Як мережа буде розвиватися в майбутньому? На які перспективні напрямки варто звернути увагу? Розповідає Роман Варшавський, власник компанії BestHosting
"– Наш сьогоднішній гість – Роман Варшавський. Власник і директор відомої хостингової компанії BestHosting. Цікаво, що наші попередні розмови торкались людей, які займаються бізнесом, не пов’язаним з Інтернетом. Вони пов’язані з Інтернетом тільки в єдиному контексті – в реалізації власного бізнесу за допомогою створених сайтів. Сайти для них створила компанія «Глянець». Власне кажучи, і сайт компанії BestHosting також створений компанією «Глянець» і вони є сьогодні партнерами. Але не варто плутати компанії, які створюють сайти, які мають відповідних дизайнерів і забезпечують обслуговування сайтів, з хостингом. І тому перше питання, яке я задаю сьогоднішньому гостю: Романе, що таке хостинг?
– Я спробую пояснити для людей, щоб було зрозуміло. Хостинг – це послуга, аналогічна тій послузі, які надають інтернет-провайдери. Але інтернет-провайдери надають вам можливість зайти на певний сайт. А хостинг-провайдери – це провайдери, які надають можливість цим сайтам працювати. Тобто, виділяють певні серверні ресурси, для того, щоб ваш сайт міг працювати цілодобово.
– Чи можна було б сказати, що хостинг – це практично справжня кровоносна система, скажімо так, мережі?
– Ну сама послуга хостингу, мабуть, так сказати не можливо. Але та інфраструктура, яка потрібна для того, щоб забезпечити хостинг, це є кровоносною системою мережі. Тобто, це дата-центр, який має постійно працювати. Для цього в дата-центру має бути дизель-генератори, упси, кондиціювання, пожежна безпека і тому подібне.
–Це дуже цікаво. Але перед тим, як ми перейдемо до розкриття самої теми, ми традиційно сьогодні в ефірі не тільки розкажемо про сам бізнес, як він працює. А, можливо навіть, традиційно від людини, яка вже має певні успіхи в цьому бізнесі, подарувати вам деякі поради від бізнесмена, який уже має досвід. Я б хотів би одразу запитати. Романе, яка у тебе освіта?
– Ну я інженер-програміст за фахом.
– Тобто, власне кажучи, ти рухаєшся своїм шляхом, який ти обрав спочатку, починаючи з освіти. А нині ти реалізуєш цю освіту у своєму бізнес-проекті.
– Ну приблизно так. Хоч я мріяв стати системним адміністратором. Освіту комп’ютерних мереж отримати. Але так сталось, що я пішов в інженери-програмісти.
– Ну ти зробив більший крок. На сьогоднішній день ти не просто системний адміністратор, ти – власник компанії.
– Ну так.
– Як ти прийшов взагалі до цього? От люди роблять перші кроки. Ти закінчив університет. Ти, між іншим, який університет закінчив?
– Вінницький Національний Технічний Університет.
– Наш. Які були твої перші кроки в бізнесі? Ти, взагалі, перед тим працював на якусь компанію? І коли це було? В 90-х, 2000-ні? Бо, в залежності від того, коли це було, це також контекстний момент, в залежності від можливостей розвитку бізнесу.
– Ну мені здається, що найкраща професія це та, яка приносить тобі задоволення. Оскільки в 1997 році я ще навчався в гімназії №17 і в цьому році, мені здається, вперше в Вінниці з’явився інтернет. Це мене захопило. Крім того, мало хто знає, але, ще до інтернету, бо приблизно в цей же час функціонувала мережа Фідонет. Це була аматорська мережа, яка була повністю безкоштовна. Якби це зумовило мій розвиток, мою цікавість і, коли я був, здається на 3 курсі університету, я заснував свою компанію.
– Вже на 3 курсі? Тобто, ти ще був студентом, але вже розпочав свою справу?
– Так.
– І чим займалась ця компанія?
– Ну, оскільки інтернет ще не був таким, як ви бачите його зараз. Мабуть на всю Україну може було 100-200 сайтів. Я створював інформаційні сайти, потім займався рекламою. А потім якось так склалось, що я вирішив заснувати платформу, для того щоб кожен міг зареєструвати домен, захостити його і розвивати свій власний сайт.
– О, круто. Інформаційні сайти – що то були за сайти? Я так розумію, що в тебе журналістський пул був? Що ти включаєш в розуміння «інформаційні сайти»? Не новинарні ж сайти?
– Стоп. Сайт – це завжди інформація. Тому «інформаційним сайтом» можна назвати будь-що. Будь-що, що є в мережа. Але в ті часи сайтів було не багато. Будь-яка дошка оголошень, будь-який простий сайт здобував шалену популярність. Тобто, наскільки я пам’ятаю, першим сайтом, який я створив, була дошка оголошень з купівлі-продажу чого-небудь у Вінниці і Вінницькій області.
– І ти конкурував з друкованими виданнями?
– Так. В той час я конкурував з друкованими виданнями.
– Я пам’ятаю їх в Вінниці було вдосталь.
– Так.
– І був заробіток?
– Так. Заробіток був. Він був не значний, але як для студента було дуже не погано. Це все було за рахунок реклами.
– Круто. Романе, як в строках реформувався ваш бізнес? Коли наступив момент, що ти зрозумів,що потрібно щось змінювати і твій бізнес почав реформуватись і, врешті-решт, переріс в те, що ти сьогодні маєш?
– Коли я зрозумів, що інтернет почав динамічно розвиватись, мені здалось, що це пора. Пора щось робити у цьому напрямку. І я почав робити те, що мені цікаво. Спочатку я створив хостинг провайдера, який надавав послуги хостингу. Пізніше я вирішив покращити інфраструктуру.
– Я переб’ю тебе. Ти спочатку використовував хостингові платформи інших компаній, але був посередником?
– Не зовсім так. Я використовував послуги інших дата-центрів, які знаходились у Києві. Їх на той час в Україні було 2-3.
– Ром, тоді стосовно термінології. Що таке «дата-центр»?
– Дата-центр – це спеціалізоване приміщення, в якому є безліч каналів зв’язку, є резервне живлення, є кондиціювання, є система пожежогасіння і тому подібне. Тобто, все там зроблене для того, щоб сервер, який там знаходиться, працював 24 години на добу.
– Романе, а коли власне створилась компанія BestHosting?
– Компанія BestHosting саме під цією назвою створилась 17 років тому, але є другий етап. Це створення дата-центру. Дата-центр був створений приблизно 8-9 років назад, щоб не потрібно було їхати у Київ, якщо щось станеться із твоїм сервером. Не втрачати час на дорогу для вирішення проблем, якщо вони пов’язані з якоюсь фізичною поломкою обладнання.
– Ти знаєш, Романе. Скажу відверто, от яка чергова зустріч у мене з різними людьми, і вінничанами, зважаючи на те, що я живу у Вінниці, але я відкриваю собі такі сторінки, яких я не знав. Тобто, весь цей час, поки я жив і, не пам’ятаю, на початку 2000-них вперше сів за комп’ютер і зайшов в інтернет, на той час вже існували такі люди, як ти, які вже опікувались проблемами хостингу і багатьма іншими проблемами. Для мене це одкровення, чесно. Тобто, цей процес пройшов повз мене. І дізнатись, що сьогодні у Вінниці існують досить потужні хостингові компанії – це одкровення і приємність. Ти, взагалі, корінний вінничанин?
– Так. Я тут народився, виріс. Все моє життя пройшло у Вінниці.
– Скажи мені. От на сьогоднішній день ти вважаєш, що займаєшся своєю справою?
– Так. Мені це подобається
– Тобі це подобається. Ок. Тоді я дозволю собі запитати тебе. Коли ми говоримо про хостинг, чому я спитав тебе за термінологію, люди, які захоплюються якоюсь конспірологією, коли намагаються уявити собі інтернет мережу, матрицю, вони думають, що можливо існує якийсь особливий мозок. Центр усього, що робиться. Скажи мені загалом, в мережі сьогодні існує супер-мозок чи ця структура паралельна? Вона не нагадує айсберг. Що це таке? Це є супер-мозок, є супер-центр? Бо я так розумію, є сьогодні хостингова компанія BestHosting, яка на сьогоднішній день має свої сервера, свій дата-центр. Сформований вже. Але рівень вище. Як це відбувається, розкажи?
– Я можу сказати так. Я порівняю мережу з дорогою. Тобто, якщо користувач з Києва захотів зайти на сайт, який знаходиться у Вінниці, сигнал їде по дорозі до Вінниці. Коли він отримує інформацію – вертається назад. Ось, в принципі, ніяких центральних вузлів управління інтернетом немає. Тобто, якщо користувач захоче зайти на якийсь американський сайт, йому доведеться їхати тим самим маршрутом, але трішки далі. Акцентую, якщо ми думаємо, що є людина або структура, яка може натиснути на якусь кнопку і відключити весь Інтернет – ні. Такої людини немає. Для цього треба просто всі шляхи зруйнувати.
– Тобто, тут конспірологічні теорії ні до чого.
– Жодні.
– Тепер стає зрозумілим, чому можуть існувати окремі системи. Наприклад, Північна Корея, чи Росія сьогодні намагається створити внутрішню свою мережу і позбавити можливості виходу на закордонні мережі. Доволі цікаво. Романе, якщо ми говоримо про розвиток бізнесу і тебе, як бізнесмена. Ми вже сказали про те, що ти чітко займаєшся своєю справою. Я дозволю собі одне не коректне запитання: В матеріальному сенсі – ти відчуваєш результат від своєї роботи?
– Так. Я відчуваю. Я ним задоволений. Мені здається, що найкращий результат своєї діяльності – всі будуть бачити, що ти займаєшся тією справою, яка тобі приносить задоволення і тобі ще й за це платять.
– Великий колектив маєш?
– Приблизно 20 чоловік.
– Сьогодні у вас практично окреме приміщення, окремий клаптик землі. Ви автономна доволі компанія, навіть в енергетичному сенсі.
– Так
– У випадку знеструмлення, ви маєте власні генератори, щоб забезпечити якісні послуги для клієнтів. Можеш зорієнтувати – яку кількість клієнтів ви сьогодні обслуговуєте?
– Це тисячі по певним видам послуг, а по доменам – це десятки тисяч клієнтів.
– Я навіть знаю, що наші партнери – компанія «Глянець», яка і започаткувала проект , яка і започаткувала проект «Глянець Business Hub». І завдяки ним ми сьогодні спілкуємось з Романом Варшавським. Вони також збираються перейти на ваше обслуговування хостингове.
– Вони вже перейшли, насправді. І вони співпрацювали і раніше з нами також. Ми з ними вже доволі давно кооперуємось, співпрацюємо. Ми користуємось їхніми послугами, вони - нашими. Жодних питань.
– Супер. Романе, ти перспективи бачиш в розвитку свого бізнесу? Які вони: збільшення обсягів клієнтури, що це?
– Іде час. Все змінюється. Послуги і бізнес також змінюються. В тому вигляді, яка була раніше, послуга може…
– Все гаразд, Романе. Я спробую по іншому сказати. Я спрощу питання: на скільки вперед ти дивишся? На пів року, на рік, на тиждень, на 10 років? Ти все одно бачиш свою справу і бачиш її розвиток. Тому я не буду вдаватись у те, які нові ідеї у тебе виникають. Я поставлю питання по іншому. Яка перспектива, який термін – рік, півтора, два?
– Кожен бізнесмен має дивитись і на день, і на рік, і на 5 років.
– Але маєш стратегію?
– Так, звісно. Є певні проекти, куди я хочу інвестувати. Певні нові ніші, які відкриваються. Тобто, це нормально.
– Скажи мені. На сам кінець нашої розмови, я хотів би щось порадити. Бо, можливо, серед наших глядачів є ті, яким цікавий твій бізнес і людина б хотіла себе реалізувати в чомусь близькому. Чи бачиш ти якісь нові ніші, які 100% мають з’являтись з розвитком інтернет-бізнесу, мережевого бізнесу. Можливо знайдуться ті, які захочуть сформувати нову хостингову компанію і скласти тобі конкуренцію. Взагалі, як на цьому ринку сьогодні виглядає пропозиція і її реалізація?
– Це достатньо об’ємне питання. Щодо конкуренції і виходу на нішу хостингу – то, мабуть, це не доречно. Тому що ринок уже сформувався і ціна, яку ви потратите на те, що до вас прийшов новий клієнт буде значно більша того, що ви заробите. Зараз часи змінюються. І для того, щоб зрозуміти, що буде у майбутньому, треба подивитись на 5-10 років назад. Тобто, за ці роки інтернет розвинувся і в кількості, і в швидкості. Зараз прийшли часи big-data, штучного інтелекту.
– Те що зараз називають нейромережами.
– Так. Зараз, коли ми щось купляємо, мережа знаю, що ми цікавились тим і тим. Пропонує нам купити схоже. Я думаю, що років через 5 буде така ситуація, коли сама реклама в мережі буде уже вам пропонувати і знати,що вам потрібно саме в той день і саме той час.
– Романе, у мене з цього приводу виникає думка. Оскільки ми все більше і більше поглинаємось, як суспільство, новим розумінням і новою якістю так званого «інформаційного суспільства», чи не здається тобі, що «матриця», про яку ми ще недавно дивились фільми і жартували, сьогодні ми вже в ній?
– З одного боку так. З іншого, мені здається, що все таки ні. Тому що «матриця», якщо ми дивимось на фільм, це системний організм, який керувався штучним інтелектом. Насправді, на зараз, все керується людьми і без ідей нічого не буде
– Як ти думаєш, ірраціональність поведінки – це все ж таки одна з основ наших людських чинників. Чи з часом техніка, яка працює за певними алгоритмами, також з часом навчиться ірраціональності. Я переб’ю тебе. Одразу розкажу нашим глядачам, можливо хтось не знає. Раціональнсть – це поведінка згідно певного алгоритму, а ірраціональність – коли ти випадаєш із площини і не наслідуєш певну алгоритмічну поведінку. Здатний на безумні вчинки.
– Я думаю, що ірраціональність вже доступна нейромережі. Нейромережа може проаналізувати поведінку мільйонів людей, зрозуміти наскільки часто зустрічається ірраціональність, в якому напрямку направлена ця ірраціональність і так само себе вести. Тобто, нейрона мережа може змоделювати поведінку людей і це не є проблема.
– Я дозволю собі з тобою погодитись. Тому що в свій час я писав математичну роботу. Її назва «Алгоритмізація процесу розгортки нерозгортуваних поверхонь методом апроксимації». І вона розповідала про те, що будь-які криві лінії, будь-що можна описати математичними формулами. І те, що ми сьогодні спостерігаємо у 3d-принтерах – це також результат тієї роботи, яку робив я. Боюсь, що з часом техніка навчиться робити і щось ірраціональне. Власне кажучи, думаю варто на цьому поставити крапку. Нашій розмові. Чому? Бо це якраз тема для вашого обговорення. А головне, що я хотів донести до наших глядачів і слухачів – це познайомити вас з Романом. З його бізнесом. З тією людиною, яка сформувала цей бізнес, успішно його розвиває. З тим, щоби глянули на людей бізнесу, людей справи. І власне, основна наша ідея – закликати і інших наших співгромадян спонукати у собі бажання творити щось своє. Дякую, Романе, за зустріч.
– Дякую."
Інтерв’ю проводив Юрій Квітень.
Купимо вашу маркетингову агенцію, SMM або вебстудію — вигідно та без складнощів

Ринок digital-послуг росте, але не завжди приносить очікуваний прибуток чи стабільність. Якщо ви — власник SMM-агенції, вебстудії або маркетингової агенції, і розглядаєте варіант виходу з бізнесу — ми тут, щоб купити його чесно, швидко та без посередників.
Чому ми викуповуємо digital-бізнеси
Наша команда розвиває власну digital-екосистему, тому зацікавлена у викупі готових рішень, команд і клієнтських баз. Купівля працюючих компаній дозволяє масштабуватись, не витрачаючи роки на створення з нуля.
Купимо ваш бізнес напряму. Без оголошень, без аукціонів, без ризику.
Які компанії нас цікавлять
Ми розглядаємо:
- SMM-агенції, що працюють із контентом, таргетингом, веденням соцмереж;
- Вебстудії, які розробляють сайти, лендінги, інтернет-магазини;
- Маркетингові агенції повного циклу (performance, контент, SEO, PPC, брендинг тощо).
Нас не лякає:
- якщо бізнес має борги;
- якщо компанія тимчасово "спить";
- якщо частина команди вже пішла.
Ми гнучко підходимо до кожного випадку.
Як проходить процес
- Ви заповнюєте коротку форму з основними даними про компанію.
👉 Перейти до форми - Ми вивчаємо інформацію про ваш бізнес
Чим більше даних надаєте — тим точніше можемо оцінити потенціал. - Обговорюємо умови: формат, вартість, перехід клієнтів, участь вашої команди після продажу.
- Оформлюємо угоду юридично — офіційно, швидко і без бюрократії.
Що ви отримаєте
- Прозору ринкову оцінку вашого бізнесу
- Офіційний викуп бізнесу — з юридичним оформленням
- Можливість залишити команду або частину клієнтів у бізнесі
- Прозорі умови — без прихованих вимог і комісій
- Наша мета — вигідна угода для обох сторін.
Часті запитання
Чи купуєте компанії з боргами?
Так, але кожен випадок розглядається індивідуально.
Що буде з моїми клієнтами?
Ми готові інтегрувати їх у нашу систему та продовжити обслуговування на високому рівні.
Чи залишиться моя команда?
Ми цінуємо людей і проєкти, які вони створили. Якщо команда є і готова працювати далі — ми це враховуємо.
Чи можу залишити частку або брати участь після продажу?
Так, можливі моделі часткового викупу або партнерства.
Готові продовжити?
Якщо ви замислюєтесь над тим, щоб продати свою smm-агенцію, вебстудію або маркетингову агенцію, ми відкриті до діалогу:
📩 Заповнити форму на оцінку компанії →
⏰ Форма — без жодних зобов’язань. Усі дані конфіденційні.
Зручність соціальних мереж чи пастка для прибутку? Чому онлайн-магазини втрачають дохід, працюючи лише через Direct, Instagram або месенджери.

Зручність соціальних мереж чи пастка для прибутку?
Чому онлайн-магазини втрачають дохід, працюючи лише через Direct, Instagram або месенджери.
Початкова привабливість відкриття онлайн-магазину на платформах соціальних мереж, таких як Instagram, Facebook і Telegram, є безперечною: низький поріг входу, прямий зв'язок з потенційними клієнтами та використання існуючої бази користувачів.
Проте, у міру зростання бізнесу та зміни очікувань клієнтів, покладання виключно на ці прямі канали може стати суттєвою перешкодою для прибутковості та довгострокової стійкості. Ця стаття досліджує, чому цей, здавалося б, зручний підхід часто призводить до втрати доходу і чому наявність спеціалізованого вебсайту електронної комерції є вирішальним кроком для масштабування та максимізації прибутків на онлайн-ринку.
Ручна обробка замовлень: Шлях до втрачених прибутків
Реальність управління замовленнями через прямі повідомлення полягає у постійному моніторингу численних вхідних скриньок, ручному запису деталей замовлень та високому ризику пропустити або втратити запити.
Такий ручний підхід нагадує застарілі методи продажів і погано пристосований до вимог сучасної електронної комерції. Йому не вистачає структури та автоматизації, необхідних для ефективного управління замовленнями. У міру збільшення кількості замовлень ручні зусилля зростають у геометричній прогресії, що ускладнює обробку пікових сезонів або швидке зростання бізнесу.
Затримки у відповіді на запити, наданні інформації про товари або підтвердженні замовлень можуть призвести до розчарування клієнтів і, зрештою, до втрати продажів.
Статистика втрат через повільну комунікацію
Сучасні онлайн-покупці мають дуже високі очікування щодо часу відповіді. Дослідження показують:
90% клієнтів вважають "негайну" відповідь важливою;
60% очікують її протягом 10 хвилин;
72% — протягом 30 хвилин;
31,2% — не більше 15 хвилин для електронної пошти.
Ручна обробка в соціальних мережах часто не відповідає цим очікуванням, що веде до втрат лояльності та продажів. 40–60% покупців не чекають відповіді довше ніж 15 хвилин — і просто йдуть.
Автоматизація vs. Ручне управління: Порівняння на користь прибутку
Кожне замовлення при ручному управлінні потребує комунікації, введення даних, перевірки, що займає час і створює ризики помилок. Автоматизовані системи (CRM, онлайн-кошик, ERP) забезпечують:
Миттєве розміщення замовлення клієнтом;
Автоматичний запис і обробку;
Мінімізацію людських помилок;
Можливість обробки великої кількості замовлень;
Централізацію даних про клієнтів і запаси;
Масштабування бізнесу без росту навантаження.
Автоматизація дає можливість працювати швидше, точніше і ефективніше, що напряму впливає на прибутковість.
Що дає сайт із CRM, інтеграцією, фільтрами, аналітикою
Підтвердження замовлень на пошту — клієнт спокійний.
Інтерфейс сайту дозволяє обирати розміри, кольори тощо без зайвих запитів.
Централізоване збереження замовлень — легше обробляти, аналізувати, масштабувати.
Інтеграція з платіжками та доставкою — менше помилок, швидше виконання.
CRM — краще знання клієнта, персоналізація, підвищення лояльності.
Аналітика — бачити, що працює, і масштабувати.
Це — сучасний стандарт електронної комерції, якого не досягти через соцмережі та Direct.
Як компанія Глянець допомагає вирішити ці проблеми
Компанія Глянець спеціалізується на створенні вебсайтів електронної комерції з урахуванням потреб українського бізнесу. Ми:
Розробляємо сайти з зручною навігацією та простим оформленням замовлень;
Впроваджуємо автоматичні підтвердження, інтеграцію з оплатою та доставкою;
Підключаємо CRM та інші бізнес-інструменти;
Забезпечуємо техпідтримку та оновлення;
Допомагаємо перейти з Direct у прибуткову eCommerce-модель.
Це дає змогу підприємцям вирішити проблеми з ручною обробкою, затримками та втратами прибутку — і будувати надійну систему продажів.
Сайт vs соцмережі: де насправді живе продаж у 2025 році

САЙТ VS СОЦМЕРЕЖІ: ДЕ НАСПРАВДІ ЖИВЕ ПРОДАЖ У 2025 РОЦІ
У світі цифрової комерції, що постійно розвивається, соціальні мережі, такі як Instagram та TikTok, набули значної популярності як платформи для ведення бізнесу. Легкість створення профілю та миттєвий доступ до мільйонів користувачів зробили їх привабливим варіантом для багатьох підприємців. Однак, попри їхню видиму ефективність, існує фундаментальна різниця між платформою для комунікації та повноцінним інструментом для продажів. Більшість бізнесів, особливо малих та середніх, часто недооцінюють цю різницю, помилково вважаючи соціальні мережі основною рушійною силою своїх онлайн-продажів.
ЧОМУ СОЦМЕРЕЖІ НЕ ЗАМІНЯТЬ ВЕБСАЙТ
Незважаючи на поширену думку про високу ефективність соціальних мереж для продажів, реальність часто виявляється значно складнішою. Багато підприємців, які покладаються виключно на Instagram, Facebook або TikTok для свого онлайн-бізнесу, стикаються з низкою серйозних проблем. Однією з ключових проблем є втрачені замовлення, ручна обробка та відсутність контролю над процесом продажів.
НЕСТАЧА СТРУКТУРИ І СИСТЕМНОСТІ
Ще однією суттєвою слабкістю продажів через соціальні мережі є відсутність чіткої структури та актуальної інформації про наявність товарів. На відміну від повноцінного інтернет-магазину з каталогом товарів та автоматизованим обліком залишків, соціальні мережі часто не надають ефективних інструментів для управління запасами.
РИЗИКИ АЛГОРИТМІВ І БЛОКУВАННЯ
Крім того, бізнеси, які повністю залежать від соціальних мереж, наражаються на значні ризики, пов’язані з залежністю від алгоритмів та можливістю блокування акаунтів. Алгоритми ранжування контенту постійно змінюються, що може призвести до раптового зниження органічного охоплення.
ОБМЕЖЕННЯ АНАЛІТИКИ ТА ВИМІРЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ
Соціальні мережі мають суттєві обмеження у сфері повноцінної аналітики. На відміну від вебсайтів, де можна використовувати Google Analytics та Hotjar, соцмережі надають лише базову статистику.
СТАТИСТИКА, ЯКА ГОВОРИТЬ САМА ЗА СЕБЕ
Згідно з дослідженнями Statista за 2023 рік, 58% споживачів не довіряють покупкам через соціальні мережі, якщо у компанії немає вебсайту. Meta for Business показує, що бізнес втрачає до 35% лідів через ручну обробку замовлень в Instagram. А за даними BigCommerce, середня конверсія з Instagram — лише 0,6%, тоді як з вебсайту — 2–3%.
ПЕРЕВАГИ ВЛАСНОГО E-COMMERCE САЙТУ
Переваги власного сайту — очевидні: повний контроль над платформою, незалежність від алгоритмів, свобода у виборі дизайну та функціоналу.
SEO-ПРОСУВАННЯ І НОВИЙ ТРАФІК
Сайт дозволяє налаштувати SEO-просування, що забезпечує стабільний приплив зацікавлених користувачів з пошуку Google.
АВТОМАТИЗАЦІЯ ПРОДАЖІВ І CRM-ІНТЕГРАЦІЯ
Інтернет-магазин автоматизує обробку замовлень, оплати, підключення CRM, що зменшує помилки й вивільняє ресурси.
АНАЛІТИКА ТА ОПТИМІЗАЦІЯ
Сайт відкриває повний доступ до даних — від ефективності каналів до ретаргетингу. Це допомагає приймати точні бізнес-рішення.
МАСШТАБУВАННЯ БІЗНЕСУ
Власний сайт дозволяє під’єднувати нові платформи, продавати мультиканально та централізувати керування.
ПОВТОРНІ ПРОДАЖІ І ЛОЯЛЬНІСТЬ
Shopify у 2024 році повідомляє, що власники сайтів мають на 47% більше повторних продажів, ніж ті, хто працює лише через соцмережі.
РІШЕННЯ ВІД КОМПАНІЇ ГЛЯНЕЦЬ
Компанія Глянець пропонує розробку e-commerce сайтів з фокусом на UX/UI, SEO, адаптивність під мобільні пристрої, підтримку запуску та зростання.
ВИСНОВОК: СОЦМЕРЕЖІ — ЦЕ ВІТРИНА, А НЕ МАГАЗИН
У 2025 році власний сайт — це фундамент бізнесу. Соцмережі — це канал залучення. Вебсайт — це конверсія, автоматизація, аналітика і стабільність.
Повернення товарів через поганий UX: як невдалий дизайн сайту зменшує прибуток інтернет-магазину

НЕВИДИМИЙ ПРОДАВЕЦЬ ТА ЦІНА ПОГАНОГО ДОСВІДУ
У сучасному світі онлайн-торгівлі проблема повернення товарів набуває все більшої актуальності. Власники інтернет-магазинів часто стикаються з ситуацією, коли значна частина покупок повертається, і причини цього не завжди криються у якості самого продукту. Як показують дослідження, нерідко вирішальним фактором стає те, наскільки зручно та зрозуміло клієнт зміг обрати цей товар на сайті. Статистика свідчить про те, що понад 20–30% онлайн-замовлень повертаються , що є значним показником, який безпосередньо впливає на прибутковість бізнесу.
КОРИСТУВАЦЬКИЙ ДОСВІД ЯК КЛЮЧ ДО УСПІХУ
Експерти в галузі електронної комерції все частіше наголошують на тому, що користувацький досвід (UX) відіграє ключову роль в успіху онлайн-продажів. UX можна порівняти з "невидимим продавцем", який або сприяє здійсненню покупки, або відштовхує потенційних клієнтів. Якщо цей "продавець" працює неефективно, якщо інтерфейс сайту є незручним та заплутаним, це неодмінно призводить до зниження продажів та зростання кількості повернень. Саме тому аналіз та оптимізація UX є критично важливими для будь-якого інтернет-магазину, який прагне до стабільного зростання та високих прибутків.
ЯК ПОГАНИЙ UX ПРОВОКУЄ ПОВЕРНЕННЯ ТОВАРІВ
Низькоякісний користувацький досвід може проявлятися у багатьох аспектах дизайну веб-сайту, кожен з яких здатен спровокувати повернення товарів.
ФОТОГРАФІЇ НИЗЬКОЇ ЯКОСТІ
Однією з найпоширеніших проблем є неякісні фотографії товарів. Якщо на сайті представлено лише одне фото без можливості збільшення або розглядання товару з різних ракурсів, клієнт не може повноцінно оцінити його деталі. Якісні фотографії, згідно зі статистикою, підвищують коефіцієнт конверсії на 94% порівняно з фото низької якості. Близько 26% споживачів відмовляються від кошика, якщо на сайті відсутні або є неточними фотографії товарів. Крім того, низька якість зображень може підірвати довіру до бренду в цілому , адже 90% онлайн-покупців вважають якість фотографій найважливішим фактором при здійсненні покупки.
НЕПОВНІ ТА НЕЗРОЗУМІЛІ ОПИСИ
Ще однією значною проблемою є неповні або незрозумілі описи продуктів. Якщо в описі бракує важливої інформації про розміри, матеріали, характеристики або особливості використання товару, це неминуче призводить до помилкових покупок. Статистика показує, що 64% покупців повертали онлайн-покупки саме через неточні описи товарів , а 31% усіх повернень пов'язані з тим, що товар не відповідав своєму опису. В результаті, клієнти повертають товари, оскільки їхні очікування щодо продукту не справджуються. Важливо зазначити, що 87% онлайн-покупців вважають описи товарів вирішальними при прийнятті рішення про покупку.
ЗАПЛУТАНА НАВІГАЦІЯ
Неінтуїтивна навігація по сайту також є серйозною перешкодою для користувачів. Якщо структура сайту заплутана, а переміщення між сторінками є нелогічним, користувачі витрачають багато часу та зусиль на пошук потрібних товарів. Близько 40% онлайн-покупців покидають веб-сайти саме через заплутану навігацію. Така навігація викликає роздратування та часто призводить до відмови від покупки. Клієнти просто не готові витрачати свій час на безрезультатні пошуки та покидають сайт, якщо не можуть швидко знайти потрібну інформацію. В результаті, погана навігація безпосередньо впливає на зниження коефіцієнта конверсії. Дослідження показують, що більше половини споживачів, які вже готові до покупки, не можуть її завершити саме через проблеми з навігацією , а 25% покупців відмовляються від кошика через складність навігації.
СКЛАДНІ ОПЦІЇ ВИБОРУ
Проблеми з заплутаними опціями вибору товару (розмір, колір, кількість) також є значною причиною повернень. Якщо процес вибору опцій є складним, неочевидним або використовує незручні елементи керування (наприклад, неінтуїтивні випадаючі списки), це часто призводить до помилок при замовленні. Особливо часто це стосується вибору розміру, адже неправильно обраний розмір є однією з найпоширеніших причин повернень, особливо для одягу та взуття.
НЕПРАЦЮЮЧІ ФІЛЬТРИ
Відсутність або некоректна робота фільтрів також негативно впливає на користувацький досвід. Фільтри є важливим інструментом, який допомагає користувачам швидко знаходити потрібні товари серед великого асортименту. Якщо на сайті відсутні фільтри або вони працюють неправильно, це значно ускладнює процес пошуку. Без ефективних фільтрів користувачі можуть просто пропустити товари, які могли б їх зацікавити.
СКЛАДНИЙ ПРОЦЕС ПОВЕРНЕННЯ
Нарешті, складний процес повернення товарів також може стати причиною негативного досвіду та, як наслідок, відмови від повторних покупок. Якщо політика повернення є непрозорою або процес повернення є заплутаним та вимагає значних зусиль з боку клієнта (наприклад, відсутність очевидної кнопки "повернути" або незрозуміла інструкція), це викликає негативні емоції. Статистика показує, що 80% онлайн-покупців у США кажуть, що поганий досвід повернення знижує ймовірність їхніх майбутніх покупок у цього продавця. Непрозора політика повернення просто відлякує потенційних покупців , а ускладнений процес повернення призводить до втрати лояльності клієнтів. Сучасні клієнти очікують простого та зрозумілого процесу повернення , адже 92% споживачів вважають легкість повернення важливим фактором при виборі інтернет-магазину.
РІШЕННЯ ВІД ГЛЯНЕЦЬ
Компанія Глянець є вашим надійним партнером у сфері UX/UI-дизайну сайту та розробки інтернет-магазинів. Маючи за плечима 16-річну історію успішної роботи на ринку веброзробка , ми пропонуємо комплексні рішення, які допоможуть вам уникнути проблем, пов'язаних з поганим UX, та значно зменшити кількість повернень товарів.
Наша команда експертів розробляє UX/UI-дизайн сайту з особливим фокусом на потреби вашого покупця. Ми створюємо зручні та адаптивні інтерфейси, де кожен елемент продуманий до дрібниць. Особливу увагу ми приділяємо структурі картки товару , забезпечуючи наявність якісних фотографій (галерея, відео, зум), детальних та вичерпних описів, а також інтуїтивно зрозумілих опцій вибору.
Ми також пропонуємо послугу аудиту юзабіліті ваших існуючих сайтів. Наші фахівці проведуть глибокий аналіз UX, виявлять проблемні зони та нададуть чіткі рекомендації щодо покращення інтерфейсу сайту. Одним із важливих аспектів є оптимізація навігації, включаючи впровадження зручних та релевантних фільтрів з можливістю множинного вибору. Якісні фільтри є ключем до зручного пошуку товарів.
Для тих, хто планує запуск нового онлайн-магазину або хоче кардинально оновити існуючий, ми пропонуємо послуги з розробки інтернет-магазинів. Ми проводимо глибокий аналіз UX, переробляємо структуру та створюємо вебсайт, який працює на результат.
Тренди веб-дизайну 2025: мікроанімації, 3D-елементи та UI/UX інновації

Веб-дизайн 2025: тренди, які формують результат, а не просто вигляд
Цифровий простір змінюється з неймовірною швидкістю. Користувачі стали вимогливішими, інтерфейси — складнішими, а конкуренція в інтернеті — майже миттєвою. Сайт більше не є просто діджитал-вітриною. У 2025 році він має бути інтуїтивним, динамічним, персоналізованим і здатним миттєво реагувати на потреби відвідувачів. Тому тренди веб-дизайну вже не про естетику. Вони — про ефективність, проаналізовану поведінку користувачів і реальну конверсію.
Сьогодні недостатньо просто «гарного» макету. Підприємства, які працюють на випередження, інвестують у глибоку інтеграцію дизайну з бізнес-логікою. Структура сторінок, мікроанімації, 3D-візуалізація, інтерфейсні патерни — усе це має не тільки виглядати сучасно, а й працювати на користувача, тримати увагу, допомагати приймати рішення і спонукати до дії. Усе, що ще кілька років тому вважалося модою або експериментом, сьогодні — новий стандарт UX.
Мікроанімації — нова мова взаємодії
Одним із ключових трендів залишаються мікроанімації. Це не просто «рухомі елементи» — це нова форма комунікації між сайтом і користувачем. Анімації дозволяють підсвідомо пояснювати, що сталося: клік, перехід, зміна статусу чи завантаження. Вони замінюють інструкції, знижують когнітивне навантаження й роблять сайт інтуїтивно зрозумілим.
Користувач, який бачить, як елемент змінює форму чи положення, відчуває логічний зв’язок. Це не просто красиво — це дає відчуття «живого» інтерфейсу, який реагує на кожну дію. Відомо, що такі візуальні підказки підвищують конверсію та скорочують час на ухвалення рішень.
3D-елементи — ефект занурення і новий рівень презентації
Інтерактивна 3D-графіка — більше не розкіш для tech-компаній. У 2025 році це — реальний інструмент підвищення залученості. Користувачам подобається досліджувати. І якщо сайт дозволяє обертати товар, заглядати всередину продукту або вивчати його властивості у просторі — це збільшує час перебування на сторінці, а отже — підвищує ймовірність покупки.
Особливо ефективним 3D стає в e-commerce, де зображення вже не достатньо. Покупець хоче побачити матеріал, структуру, варіанти кольору, масштаб. Для портфоліо це — спосіб представити себе нестандартно. Для складних технічних продуктів — спосіб «пояснити без слів».
Мінімалізм 2.0 — коли простота керує увагою
На зміну традиційному flat-дизайну прийшов функціональний мінімалізм. Його мета — не просто прибрати зайве, а залишити тільки те, що направляє користувача. Чистий простір, сильна типографіка, контрастні акценти, відсутність зайвих тіней — усе це допомагає сфокусуватися. Такий підхід добре працює в інтерфейсах, де важлива швидкість ухвалення рішення: SaaS-сервіси, маркетплейси, лендінги з конверсією.
Персоналізація в режимі реального часу
У 2025 році інтерфейси дедалі частіше адаптуються до користувача в реальному часі. Сайт змінює тему, контент, блоки в залежності від поведінки, часу доби, історії переглядів. Нічна тема автоматично вмикається ввечері. Рекомендовані продукти оновлюються з урахуванням останніх кліків. Це вже не опція — це нова норма, очікувана користувачем.
Дизайн, згенерований штучним інтелектом
AI проникає у вебдизайн дедалі глибше. Генерація макетів на основі брифу, адаптивні блоки, що підлаштовуються під тип контенту, динамічна зміна структури сторінки під поведінку користувача — все це вже впроваджується в реальних проєктах. Алгоритми аналізують, де користувач затримується, які кнопки ігнорує, які кольори викликають емоцію — і відповідно до цього оновлюють дизайн.
Mobile-first — уже не стратегія, а база
У 2025 році мобільна адаптація — це не просто обов’язкова умова. Це вихідна точка, з якої починається розробка. Сайти будуються з урахуванням PWA (прогресивних веб-додатків), gesture-навігації, вертикальної структури. Тестування на смартфонах стає важливішим, ніж на десктопах.
Темна тема: зручність, а не стиль
Темний інтерфейс уже став нормою. Його використовують понад 60% користувачів, і компанії, що не дають такої можливості, ризикують втратити лояльність. Усі сучасні сайти повинні мати два повноцінні варіанти тем — світлий і темний — з адаптивним перемиканням.
Як бізнесу впроваджувати тренди правильно
Перш ніж щось змінювати — варто вивчити свою аудиторію. Що для неї важливо? Які візуальні патерни вона вже сприймає як звичні? Які «покращення» можуть, навпаки, викликати плутанину? Важливо також пам’ятати: не всі тренди — для всіх. Якщо ваша цільова аудиторія цінує стабільність і простоту — складні 3D можуть лише заважати. Якщо ж ваш бренд прагне бути авангардним — навпаки, інноваційність стане перевагою.
Ключ до успіху — тестування. Прототипи, A/B-експерименти, UX-інтерв’ю, аналітика кліків і теплові карти — усе це дає розуміння, що працює, а що — ні. А ще — досвідчена команда дизайнерів, яка вміє не просто малювати гарно, а перетворювати інтерфейс на інструмент бізнесу.
Підсумок
Веб-дизайн 2025 — це вже не про «красиво», а про ефективно, швидко, гнучко і персонально. Це про живий інтерфейс, що реагує, навчається й адаптується. Про досвід, що не викликає питань, а навпаки — веде користувача до дії. І саме це відрізняє сайти, які приносять результат, від тих, що просто є в мережі.
Компанії, які вже сьогодні впроваджують сучасні підходи до дизайну, отримують не тільки конверсію, а й довіру, впізнаваність, конкурентну перевагу. А значить — діють стратегічно.
Всього один крок до вашого бездоганного сайту