Google Analytics: як працює найбільш популярний інструмент в інтернет-просторі?
Google Analytics: як працює найбільш популярний інструмент в інтернет-просторі?
Про Google Analytics чули всі, хто коли-небудь хотів, або досі хоче створити свій власний сайт. Плануючи розробку онлайн магазину, або запускаючи новинний портал, ви однозначно почуєте про Google Analytics, але що це?
Google Analytics – це один з найважливіших інструментів для власників інтернет-ресурсів. Саме аналітика від Гугл дозволяє вам відстежувати показники свого магазину та успіхи маркетингових кампаній. Google Analytics може допомогти вам знайти помилки, які є на сайті, або проаналізувати дані – змінивши вектор розвитку. Цей інструмент вкрай важливий для будь-якого інтернет-ресурсу, але не зважаючи на це, про принципи його роботи знають не багато.
У цій статті ми розповімо вам як Google Analytics може допомогти вам створити інтернет-магазин мрії і як за допомогою аналітики від Гугл ви можете зробити свій бізнес ще більш перспективним, також ми детально відповімо на найпопулярніші питання пов'язані з Google Analytics і звичайно ж поділимося своїм досвідом. Дочитайте цю статтю до кінця, адже в ній ми висвітлимо всі моменти, пов'язані з підготовкою інтернет-магазину до конкуренції в ніші, деталі розробки та моменти на які варто звернути особливу увагу.
Для чого необхідний інструмент Google Analytics
Перше питання, яке ми не внесемо до загального переліку, адже воно фундаментальне це "для чого необхідна Гугл аналітика". Відповідь на це питання криється в самій назві інструменту, в такому випадку це аналітика. Компанія Гугл надала своїм користувачам безкоштовну можливість отримувати дані про успіхи їх сайтів, відстежувати відвідуваність і регулювати ті чи інші процеси пов'язані з інтернет-магазином. Плануючи запуск інтернет-магазину або замовивши створення інтернет-магазину під ключ, вам так чи інакше доведеться познайомитися з Google Analytics ближче, адже саме цей інструмент допоможе вам знайти відповіді на всі питання, пов'язані з вашим інтернет-ресурсом.
Головним завданням Google Analytics є збір даних з усіх сторінок вашого сайту і їх сегментування. Інструмент сам збирає дані про відвідуваність і конверсії, щоб надалі показати вам наявні цифри на всіляких графіках. За допомогою цих графіків ви можете приймати важливі рішення, які в корені можуть змінити ваш бізнес і зробити його більш результативним або навпаки, збитковим. Але як же вплинути на показники Google Analytics?
Для того, щоб спочатку отримати хороший старт, вам необхідно задуматися над тим, хто буде займатися розробкою онлайн магазину. Справитися зі створенням якісного інтернет-магазину поодинці неможливо, адже для розробки вам будуть потрібні знання з безлічі сфер. Звернувшись до фахівців ви зможете замовити інтернет-магазин під ключ і при цьому не переживати за процес розробки. Команда веб студії Глянець вже 13 років займається створенням інтернет-магазинів і корпоративних сайтів під ключ. За цей час ми зуміли створити більше тисячі інтернет-магазинів і веб сайтів для наших клієнтів. Серед наших постійних клієнтів – провідні компанії України. Разом з тим веб студія Глянець є лідером у сфері створення інтернет-магазинів та інших веб ресурсів в Україні. Звернувшись до нас ви гарантовано отримаєте якісний інтернет-магазин під ключ, але давайте ж повернемося до Google Analytics.
Як працює Google Analytics? На чому заснований принцип його роботи? Наскільки правдиві дані надаються Google Analytics? Відповіді на всі перераховані питання чекають вас в наступному блоці.
Принцип роботи Google Analytics і що необхідно щоб його використовувати
Розробка онлайн магазину це тривалий сегментований процес, який вимагає певних знань і досвіду. Після того як розробка завершена настає час оптимізації та нарешті – самого просування. Але як оцінити якість інтернет-магазину? Як відстежити успіх маркетингових кампаній і як дати оцінку тому що відбувається з вашим сайтом? Для цього й існує Google Analytics.
Як ми вже згадували раніше Google Analytics збирає дані, але як він може бачити те, чого не бачить навіть сам власник сайту? Відповідь вкрай проста, Google Analytics працює з кодом сайту. Для того, щоб відповісти на найчастіші питання пов'язані з Google Analytics, ми вирішили створити окрему статтю, інформація якої буде цікава для багатьох. Що ж стосується найпопулярніших питань і відповідей на них, то їх перелік виглядає наступним чином:
1. Як працює Google Analytics і як йому вдається збирати дані
Перше, що зазвичай запитують користувачі це те, як же працює Google Analytics і як він збирає дані. Як ми й згадували раніше, все дуже просто – Google Analytics це певний код який вбудовується в ваш сайт. Завдяки тому, що код Google Analytics знаходиться в коді вашого сайту – йому відкривається доступ до всіх даних, якими ваш сайт обмінюється з пошуковою системою, що дозволяє вам надалі не тільки бачити графік відвідувань, але навіть конкретні цифри користувачів, які побували на вашому сайті. Разом з тим Google Analytics здатний зчитувати дії користувачів і класифікувати їх як показник конверсії. Конверсія у випадку з інтернет-магазином – це будь-яка дія, яка вважається корисною, так, наприклад, оформлення замовлення або підписка на безкоштовну розсилку новин – це конверсія. Конверсія вираховується за допомогою співвідношення кількості зроблених корисних дій із загальною кількістю відвідувачів на певний проміжок часу, що надалі виливається в цілком вичерпні показники.
Орієнтуючись на отримані від Google Analytics дані, фахівець може не тільки зробити висновок, наскільки успішно працюють маркетингові кампанії – але також і створити нову стратегію просування. Такий доступ до даних дозволяє будь-якому інтернет-магазину стати успішним, але неправильне використання наявної інформації може і погубити ваш бізнес.
2. Яким чином Google Analytics рахує кількість користувачів
Як ми вже згадували раніше, Google Analytics – це якийсь код, який вбудовується в код вашого інтернет-магазину. У процесі розробки онлайн магазину, фахівці створюють код сайту, в який заздалегідь можна вшити код Google Analytics. За допомогою цього фрагмента коду, Google Analytics здатний зчитувати дані які відправляються пошуковою системою, а значить ймовірність помилки мінімальна. Разом з тим в Google Analytics є відразу 2 типи користувачів, а саме:
Користувачі – це просто люди, які відвідали ваш інтернет-магазин. В даному показнику не враховується, чи був цей користувач раніше на вашому сайті чи ні, це загальна кількість відвідувачів вашого інтернет-магазину за вибрану вами кількість часу.
Нові користувачі – всупереч назві, цей показник не здатний точно порахувати кількість нових користувачів на вашому сайті. Вся річ у тому, що Google Analytics працює з куки файлами, які зберігаються на пристрої користувача. Якщо користувач користується інтернетом лише з одного пристрою і не чистить куки файли – Google Analytics не вирішить, що це новий користувач. Разом з тим якщо потенційний покупець який жодного разу не був на вашому сайті – Google Analytics відстежить його і відзначить в статистиці.
Також в статистику "нові користувачі" потрапляють і ті, хто використовує для відвідування вашого сайту різні пристрої, і ті хто періодично чистить файли куки. Очищення куки унеможливлює зчитування карти відвідуваності користувача, а тому в даному показнику Google Analytics може помилитися.
3. Як Google Analytics дізнається стать користувача
Якщо ви замовили створення інтернет-магазину під ключ і плануєте займатися продажем жіночого одягу – то вам ця функція безумовно знадобиться. В Google Analytics ви можете не тільки дізнатися чи був користувач на вашому сайті та скільки всього користувачів побувало на вашому сайті, але і навіть якого вони були статі. Для цього у Google Analytics є відразу кілька способів, але ми зупинимося на найефективніших, а саме – на рекламному ідентифікаторі Android і рекламному ідентифікаторі IDFA для iOS.
Обидва ідентифікатори працюють за одним принципом, а саме – зчитують дані користувача за допомогою смартфона і додатків. Дуже часто в мобільних іграх вам необхідно вказати вашу стать і вік, так ось ці дані цілком легально потрапляють спочатку в сайт пошукової системи, а після за умови запуску відстеження даної інформації – і в вашу Гугл аналітику. Таким чином, якщо ваш потенційний клієнт відвідує ігри або програми та у нього вказана стать і вік – ваша Гугл аналітика дізнається ці дані, як тільки користувач відвідає ту чи іншу програму. Це відкриває безмежні можливості для маркетингу, адже володіючи такими знаннями за допомогою безкоштовного інструменту Google Analytics, ви можете обійти всіх своїх конкурентів і стати лідером ніші, необхідно тільки правильно користуватися наявними даними та можливостями.
4. Яким чином Google Analytics визначає, звідки прийшов трафік
Не зважаючи на те, що на сторінці Google Analytics не так багато варіацій, звідки міг прийти трафік – Google Analytics все ж здатний розрізняти різні джерела трафіку на сайті вашого інтернет-магазину. Для цього Google Analytics використовує HTTP_REFERER. Цей реферер сам підказує, звідки надходить трафік. У ньому міститься електронна адреса джерела, який Google Analytics здатний віднести до того чи іншого типу джерела трафіку. Наприклад, якщо користувач перейшов на сторінку вашого інтернет-магазину з Instagram, то в електронній адресі буде ця інформація, а Google Analytics розпізнає її та віднесе отриманий перехід до соціальних джерел.
Відстежуючи кількість переходів з різних джерел, ви можете вибудувати маркетингову стратегію. Аналізуючи показники переходів, фахівці здатні передбачити, в яке джерело необхідно вкласти більше коштів для збільшення наявного результату. Разом з тим не варто забувати й про інші джерела, навіть якщо вони не дуже ефективні. В такому випадку кожне джерело може бути ефективним, головне створити відповідну маркетингову кампанію яка повністю відповідає запитам і очікуванням ваших потенційних клієнтів.
5. Як Google Analytics прораховує показник відмов
В такому випадку для точного підрахунку показників, компанією Google був прийнятий суворий алгоритм обчислень, де відмовою вважається сеанс, протягом якого користувач відвідав лише одну сторінку вашого сайту і після вийшов.
Для того, щоб відмова перетворилася в сеанс, користувачеві необхідно зробити будь-яку дію на сторінці вашого сайту, при цьому покинувши ту сторінку, на яку він спочатку потрапив. Показник відмов на цей час не впливає на ранжування сайту, але при цьому даний показник може розповісти вам про помилки на сторінках сайту. Для того, щоб зрозуміти, на яких сторінках є помилки, необхідно лише відстежити динаміку змін показника відмов і знайти сторінку, яку залишають найчастіше. Провівши аудит сторінки або всього сайту цілком, ви зможете побачити всю повноту картини та виправити помилки, що стимулюють користувачів залишати ваш сайт.
6. Яким чином Google Analytics відстежує події
Для того, щоб зрозуміти, як працює Google Analytics необхідно зрозуміти, що таке подія в розумінні даного інструменту. Для Google Analytics подія це будь-яка дія, що відстежується вами. Запустивши свій інтернет-магазин і використовуючи Google Analytics, ви можете задавати ті чи інші цілі та відстежувати показники. Наприклад, ви можете відстежувати кількість заповнених форм або кількість додавань в закладки тих чи інших товарів. Ці дані можуть допомогти вашому фахівцеві зібрати повну картину взаємодії користувачів з сайтом і відзначити найпопулярніші функції або дії. Якщо ви відстежуєте додавання в закладки в особистий кабінет – то за допомогою таких даних, ви зможете зрозуміти які товари користуються найбільшим інтересом з боку потенційних покупців. Для того, щоб налаштувати показник подій, вам необхідно вказати категорію події, тип взаємодії та вказати до якої групи належить подія. Розібравшись з тим як налаштувати події Google Analytics або звернувшись до фахівців, ви зможете розширити свою статистику, що може позитивно позначитися на якості ваших маркетингових кампаній.
Ось і підійшов до кінця перелік найпопулярніших питань, пов'язаних з принципом роботи Google Analytics. Дивлячись на цей перелік, стає зрозуміло, чому Google Analytics є одним з найпопулярніших інструментів для веб аналітики, але він далеко не єдиний. У кожного SEO фахівця є свій набір інструментів для відстеження показників, саме тому важливо знайти хорошого фахівця в цій ніші.
Не зважаючи на всю важливість аналітики – домогтися результату зі зламаним сайтом у вас не вийде, а тому, перш ніж приступити до відстеження даних за допомогою аналітики від Гугл, важливо переконатися, що ваш сайт готовий приймати користувачів. Звертаючись до починаючих веб студій, ви сильно ризикуєте, адже економія під час розробки онлайн магазину може вилитися у величезні розтрати на етапі оптимізації сайту і його просування. Щоб уникнути подібної ситуації, ви можете замовити створення інтернет-магазину під ключ у професіоналів, що дозволить вам звести ризик появи помилок на сайті до нуля.
Для того, щоб замовити створення інтернет-магазину під ключ у фахівців веб студії Глянець – вам лише необхідно скористатися інформацією у вкладці "Контакти". Там ви знайдете всю необхідну інформацію для зв'язку з нашими представниками. Якщо ж у вас виникли будь-які питання пов'язані з послугами веб студії Глянець – ви завжди можете отримати вичерпну відповідь на них за допомогою онлайн чату, розміщеного на всіх сторінках нашого сайту.
Почніть свій бізнес з кращого – замовте створення інтернет-магазину у фахівців веб студії Глянець і почніть підкорювати пошукову видачу – вже завтра!