Створити або замовити інтернет магазин: Що таке файл Robots.txt та для чого він потрібен

Створення інтернет-магазину один з найпопулярніших стартапів на даний момент. Тисячі підприємців по всьому світу щодня створюють інтернет-магазини та корпоративні сайти для своїх компаній, раз по раз стикаючись з різними труднощами. Одним з головних каменів спотикання для створення інтернет-магазину є створення та оформлення файлу Robots.txt. Створюючи інтернет-магазин вам необхідно розробити Robots.txt для коректного відображення та аналізу сайту пошуковими алгоритмами. Але що з себе представляє Robots.txt? Що варто врахувати створюючи інтернет-магазин і як інформація в файлі Robots.txt може вплинути на просування сайту? Про все це ви зможете дізнатися дочитавши цю статтю до кінця, а поки давайте розберемося, що ж таке Robots.txt.
Robots.txt - це звичайний текстовий файл, що містить в собі важливі для створення інтернет-магазину елементи. Сам файл побудований на кодуванні UT-8 і підходить для використання з http, https, а також FTP. Завдання даного файлу полягає в тому, щоб вказувати пошуковим алгоритмам системи на сторінки, яка варто просканувати. Якщо в документі містяться символи іншого кодування, це може негативно відіб'ється на скануванні та індексації, оскільки пошукові алгоритми буде некоректно інтерпретувати код і інформацію.
Крім рекомендацій щодо сторінок, які варто просканувати — за допомогою текстового файлу Robots.txt ви можете обмежити доступ пошукових роботів, тим самим приховавши дані, здатні негативно відбитися на успішності просування. Попри таку можливість, створюючи інтернет-магазин постарайтеся максимально позбутися від зайвих символів в коді та файлів, здатних зіпсувати статистику сайту.
Обмеження сканування працює не завжди, і якщо пошукові алгоритми вважатимуть потрібними проаналізувати всі файли вашого сайту — чинити опір ваш сайт не зможе. Рекомендуємо вам зберігати подібні дані на окремих носіях поза сайтом, їх індексація може негативно відбитися на успішності просування і як підсумок домогтися очікуваних результатів у вас не вийде.
Для того, щоб створений вами інтернет-магазин почав свою роботу ефективно — вам слід вкрай відповідально підійти до процесу створення даного файлу. Створення інтернет-магазину зажадає від вас не тільки знань послідовності дій, але також і розуміння того, що означає кожен окремий символ в коді та їх сукупність. Якщо ви ніколи не мали досвіду в створенні інтернет-магазинів, або вважаєте, що ваших навичок може бути недостатньо для того, щоб правильно створити файл Robots.txt і надалі розробити структуру та оформлення сайту, замовте створення інтернет-магазину у професіоналів веб студії Глянець. Замовити інтернет-магазин, корпоративний сайт, або лендінг, ви можете в будь-який час, залишивши заявку на нашому сайті. Веб студія Глянець створює інтернет-магазини вже більше 12 років, і за цей час ми зібрали значне портфоліо сайтів та інтернет-ресурсів будь-якої складності. Для того щоб переконається в найвищій якості нашої роботи — ознайомтеся з портфоліо і відгуками про співпрацю з нами. Замовте інтернет-магазин сьогодні та отримаєте ідеальний ресурс в найкоротші терміни.
Якщо ж ви хочете самостійно створити інтернет-магазин — далі ми розповімо, як створити файл Robots.txt? Як його налаштувати? І які інструкції варто використовувати при його створенні. Якщо створити інтернет-магазин своїми руками це ваша мета, дочитайте цю статтю до кінця і дізнайтеся, як створити Robots.txt самостійно.
Можливості та функції Robots.txt
Перед тим як взятися за створення інтернет-магазину і розробку Robots.txt варто з'ясувати, що на здатний даний файл. Використання Robots.txt в створеному інтернет-магазині дозволить вам обмежувати або надавати доступ пошуковим алгоритмам до окремих сторінок або всіх сторінок інтернет-магазину. Всього доступно три різні інструкції, а саме:
- Доступ дозволений частково
В цьому випадку пошуковим алгоритмам для сканування доступні лише певні сторінки створеного інтернет-магазину. Такий тип доступу використовується в тому випадку, якщо сторінки сайту ще не до кінця оптимізовані й вам потрібен час для остаточної оптимізації. В такому випадку ви можете заборонити доступ пошуковим алгоритмам до сторінок, ще до кінця оптимізованим в той час як оптимізовані сторінки будуть стабільно просувати створений вами інтернет-магазин і залучати до нього нових користувачів.
- Вільний доступ
Вибравши вільний доступ ви дасте дозвіл пошуковим алгоритмам сканувати всі сторінки створеного вами інтернет-магазину без будь-яких обмежень. Вибирати даний тип доступ слід тільки в тому випадку, якщо ви вже повністю оптимізували свій сайт інтернет-магазину і кожна сторінка готова до сканування. Даний доступ дозволяє використовувати ресурси досягнутої оптимізації в повному обсязі. Якщо ж ви не до кінця закінчили оптимізацію створеного інтернет-магазину або інтернет-магазин ще на етапі створення — відкрита повний доступ для сканування не рекомендується. Не виключено, що пошукові алгоритми проведуть індексацію сторінок інтернет-магазину раніше, ніж ви наповните їх контентом, що призведе до низької ранжуємості та збільшення тривалості просування.
- Сканування заборонено
Даний доступ блокує будь-яку можливість сканувати сторінки сайту для пошукових алгоритмів. Даний тип доступу стане в нагоді вам на етапі створення інтернет-магазину, коли сторінки ще не оптимізовані, а оформлення не підігнано. Попри категоричність даного типу доступу, повністю заборонити сканування сторінок створеного інтернет-магазину на жаль не вийде. Як показує практика, пошукові алгоритми навчилися пробиратися навіть через настільки категоричні заборони, тому рекомендуємо вам не тримати на сайті створеного магазину зайві файли та заздалегідь очистити код від зайвих символів. Таким чином ви можете не тільки позитивно вплинути на швидкість індексації та сканування сторінок створеного інтернет-магазину, але також збільшити його шанси на успішне просування і хорошу ранжуємість. Це дуже важливо, якщо ви хочете впоратися з конкуренцією на ринку інтернет торгівлі.
Кожен окремий тип доступу може знадобиться вам на різних етапах створення сайту інтернет-магазину. Але варто відзначити, що далеко не завжди вони працюють так, як вам би хотілося. Для збереження хорошого потенціалу в просуванні ми рекомендуємо вам заздалегідь розібратися з усіма файлами та символами коду створюваного інтернет-магазину. Так ви виключите негативний вплив подібних помилок на подальше просування та успіх вашого ресурсу.
Чому варто забороняти сканування деяких сторінок сайту в файлі Robots.txt
Крім незакінченої оптимізації існує маса причин, через яку ті чи інші сторінки створеного інтернет-магазину слід закрити від сканування. Не варто забувати, що крім інформації про товари та сторінки в файлах сайту зберігаються також паролі й логіни для адмін панелей та інша конфіденційна інформація, витоку якої вам хотілося б уникнути. До сторінок, сканування яких варто заборонити, відносяться:
- Сторінки з конфіденційними даними логінами та паролями користувачів ресурсу
- Сторінки, на яких розміщені блоки для збору і відправки тієї чи іншої інформації
- Сайти-дзеркала
- Сторінок з результатами пошуку
Існування цих сторінок та їх сканування може привести до погіршення ранжирування створеного інтернет-магазину, що в подальшому безумовно вплине на успішність просування. Крім того, сканування особистих даних користувачів, їх логінів і паролів, може привести до того, що дані клієнтів витечуть в мережу. Такий результат може стати не просто проблемою, але й причиною для судових розглядів, тому кожен підприємець всіма силам намагається зберегти дані такого роду в таємниці від пошукових алгоритмів, але як вони обходять заборону, зазначену в Robots.txt?
Річ у тому, що навіть якщо ви забороните доступ пошуковим алгоритмам на сторінки створеного інтернет-магазину — але десь в мережі буде присутнє посилання на заборонену сторінку — пошукові алгоритми все-одно зможуть її проаналізувати. Для того, щоб уникнути подібної ситуації ми рекомендуємо вам пильно стежити за посиланнями й даними, які ви публікуєте в мережі, оскільки подібні посилання можуть привести до файлів не тільки пошукові алгоритми, але й зловмисників. Велика кількість скарг на ваш сайт за спам або витік даних може закінчитися його видалення або баном, з якого вибратися вам буде вкрай непросто.
Процес створення Robots.txt: З чого почати і як оформити даний файл
Robots.txt один з найважливіших файлів в створеному вами інтернет-магазину. Для того щоб створення в результаті увінчалося успіхом і ваш сайт коректно відображався в результатах пошукової видачі та безпосередньо на екранах користувачів — вам варто серйозно підійти до оформлення файлу Robots.txt. Його створення не настільки складне, яким здається. Проте помилка, допущена в цьому файлі може привести не тільки до показників — далеким від очікуваних, але також може позбавити створений вами інтернет-магазин його початкового потенціалу. Для того, щоб не допустити помилку при створенні, уважно ознайомтеся з наступною інформацією або замовте створення інтернет-магазину у професіоналів.
Веб студія Глянець може створити інтернет-магазин відповідно до усім вашими вимогами та побажаннями в найкоротші терміни. Це дозволить вам не тільки швидко та ефективно запустити свій бізнес, але також звільнить вас від потреби ознайомлюватися з усіма тонкощами розробки інтернет-магазинів. Якщо ви хочете замовити інтернет-магазин під ключ у фахівців веб студії Глянець, залиште свою заявку на нашому сайті й після її обробки з вами зв'яжеться менеджер студії створення сайтів глянець для уточнення всіх побажань і вимог до ресурсу.
Як створити файл Robots.txt
Попри всю важливість і вагомість даного файлу, його створення здійснюється у звичайному блокноті. Для коректної роботи створеного інтернет-магазину в файлі повинні бути прописані інструкції User-agent та правило Disallow. Крім перерахованих правил необхідно додати ще кілька другорядних, але про них ми поговоримо пізніше. Для чого ж потрібні User-agent і правило Disallow?
User-agent
Дана інструкція адресована пошуковим роботам, що досліджують сторінки веб ресурсів. На даний момент відомо про 302 роботи, але вказувати кожного з них потреби немає. За допомогою даної інструкції при створенні інтернет-магазину ви можете вказати, до яких робіт відносяться правила, зазначені в Robots.txt.
Disallow
Це правило розставляє обмежувачі на сканування тих чи інших сторінок. Якщо ваш сайт в даний момент знаходиться на етапі створення або доопрацювань — ви можете заборонити сканування всіх сторінок. Таким чином створений інтернет-магазині не з'явиться в пошуковій видачі до тих пір, поки ви не дозволите сканування пошуковим алгоритмам. Варто відзначити, що в разі заборони на сканування сторінок створеного інтернет-магазину з самого початку індексація пройде не відразу після дозволу сканування. Цей процес, як і в разі індексації сайту зі звичайними дозволами, займе деякий час, що залежить як від розмірів вашого сайту, так і від його оптимізації. Якщо ви хочете максимально прискорити індексацію сторінок створеного інтернет-магазину — ми рекомендуємо вам задуматися над SEO-оптимізацією.
Якщо створений вами інтернет-магазин вимагає оптимізації — ви можете звернутися за допомогою до фахівців веб студії Глянець. Команда нашої дизайн студії допоможе вам оптимізувати кожну сторінку створеного інтернет-магазину, і якщо необхідно — розробить контекстну рекламну компанію, здатну розвинути ваш ресурс та залучити до нього більше потенційних клієнтів. Дізнатися більше про послуги студії створення сайтів Глянець і замовити відповідну послугу ви можете відвідавши сторінку "послуги" на сайті нашої компанії.
Які інструкції повинні міститися у файлі Robots.txt
Крім головних User-agent та правила Disallow, в Robots.txt міститься ряд інших інструкцій, чия діяльність спрямована на налаштування сканування та індексування створеного інтернет-магазину. Перелік правил та інструкцій, які можуть входити в файл Robots.txt створеного інтернет-магазину виглядає наступним чином:
- Allow — це правило дозволяє пошуковим роботам системи сканувати конкретні файли, сторінки або директиви. Дане правило корисно, якщо вам необхідно щоб пошукові алгоритми просканували конкретну директиву, поки інша частина станиць проходить модерацію у редактора або наповнюється контентом.
- Sitemap — ще один життєво важливий файл для сайту. Sitemap являє собою карту створеного вами інтернет-магазину, з усім сторінками та контентом, наявним на ресурсі. Завдяки Sitemap пошукові алгоритми можуть в рази швидше сканувати сторінки вашого ресурсу, оскільки їм нема потреби самостійно здійснювати пошук на ресурсі з метою знайти потрібну користувачеві інформацію. Наявність даного правила в файлі Сайту також дозволить вам домогтися кращої ранжуємості створеного інтернет-магазину, оскільки знайти необхідну інформацію по карті сайту пошуковим роботам куди простіше, ніж сканувати сайти. Таким чином ваш ресурс буде в пріоритеті, що визначено буде корисно, якщо ви плануєте запустити ефективне просування створеного інтернет-магазину в майбутньому.
- Crawl-delay — це параметр, який виявиться до речі якщо у вас слабкий сервер. Даний параметр є нічим іншим як секундоміром, який дозволяє налаштувати швидкість відображення сторінки. У разі налаштування даного параметра варто врахувати, що вимірювання ведеться в реальному часі.
- Clean-param — універсальний помічник для боротьби з дублюючим контентом. За допомогою даного параметра ви можете позбавлятися від динамічних посилань, зайвих дублів, текстів та карток товарів з різними електронними адресами.
Наявність дублікатів контенту може уповільнити просування створеного інтернет-магазину, тому так важливо стежити за їх наявністю та позбавлятися від них, якщо це необхідно. Такі сторінки можуть заплутати пошукові алгоритми і як підсумок, створений інтернет-магазин недоотримає частину трафіку. Для того, щоб уникнути подібної ситуації — використовуйте Clean-param у файлі Robots.txt.
Кожен з перерахованих параметрів може вплинути на ефективність просування вашого сайту, тому створюючи інтернет-магазин приділіть увагу розробці файлу Robots.txt. Якщо ж перераховані вище терміни здаються вам складним або ви не хочете витрачати час на вивчення символів файлу Robots.txt і його оформлення — замовте створення інтернет-магазину у фахівців. Таким чином ви не тільки зможете уникнути витрати часу на вивчення питання, але й отримаєте якісний інтернет-магазин — в короткі терміни. Для того, щоб замовити інтернет-магазин у фахівців веб студії Глянець — вам достатньо відвідати відповідну сторінку на нашому сайті та оформити заявку. Після отримання заявки з вами зв'яжеться наш фахівець, якому ви зможете надати свої побажання і вимоги до майбутнього інтернет-магазину.
Наші фахівці створять інтернет-магазин відповідно до усім вашими вимогами та побажаннями. Також він буде відповідати всім сучасним трендам, що безумовно допоможе вам успішно просувати свій бізнес. Залишитися заявку на створення інтернет-магазину сьогодні та запустіть свій бізнес — вже завтра.
Купимо вашу маркетингову агенцію, SMM або вебстудію — вигідно та без складнощів

Ринок digital-послуг росте, але не завжди приносить очікуваний прибуток чи стабільність. Якщо ви — власник SMM-агенції, вебстудії або маркетингової агенції, і розглядаєте варіант виходу з бізнесу — ми тут, щоб купити його чесно, швидко та без посередників.
Чому ми викуповуємо digital-бізнеси
Наша команда розвиває власну digital-екосистему, тому зацікавлена у викупі готових рішень, команд і клієнтських баз. Купівля працюючих компаній дозволяє масштабуватись, не витрачаючи роки на створення з нуля.
Купимо ваш бізнес напряму. Без оголошень, без аукціонів, без ризику.
Які компанії нас цікавлять
Ми розглядаємо:
- SMM-агенції, що працюють із контентом, таргетингом, веденням соцмереж;
- Вебстудії, які розробляють сайти, лендінги, інтернет-магазини;
- Маркетингові агенції повного циклу (performance, контент, SEO, PPC, брендинг тощо).
Нас не лякає:
- якщо бізнес має борги;
- якщо компанія тимчасово "спить";
- якщо частина команди вже пішла.
Ми гнучко підходимо до кожного випадку.
Як проходить процес
- Ви заповнюєте коротку форму з основними даними про компанію.
👉 Перейти до форми - Ми вивчаємо інформацію про ваш бізнес
Чим більше даних надаєте — тим точніше можемо оцінити потенціал. - Обговорюємо умови: формат, вартість, перехід клієнтів, участь вашої команди після продажу.
- Оформлюємо угоду юридично — офіційно, швидко і без бюрократії.
Що ви отримаєте
- Прозору ринкову оцінку вашого бізнесу
- Офіційний викуп бізнесу — з юридичним оформленням
- Можливість залишити команду або частину клієнтів у бізнесі
- Прозорі умови — без прихованих вимог і комісій
- Наша мета — вигідна угода для обох сторін.
Часті запитання
Чи купуєте компанії з боргами?
Так, але кожен випадок розглядається індивідуально.
Що буде з моїми клієнтами?
Ми готові інтегрувати їх у нашу систему та продовжити обслуговування на високому рівні.
Чи залишиться моя команда?
Ми цінуємо людей і проєкти, які вони створили. Якщо команда є і готова працювати далі — ми це враховуємо.
Чи можу залишити частку або брати участь після продажу?
Так, можливі моделі часткового викупу або партнерства.
Готові продовжити?
Якщо ви замислюєтесь над тим, щоб продати свою smm-агенцію, вебстудію або маркетингову агенцію, ми відкриті до діалогу:
📩 Заповнити форму на оцінку компанії →
⏰ Форма — без жодних зобов’язань. Усі дані конфіденційні.
Зручність соціальних мереж чи пастка для прибутку? Чому онлайн-магазини втрачають дохід, працюючи лише через Direct, Instagram або месенджери.

Зручність соціальних мереж чи пастка для прибутку?
Чому онлайн-магазини втрачають дохід, працюючи лише через Direct, Instagram або месенджери.
Початкова привабливість відкриття онлайн-магазину на платформах соціальних мереж, таких як Instagram, Facebook і Telegram, є безперечною: низький поріг входу, прямий зв'язок з потенційними клієнтами та використання існуючої бази користувачів.
Проте, у міру зростання бізнесу та зміни очікувань клієнтів, покладання виключно на ці прямі канали може стати суттєвою перешкодою для прибутковості та довгострокової стійкості. Ця стаття досліджує, чому цей, здавалося б, зручний підхід часто призводить до втрати доходу і чому наявність спеціалізованого вебсайту електронної комерції є вирішальним кроком для масштабування та максимізації прибутків на онлайн-ринку.
Ручна обробка замовлень: Шлях до втрачених прибутків
Реальність управління замовленнями через прямі повідомлення полягає у постійному моніторингу численних вхідних скриньок, ручному запису деталей замовлень та високому ризику пропустити або втратити запити.
Такий ручний підхід нагадує застарілі методи продажів і погано пристосований до вимог сучасної електронної комерції. Йому не вистачає структури та автоматизації, необхідних для ефективного управління замовленнями. У міру збільшення кількості замовлень ручні зусилля зростають у геометричній прогресії, що ускладнює обробку пікових сезонів або швидке зростання бізнесу.
Затримки у відповіді на запити, наданні інформації про товари або підтвердженні замовлень можуть призвести до розчарування клієнтів і, зрештою, до втрати продажів.
Статистика втрат через повільну комунікацію
Сучасні онлайн-покупці мають дуже високі очікування щодо часу відповіді. Дослідження показують:
90% клієнтів вважають "негайну" відповідь важливою;
60% очікують її протягом 10 хвилин;
72% — протягом 30 хвилин;
31,2% — не більше 15 хвилин для електронної пошти.
Ручна обробка в соціальних мережах часто не відповідає цим очікуванням, що веде до втрат лояльності та продажів. 40–60% покупців не чекають відповіді довше ніж 15 хвилин — і просто йдуть.
Автоматизація vs. Ручне управління: Порівняння на користь прибутку
Кожне замовлення при ручному управлінні потребує комунікації, введення даних, перевірки, що займає час і створює ризики помилок. Автоматизовані системи (CRM, онлайн-кошик, ERP) забезпечують:
Миттєве розміщення замовлення клієнтом;
Автоматичний запис і обробку;
Мінімізацію людських помилок;
Можливість обробки великої кількості замовлень;
Централізацію даних про клієнтів і запаси;
Масштабування бізнесу без росту навантаження.
Автоматизація дає можливість працювати швидше, точніше і ефективніше, що напряму впливає на прибутковість.
Що дає сайт із CRM, інтеграцією, фільтрами, аналітикою
Підтвердження замовлень на пошту — клієнт спокійний.
Інтерфейс сайту дозволяє обирати розміри, кольори тощо без зайвих запитів.
Централізоване збереження замовлень — легше обробляти, аналізувати, масштабувати.
Інтеграція з платіжками та доставкою — менше помилок, швидше виконання.
CRM — краще знання клієнта, персоналізація, підвищення лояльності.
Аналітика — бачити, що працює, і масштабувати.
Це — сучасний стандарт електронної комерції, якого не досягти через соцмережі та Direct.
Як компанія Глянець допомагає вирішити ці проблеми
Компанія Глянець спеціалізується на створенні вебсайтів електронної комерції з урахуванням потреб українського бізнесу. Ми:
Розробляємо сайти з зручною навігацією та простим оформленням замовлень;
Впроваджуємо автоматичні підтвердження, інтеграцію з оплатою та доставкою;
Підключаємо CRM та інші бізнес-інструменти;
Забезпечуємо техпідтримку та оновлення;
Допомагаємо перейти з Direct у прибуткову eCommerce-модель.
Це дає змогу підприємцям вирішити проблеми з ручною обробкою, затримками та втратами прибутку — і будувати надійну систему продажів.
Сайт vs соцмережі: де насправді живе продаж у 2025 році

САЙТ VS СОЦМЕРЕЖІ: ДЕ НАСПРАВДІ ЖИВЕ ПРОДАЖ У 2025 РОЦІ
У світі цифрової комерції, що постійно розвивається, соціальні мережі, такі як Instagram та TikTok, набули значної популярності як платформи для ведення бізнесу. Легкість створення профілю та миттєвий доступ до мільйонів користувачів зробили їх привабливим варіантом для багатьох підприємців. Однак, попри їхню видиму ефективність, існує фундаментальна різниця між платформою для комунікації та повноцінним інструментом для продажів. Більшість бізнесів, особливо малих та середніх, часто недооцінюють цю різницю, помилково вважаючи соціальні мережі основною рушійною силою своїх онлайн-продажів.
ЧОМУ СОЦМЕРЕЖІ НЕ ЗАМІНЯТЬ ВЕБСАЙТ
Незважаючи на поширену думку про високу ефективність соціальних мереж для продажів, реальність часто виявляється значно складнішою. Багато підприємців, які покладаються виключно на Instagram, Facebook або TikTok для свого онлайн-бізнесу, стикаються з низкою серйозних проблем. Однією з ключових проблем є втрачені замовлення, ручна обробка та відсутність контролю над процесом продажів.
НЕСТАЧА СТРУКТУРИ І СИСТЕМНОСТІ
Ще однією суттєвою слабкістю продажів через соціальні мережі є відсутність чіткої структури та актуальної інформації про наявність товарів. На відміну від повноцінного інтернет-магазину з каталогом товарів та автоматизованим обліком залишків, соціальні мережі часто не надають ефективних інструментів для управління запасами.
РИЗИКИ АЛГОРИТМІВ І БЛОКУВАННЯ
Крім того, бізнеси, які повністю залежать від соціальних мереж, наражаються на значні ризики, пов’язані з залежністю від алгоритмів та можливістю блокування акаунтів. Алгоритми ранжування контенту постійно змінюються, що може призвести до раптового зниження органічного охоплення.
ОБМЕЖЕННЯ АНАЛІТИКИ ТА ВИМІРЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ
Соціальні мережі мають суттєві обмеження у сфері повноцінної аналітики. На відміну від вебсайтів, де можна використовувати Google Analytics та Hotjar, соцмережі надають лише базову статистику.
СТАТИСТИКА, ЯКА ГОВОРИТЬ САМА ЗА СЕБЕ
Згідно з дослідженнями Statista за 2023 рік, 58% споживачів не довіряють покупкам через соціальні мережі, якщо у компанії немає вебсайту. Meta for Business показує, що бізнес втрачає до 35% лідів через ручну обробку замовлень в Instagram. А за даними BigCommerce, середня конверсія з Instagram — лише 0,6%, тоді як з вебсайту — 2–3%.
ПЕРЕВАГИ ВЛАСНОГО E-COMMERCE САЙТУ
Переваги власного сайту — очевидні: повний контроль над платформою, незалежність від алгоритмів, свобода у виборі дизайну та функціоналу.
SEO-ПРОСУВАННЯ І НОВИЙ ТРАФІК
Сайт дозволяє налаштувати SEO-просування, що забезпечує стабільний приплив зацікавлених користувачів з пошуку Google.
АВТОМАТИЗАЦІЯ ПРОДАЖІВ І CRM-ІНТЕГРАЦІЯ
Інтернет-магазин автоматизує обробку замовлень, оплати, підключення CRM, що зменшує помилки й вивільняє ресурси.
АНАЛІТИКА ТА ОПТИМІЗАЦІЯ
Сайт відкриває повний доступ до даних — від ефективності каналів до ретаргетингу. Це допомагає приймати точні бізнес-рішення.
МАСШТАБУВАННЯ БІЗНЕСУ
Власний сайт дозволяє під’єднувати нові платформи, продавати мультиканально та централізувати керування.
ПОВТОРНІ ПРОДАЖІ І ЛОЯЛЬНІСТЬ
Shopify у 2024 році повідомляє, що власники сайтів мають на 47% більше повторних продажів, ніж ті, хто працює лише через соцмережі.
РІШЕННЯ ВІД КОМПАНІЇ ГЛЯНЕЦЬ
Компанія Глянець пропонує розробку e-commerce сайтів з фокусом на UX/UI, SEO, адаптивність під мобільні пристрої, підтримку запуску та зростання.
ВИСНОВОК: СОЦМЕРЕЖІ — ЦЕ ВІТРИНА, А НЕ МАГАЗИН
У 2025 році власний сайт — це фундамент бізнесу. Соцмережі — це канал залучення. Вебсайт — це конверсія, автоматизація, аналітика і стабільність.
Повернення товарів через поганий UX: як невдалий дизайн сайту зменшує прибуток інтернет-магазину

НЕВИДИМИЙ ПРОДАВЕЦЬ ТА ЦІНА ПОГАНОГО ДОСВІДУ
У сучасному світі онлайн-торгівлі проблема повернення товарів набуває все більшої актуальності. Власники інтернет-магазинів часто стикаються з ситуацією, коли значна частина покупок повертається, і причини цього не завжди криються у якості самого продукту. Як показують дослідження, нерідко вирішальним фактором стає те, наскільки зручно та зрозуміло клієнт зміг обрати цей товар на сайті. Статистика свідчить про те, що понад 20–30% онлайн-замовлень повертаються , що є значним показником, який безпосередньо впливає на прибутковість бізнесу.
КОРИСТУВАЦЬКИЙ ДОСВІД ЯК КЛЮЧ ДО УСПІХУ
Експерти в галузі електронної комерції все частіше наголошують на тому, що користувацький досвід (UX) відіграє ключову роль в успіху онлайн-продажів. UX можна порівняти з "невидимим продавцем", який або сприяє здійсненню покупки, або відштовхує потенційних клієнтів. Якщо цей "продавець" працює неефективно, якщо інтерфейс сайту є незручним та заплутаним, це неодмінно призводить до зниження продажів та зростання кількості повернень. Саме тому аналіз та оптимізація UX є критично важливими для будь-якого інтернет-магазину, який прагне до стабільного зростання та високих прибутків.
ЯК ПОГАНИЙ UX ПРОВОКУЄ ПОВЕРНЕННЯ ТОВАРІВ
Низькоякісний користувацький досвід може проявлятися у багатьох аспектах дизайну веб-сайту, кожен з яких здатен спровокувати повернення товарів.
ФОТОГРАФІЇ НИЗЬКОЇ ЯКОСТІ
Однією з найпоширеніших проблем є неякісні фотографії товарів. Якщо на сайті представлено лише одне фото без можливості збільшення або розглядання товару з різних ракурсів, клієнт не може повноцінно оцінити його деталі. Якісні фотографії, згідно зі статистикою, підвищують коефіцієнт конверсії на 94% порівняно з фото низької якості. Близько 26% споживачів відмовляються від кошика, якщо на сайті відсутні або є неточними фотографії товарів. Крім того, низька якість зображень може підірвати довіру до бренду в цілому , адже 90% онлайн-покупців вважають якість фотографій найважливішим фактором при здійсненні покупки.
НЕПОВНІ ТА НЕЗРОЗУМІЛІ ОПИСИ
Ще однією значною проблемою є неповні або незрозумілі описи продуктів. Якщо в описі бракує важливої інформації про розміри, матеріали, характеристики або особливості використання товару, це неминуче призводить до помилкових покупок. Статистика показує, що 64% покупців повертали онлайн-покупки саме через неточні описи товарів , а 31% усіх повернень пов'язані з тим, що товар не відповідав своєму опису. В результаті, клієнти повертають товари, оскільки їхні очікування щодо продукту не справджуються. Важливо зазначити, що 87% онлайн-покупців вважають описи товарів вирішальними при прийнятті рішення про покупку.
ЗАПЛУТАНА НАВІГАЦІЯ
Неінтуїтивна навігація по сайту також є серйозною перешкодою для користувачів. Якщо структура сайту заплутана, а переміщення між сторінками є нелогічним, користувачі витрачають багато часу та зусиль на пошук потрібних товарів. Близько 40% онлайн-покупців покидають веб-сайти саме через заплутану навігацію. Така навігація викликає роздратування та часто призводить до відмови від покупки. Клієнти просто не готові витрачати свій час на безрезультатні пошуки та покидають сайт, якщо не можуть швидко знайти потрібну інформацію. В результаті, погана навігація безпосередньо впливає на зниження коефіцієнта конверсії. Дослідження показують, що більше половини споживачів, які вже готові до покупки, не можуть її завершити саме через проблеми з навігацією , а 25% покупців відмовляються від кошика через складність навігації.
СКЛАДНІ ОПЦІЇ ВИБОРУ
Проблеми з заплутаними опціями вибору товару (розмір, колір, кількість) також є значною причиною повернень. Якщо процес вибору опцій є складним, неочевидним або використовує незручні елементи керування (наприклад, неінтуїтивні випадаючі списки), це часто призводить до помилок при замовленні. Особливо часто це стосується вибору розміру, адже неправильно обраний розмір є однією з найпоширеніших причин повернень, особливо для одягу та взуття.
НЕПРАЦЮЮЧІ ФІЛЬТРИ
Відсутність або некоректна робота фільтрів також негативно впливає на користувацький досвід. Фільтри є важливим інструментом, який допомагає користувачам швидко знаходити потрібні товари серед великого асортименту. Якщо на сайті відсутні фільтри або вони працюють неправильно, це значно ускладнює процес пошуку. Без ефективних фільтрів користувачі можуть просто пропустити товари, які могли б їх зацікавити.
СКЛАДНИЙ ПРОЦЕС ПОВЕРНЕННЯ
Нарешті, складний процес повернення товарів також може стати причиною негативного досвіду та, як наслідок, відмови від повторних покупок. Якщо політика повернення є непрозорою або процес повернення є заплутаним та вимагає значних зусиль з боку клієнта (наприклад, відсутність очевидної кнопки "повернути" або незрозуміла інструкція), це викликає негативні емоції. Статистика показує, що 80% онлайн-покупців у США кажуть, що поганий досвід повернення знижує ймовірність їхніх майбутніх покупок у цього продавця. Непрозора політика повернення просто відлякує потенційних покупців , а ускладнений процес повернення призводить до втрати лояльності клієнтів. Сучасні клієнти очікують простого та зрозумілого процесу повернення , адже 92% споживачів вважають легкість повернення важливим фактором при виборі інтернет-магазину.
РІШЕННЯ ВІД ГЛЯНЕЦЬ
Компанія Глянець є вашим надійним партнером у сфері UX/UI-дизайну сайту та розробки інтернет-магазинів. Маючи за плечима 16-річну історію успішної роботи на ринку веброзробка , ми пропонуємо комплексні рішення, які допоможуть вам уникнути проблем, пов'язаних з поганим UX, та значно зменшити кількість повернень товарів.
Наша команда експертів розробляє UX/UI-дизайн сайту з особливим фокусом на потреби вашого покупця. Ми створюємо зручні та адаптивні інтерфейси, де кожен елемент продуманий до дрібниць. Особливу увагу ми приділяємо структурі картки товару , забезпечуючи наявність якісних фотографій (галерея, відео, зум), детальних та вичерпних описів, а також інтуїтивно зрозумілих опцій вибору.
Ми також пропонуємо послугу аудиту юзабіліті ваших існуючих сайтів. Наші фахівці проведуть глибокий аналіз UX, виявлять проблемні зони та нададуть чіткі рекомендації щодо покращення інтерфейсу сайту. Одним із важливих аспектів є оптимізація навігації, включаючи впровадження зручних та релевантних фільтрів з можливістю множинного вибору. Якісні фільтри є ключем до зручного пошуку товарів.
Для тих, хто планує запуск нового онлайн-магазину або хоче кардинально оновити існуючий, ми пропонуємо послуги з розробки інтернет-магазинів. Ми проводимо глибокий аналіз UX, переробляємо структуру та створюємо вебсайт, який працює на результат.
Тренди веб-дизайну 2025: мікроанімації, 3D-елементи та UI/UX інновації

Веб-дизайн 2025: тренди, які формують результат, а не просто вигляд
Цифровий простір змінюється з неймовірною швидкістю. Користувачі стали вимогливішими, інтерфейси — складнішими, а конкуренція в інтернеті — майже миттєвою. Сайт більше не є просто діджитал-вітриною. У 2025 році він має бути інтуїтивним, динамічним, персоналізованим і здатним миттєво реагувати на потреби відвідувачів. Тому тренди веб-дизайну вже не про естетику. Вони — про ефективність, проаналізовану поведінку користувачів і реальну конверсію.
Сьогодні недостатньо просто «гарного» макету. Підприємства, які працюють на випередження, інвестують у глибоку інтеграцію дизайну з бізнес-логікою. Структура сторінок, мікроанімації, 3D-візуалізація, інтерфейсні патерни — усе це має не тільки виглядати сучасно, а й працювати на користувача, тримати увагу, допомагати приймати рішення і спонукати до дії. Усе, що ще кілька років тому вважалося модою або експериментом, сьогодні — новий стандарт UX.
Мікроанімації — нова мова взаємодії
Одним із ключових трендів залишаються мікроанімації. Це не просто «рухомі елементи» — це нова форма комунікації між сайтом і користувачем. Анімації дозволяють підсвідомо пояснювати, що сталося: клік, перехід, зміна статусу чи завантаження. Вони замінюють інструкції, знижують когнітивне навантаження й роблять сайт інтуїтивно зрозумілим.
Користувач, який бачить, як елемент змінює форму чи положення, відчуває логічний зв’язок. Це не просто красиво — це дає відчуття «живого» інтерфейсу, який реагує на кожну дію. Відомо, що такі візуальні підказки підвищують конверсію та скорочують час на ухвалення рішень.
3D-елементи — ефект занурення і новий рівень презентації
Інтерактивна 3D-графіка — більше не розкіш для tech-компаній. У 2025 році це — реальний інструмент підвищення залученості. Користувачам подобається досліджувати. І якщо сайт дозволяє обертати товар, заглядати всередину продукту або вивчати його властивості у просторі — це збільшує час перебування на сторінці, а отже — підвищує ймовірність покупки.
Особливо ефективним 3D стає в e-commerce, де зображення вже не достатньо. Покупець хоче побачити матеріал, структуру, варіанти кольору, масштаб. Для портфоліо це — спосіб представити себе нестандартно. Для складних технічних продуктів — спосіб «пояснити без слів».
Мінімалізм 2.0 — коли простота керує увагою
На зміну традиційному flat-дизайну прийшов функціональний мінімалізм. Його мета — не просто прибрати зайве, а залишити тільки те, що направляє користувача. Чистий простір, сильна типографіка, контрастні акценти, відсутність зайвих тіней — усе це допомагає сфокусуватися. Такий підхід добре працює в інтерфейсах, де важлива швидкість ухвалення рішення: SaaS-сервіси, маркетплейси, лендінги з конверсією.
Персоналізація в режимі реального часу
У 2025 році інтерфейси дедалі частіше адаптуються до користувача в реальному часі. Сайт змінює тему, контент, блоки в залежності від поведінки, часу доби, історії переглядів. Нічна тема автоматично вмикається ввечері. Рекомендовані продукти оновлюються з урахуванням останніх кліків. Це вже не опція — це нова норма, очікувана користувачем.
Дизайн, згенерований штучним інтелектом
AI проникає у вебдизайн дедалі глибше. Генерація макетів на основі брифу, адаптивні блоки, що підлаштовуються під тип контенту, динамічна зміна структури сторінки під поведінку користувача — все це вже впроваджується в реальних проєктах. Алгоритми аналізують, де користувач затримується, які кнопки ігнорує, які кольори викликають емоцію — і відповідно до цього оновлюють дизайн.
Mobile-first — уже не стратегія, а база
У 2025 році мобільна адаптація — це не просто обов’язкова умова. Це вихідна точка, з якої починається розробка. Сайти будуються з урахуванням PWA (прогресивних веб-додатків), gesture-навігації, вертикальної структури. Тестування на смартфонах стає важливішим, ніж на десктопах.
Темна тема: зручність, а не стиль
Темний інтерфейс уже став нормою. Його використовують понад 60% користувачів, і компанії, що не дають такої можливості, ризикують втратити лояльність. Усі сучасні сайти повинні мати два повноцінні варіанти тем — світлий і темний — з адаптивним перемиканням.
Як бізнесу впроваджувати тренди правильно
Перш ніж щось змінювати — варто вивчити свою аудиторію. Що для неї важливо? Які візуальні патерни вона вже сприймає як звичні? Які «покращення» можуть, навпаки, викликати плутанину? Важливо також пам’ятати: не всі тренди — для всіх. Якщо ваша цільова аудиторія цінує стабільність і простоту — складні 3D можуть лише заважати. Якщо ж ваш бренд прагне бути авангардним — навпаки, інноваційність стане перевагою.
Ключ до успіху — тестування. Прототипи, A/B-експерименти, UX-інтерв’ю, аналітика кліків і теплові карти — усе це дає розуміння, що працює, а що — ні. А ще — досвідчена команда дизайнерів, яка вміє не просто малювати гарно, а перетворювати інтерфейс на інструмент бізнесу.
Підсумок
Веб-дизайн 2025 — це вже не про «красиво», а про ефективно, швидко, гнучко і персонально. Це про живий інтерфейс, що реагує, навчається й адаптується. Про досвід, що не викликає питань, а навпаки — веде користувача до дії. І саме це відрізняє сайти, які приносять результат, від тих, що просто є в мережі.
Компанії, які вже сьогодні впроваджують сучасні підходи до дизайну, отримують не тільки конверсію, а й довіру, впізнаваність, конкурентну перевагу. А значить — діють стратегічно.
Всього один крок до вашого бездоганного сайту