечує онлайн-присутність компанії, дозволяє бути доступною потенційним клієнтам 24/7 та ефективно розширювати аудиторію.
Про переваги замовлення сайту у професіоналів читайте тут.
- Інтернет-сервіси (наприклад, YouTube) дозволяють залучати увагу цільової аудиторії через контент (відео, Shorts, дописи в спільноті) і рекламу. Переваги: широке охоплення аудиторії, можливість взаємодії з клієнтами, зручний механізм для створення спільноти.
- Пошукова оптимізація (SEO) покращує видимість вашого бренду в пошукових системах і забезпечує потік органічного трафіку на сайт. Переваги: стабільний потік трафіку, висока конверсія, низькі витрати. Рекомендуємо прочитати нашу статтю, чому варто замовити SEO-аудит сайту та оптимізацію.
- Email-розсилки новин, акцій і інформаційних листівок — ефективний спосіб зв'язку з клієнтами. Переваги: персоналізована комунікація, низькі витрати, велике охоплення аудиторії.
ТРАДИЦІЙНА РЕКЛАМА
- Телебачення і радіо — канали, які дозволяють охопити широку аудиторію, що особливо важливо для масових товарів або послуг. Переваги: можливість поширення контенту за межі вашої ЦА, високий рівень довіри.
- Друковані видання: оголошення в газетах, журналах, листівки тощо. Переваги: спрямованість на конкретну аудиторію, можливість таргетування.
- Зовнішня реклама: білборди, оголошення на транспорті, рекламні конструкції. Переваги: видимість, залучення уваги потенційних клієнтів.
ПРЯМИЙ МАРКЕТИНГ
- Соцмережі (Instagram, Facebook, TikTok) забезпечують можливість аналізувати відгуки, бачити коментарі під вашими публікаціями в реальному часі, допомагають напряму спілкуватися з потенційними клієнтами щодо продуктів та рекламних пропозицій бренду. Переваги: можливість налаштовувати пропозиції під конкретних клієнтів, активна взаємодія з ними.
- Івенти та презентації надають змогу виступати перед потенційними клієнтами або партнерами, напряму спілкуватися з ними, розповідаючи про свій бренд. Переваги: можливість вибрати подію або організувати захід самостійно, щоб представити свій продукт широкій аудиторії та відповідати на запитання в реальному часі, особистий підхід.
- Трейд-шоу (торгові виставки) дозволяють компаніям продемонструвати свої нові продукти, створені для певної ніші ринку. Переваги: це ідеальне місце для демонстрації інновацій компанії, покращення іміджу бренду, налагодження мережевого зв'язку та співпраці з іншими бізнесами.
СПОНСНРСТВО ТА ПАРНЕРСТВО
- Участь у спонсорстві різноманітних заходів — спортивних, культурних, благодійних. Переваги: підвищення впізнаваності бренду, створення позитивного іміджу.
- Партнерські програми забезпечують умови для співпраці з іншими компаніями або брендами для спільного просування. Переваги: розширення аудиторії, взаємне користування ресурсами.
- Influence Marketing: співпраця з лідерами думок, які мають довіру споживачів та вплив на свою аудиторію. Переваги: формування інтересу до вашого продукту, покращення впізнаваності бренду.
РЕФЕРАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ
- Реферальні програми допомагають заохочувати постійних клієнтів шляхом винагороди (знижка, бонус, подарунковий сертифікат тощо) за їхні позитивні рекомендації просувати ваш бренд. Переваги: зниження витрат на залучення нових клієнтів, висока конверсія, вірусний ефект.
- Усні рекомендації від задоволених клієнтів як результат високої якості товарів або послуг. Переваги: безкоштовна реклама, високий рівень довіри.
Додаткові варіанти залучення клієнтів
Безкоштовний пробний період допомагає заохочувати потенційних клієнтів не лише інформацією, а й можливістю використання продукту вашої компанії. Переваги: можливість презентувати продукцію або послугу без ризику витрат, шанс підтвердити якість функцій вашого продукту, переконати в його цінності, отримати оцінку його переваг та збільшити ймовірність покупки.
Платні пошукові кампанії дають можливість точно налаштувати таргетування вашої аудиторії, враховуючи такі параметри, як вік, стать, місце проживання, інтереси тощо. Переваги: платний пошук дозволяє максимально ефективно спрямовувати рекламу на вашу цільову аудиторію.
Кожен з цих каналів має свої переваги та може бути ефективним, залежно від ніші вашого бізнесу, цільової аудиторії та маркетингових цілей. Часто комбінування кількох каналів може забезпечити найкращі результати.
Як підвищити залучення клієнтів
Перерахуємо декілька ефективних способів покращення залучення клієнтів, які допомагають підвищити прибутковість бізнесу.
- Розробка ефективної маркетингової стратегії
Якщо ви щойно реалізували ідею створити інтернет-магазин для продажу своїх товарів або плануєте розвиваєте онлайн-бізнес в інший спосіб, перш за все ретельно сплануйте маркетингову стратегію. Це потребує вивчення цільової аудиторії, визначення унікальних продажних пропозицій та вибору ефективних каналів маркетингу.
- Оптимізація вебсайту для пошукових систем (SEO)
Переконайтеся, що ваш вебсайт оптимізований для пошукових систем, щоб забезпечити високий рівень видимості в результатах пошукової видачі. Варто звернути увагу на використання відповідних ключових слів, оптимізацію метатегів, створення вмісту високої якості та інші стратегії. Докладніше про переваги SEO-просування сайтів читайте у нашому блозі.
- Соціальні медіа
Соціальні медіа — це онлайн-платформи та сервіси, призначені для спілкування, обміну інформацією, контентом та взаємодії між користувачами в мережі “Інтернет”. Активно використовуйте Facebook, Instagram, 𝕏 (Twitter), LinkedIn, YouTube, TikTok та інші платформи для взаємодії з вашою аудиторією, публікації цікавого та змістовного контенту, проведення рекламних кампаній тощо.
- Контент-маркетинг
Генеруйте цікавий та корисний контент, що відповідає потребам та інтересам вашої цільової аудиторії. За допомогою регулярних публікацій контенту (статті, відео, інфографіка, подкасти тощо) можна ділитися своїми експертними знаннями, розв'язувати проблеми клієнтів. Це сприяє підвищенню впізнаваності бренду, розширенню аудиторії та підвищенню конверсії. Вдалий контент-маркетинг — ефективний інструмент для будь-якого типу бізнесу, зокрема, для створення інтернет-магазинів.
- Рекламні кампанії
Використовуйте різноманітні рекламні онлайн- та офлайн-кампанії для привертання уваги до вашого бренду та продуктів. Запускайте рекламу в пошукових системах та соціальних медіа, створюйте зовнішню рекламу (білборди, плакати, реклама на транспорті тощо).
- Акції та пропозиції для нових клієнтів
Розгляньте можливість запуску акцій та пропозицій, спрямованих на нових клієнтів. Наприклад, знижки на перший покупку, безкоштовні пробні періоди тощо.
- Партнерські програми
Розгляньте можливість створення партнерських програм або програм реферального маркетингу, які стимулюють ваших постійних клієнтів рекомендувати продукти чи послуги компанії іншим.
Висновок
Підвищення залучення клієнтів є ключовим аспектом для розвитку будь-якого бізнесу. Розглянуті в статті канали user acquisition відкривають широкі можливості для підвищення впізнаваності бренду та збільшення продажів. Вибір оптимальних методів залежить від конкретного бізнесу, цільової аудиторії та маркетингових цілей компанії. Усі ці стратегії можуть бути ефективними, але важливо пам'ятати, що успіх залучення клієнтів залежить від комплексного підходу.
Замовити сайт зараз!
Всього один крок до вашого бездоганного сайту