"Тисячі відвідувань, але продажів немає" у чому причина і як боротися з такою ситуацією?
"Тисячі відвідувань, але продажів немає" у чому причина і як боротися з такою ситуацією?
Часто трапляється так, що ви вже володієте сайтом, який показує досить хорошу статистику відвідувань. Ваш ресурс адаптований під сео і на ньому присутня внутрішня перелінковка. Але попри солідні цифри відвідувань, продажів все немає. Чому так відбувається і як повернути ситуацію в правильне русло? Нумо розберімось.
Причини відсутності продажів
Вся річ у тому, що продажі, ще складніша наука ніж оптимізація, і на них впливає ще більше факторів. Буває так, що ваш ресурс просто ідеально зробений, всі необхідні ключові запити використовуються в тексті та збігаються з необхідними показники різних сайтів з перевірки контенту. Проте зростання обороту товарів на вашому ресурсі не спостерігається, а явної причини відсутності інтересу у покупців немає. Як розібратися в ситуації й що може бути причиною відсутності позитивних результатів?
Цим питанням задаються сотні власників інтернет-ресурсів і сьогодні ми постараємося розібратися в цьому. Ми розглянемо кілька причин, внаслідок яких ваш інтернет-магазин може бути не успішний і не приносити очікуваного прибутку, а також постараємося зрозуміти, як виправити ситуацію, що склалася.
Почнемо з банального попиту.
Попит або його відсутність
Замислюючись про відкриття інтернет-магазину, перше, що вам необхідно зробити, це дізнатися, наскільки обраний вами товар популярний і чи є конкуренція на ринку. Від цих параметрів буде залежати не тільки ваш первісний прибуток, але й майбутнє вашого бізнесу в цілому.
Якщо конкуренція на ринку невелика, вам варто розібратися в чому причина. Може бути так, що продаж конкретно цих товарних позицій не приносить бажаної вигоди, через високу вартість продукції в закупівлі, або ж відсутність можливості зробити вигідну магазину націнку. Якщо ваші побоювання підтвердилися і товар дійсно не рентабельний, то рекомендуємо вам переглянути свій бізнес-план і вивчити ринок. Можливо "зовсім поруч" є товар, який користується набагато більшим попитом і при цьому в закупівлі обходиться в рази дешевше.
Якщо ж конкуренція на ринку все ж є, але при цьому не проглядається активність з боку покупців — рекомендуємо уважно вивчити каталоги ваших прямих конкурентів. Може трапитися так, що обраний вами товар, у продажу якого ви й конкуруєте з іншими інтернет-магазинами, насправді є їх "мертвим вантажем", вони ніяк не можуть його продати, а прибуток ресурс отримує від продажу інших товарних позицій.
У такій ситуації варто враховувати мінливість попиту, те, що ще рік тому змітали з полиць, наразі може вже нікого не цікавити. Така доля рано чи пізно чекає всі товари й краще вам зайнятися продажем подібних товарів на піку їх популярності. В іншому випадку ви ризикуєте не тільки не продати товар, але й повністю збанкрутувати.
Як уникнути помилки
Дослідження ринку це перше над чим варто старанно попрацювати, збираючись відкрити свій власний інтернет-магазин. Якщо у вас вже є кілька інтернет-магазинів або є стійкий дохід поза цією сферою, ви можете спробувати "розворушити" споживачів і знову надати товару популярності, але такий експеримент може затягнутися і зажадати додаткових вкладень.
У разі, якщо ви бачите, що товар користується попитом або це позиції першої необхідності, то попри конкуренцію ви безумовно зможете зробити на цьому товарі бізнес. Для вдалого просування свого магазину вам варто звернути увагу на тренди оформлення інтернет-ресурсів, а також скрупульозно підійти до опису своїх товарних позицій.
Низькорівневий маркетинг
Маркетинг можна назвати "наукою продавати". Хороші маркетологи завжди на вагу золота і тому знайти вільного фахівця не так-то просто.
Якщо ви тільки запускаєте свій інтернет-ресурс і плануєте отримувати з нього постійний прибуток, рекомендуємо вам запастися терпінням і хорошим маркетологом. Цей фахівець зможе не тільки дати оцінку вашому дітищу, а й проаналізувати ваш ресурс і контент — опублікований на ньому, після чого надасть свій висновок. Якщо ваші результати високі, то можна не боятися запускати магазин в роботу.
У разі, якщо найнятий вами маркетолог говорить вам про те, що даний контент або оформлення товарної позиції нікуди не годиться — ви можете звернутися до іншого фахівця, для власної впевненості. Якщо ви отримаєте висновок від другого маркетолога, схоже з рішенням Першого, вам варто серйозно задуматися про редагування свого сервісу. Адже внесення будь-яких правок проходить набагато безболісніше на самому початку життєвого шляху ресурсу, ніж "на ходу".
Як уникнути помилки
Уважно послухайте висновки маркетологів, ці професіонали знають свою справу і без праці зможуть підказати вам, де допущена помилка, і який контент необхідно переписати. Іноді маркетологи навіть надають послуги з редагування, переймаючи на себе не тільки статистичну але й "фізичну" роботу над вашим ресурсом.
Якщо вам вдасться виконати всі побажання маркетолога і ваш ресурс отримав від нього позитивну оцінку, то ви можете сміливо запускати ресурс й спостерігати за зростанням показників.
Не забувайте про те, що ваш сайт ще зовсім молодий і ранжування сторінок, в тому числі й вашої, в пошуковому сервісі може відбуватися не зовсім корректно. Ваш ресурс поки не знайомий ботам пошукових систем, а вони як уважні громадяни, не підтримують нічого з того, з чим самі незнайомі. Через певну кількість часу, зазвичай це займає від 1 до 4 місяців, боти пошукових сервісів "познайомляться" з вашим ресурсом і почнуть просувати його по сходах наверх, в топи пошукових запитів.
Завищена вартість товару
Нерідко трапляється так, що власники інтернет-ресурсів надто переоцінюють свої товарні позиції, а після здивовано дивляться на статистику продажів, в якій відніється нуль. Відповідь на питання "чому так відбувається" в такому випадку лежить на поверхні, і ім'я їй "завищена вартість".
З цією проблемою часто стикаються підприємці-початківці. Вони тільки-тільки відкривають свою першу справу. Вони дивляться на кількість витрачених сил і ресурсів та хочуть якомога швидше окупити їх, при цьому завищуючи ціну. На жаль така тактика працює тільки у двох випадках.
- Перший, це якщо ваш продукт революційний і у вас немає прямих конкурентів, а споживач гостро потребує його. Причиною такої потреби може бути безліч, від банальної популярності чого-небудь до змін у світі.
- Другий випадок коли ви можете завищувати ціну до тих пір, поки вам не здасться достатньо це дефіцит. Як би це не було сумно для споживача, але якщо компанія володіє монополією на той чи інший товар, швидше за все, йому доведеться йти на умови й купувати його за завищеною ціною, тому, що інших пропозицій на ринку просто немає.
У будь-якому іншому випадку завищена ціна на товарні позиції у вашому інтернет-магазині не зможе вплинути на ваші доходи, принаймні позитивно.
Демпінг
Відмінною стратегією ведення бізнесу, у ніші ціноутворення, можна назвати бізнес-плани сотень організацій, що надають свої послуги й товари навпаки, за заниженою ціною. При цьому вони збільшують свої доходи за рахунок кількості продажів. Але і тут не все так гладко. Штучно занижуючи ціни на товарні позиції, разом зі збільшенням своїх доходів, такі компанії руйнують бізнес-плани своїх конкурентів. Якщо говорити про термінологію, то це називають демпінгом ціни.
Демпінг ціни, це процес, під час якого один з гравців на ринку блискавично знижує вартість продукту, в той час, як таким самим товаром також торгують його конкуренти. Зниження ціни може тривати до тих пір, поки конкуренти не кинуть спроби продати товар за його справжньою ціною і не опустять вартість слідом за компанією-першопрохідцем. Або поки конкуренти просто не здадуться, не продадуть залишки й не перестануть продавати той самий товар.
За допомогою цієї тактики були зруйновані сотні компаній, і якщо вчасно не схаменутись, то у вашого молодого інтернет-магазину є всі шанси приєднатися до цих компаній.
Як уникнути помилки
Основна проблема демпінгу в тому, що йому проблемно протистояти. У кожній державі природно є контролюючі органи, які стежать за ціноутворенням, але як правило, вони частіше реагують на завищення ціни, а не на її заниження. Ви можете спробувати заручитися допомогою таких органів, але рекомендуємо вам запастися терпінням. Процесси такого роду, як правило, затягуються на дуже великий термін і рідко коли приносять позитивний результат.
Якщо ви зіткнулися з демпінгом у своїй ніші у вас є кілька варіантів як вчинити:
Ви можете звернутися до відповідних органів або безпосередньо до постачальника товарів(які іноді самі встановлюють мінімальне значення допустимої ціни) і запастися терпінням, в надії, що після розглядів ваш конкурент все ж поверне справжню ціну на позицію, перш схильну до демпінгу, і ви продовжите конкурувати на рівних умовах.
Другим рішенням є часткове або повне припинення обороту позиції, ціна якої наразі піддається демпінгу. До моменту, коли ваш конкурент перестане демпінгувати ціну, він обов'язково її завищить, думаючи, що він останній на ринку у кого є ці товарні позиції. Тоді-то ви й можете відновити продаж своїх товарів за старою ціною, завдяки чому вже ви будете демпінгувати ціну і ставити свого конкурента в незручне становище. Головне в такій ситуації не загратися і не порушувати домовленості з постачальниками, інакше органи до яких ви зверталися скаргами на конкурента, можуть прийти "в гості" і до вас.
Висновок
Якщо ваш ресурс потрапив в ситуацію, коли перегляди ростуть, але продажів немає, в першу чергу зверніть увагу на перераховані вище причини виникнення такої ситуації. Насправді причин може бути куди більше, в цій статті ми розглянули лише найчастіші. З ними ви можете впоратися власноруч і це не займе у вас багато часу. Поставтеся з особливою скрупульозністю до ситуації, що склалася і постарайтеся розібратися в її причинах. Після виправлення всіх помилок і недоліків, ваш ресурс стрімко почне приносити вам прибуток.
З особливою увагою поставтеся до налаштування свого ресурсу, і тоді він відповість вам не тільки вдячністю, але і стабільним доходом.